Älä anna kenenkään polkea sinua niin alas että alat vihata häntä.
aforismi
14
202
Vastaukset
- onks sama
Äläkä vajoa niin alas, että alat vihaamaan ketään.
jos narsistille sanoo että rakastan sinua,se on melkeinpä sama ku tavalliselle ihmiselle sanois että minä vihaan sinua.
- .
Entä, jos sille sanoo mä vihaan sua? Myhäileekö se sitten tyytyväisenä, että: "Se varmaan rakastaa minua, mutta ei vaan uskalla sitä sanoo hähää"
- xcch
"jos narsistille sanoo että rakastan sinua,se on melkeinpä sama ku tavalliselle ihmiselle sanois että minä vihaan sinua."
Juuri noin, se johtunee siitä että narsisti ei ymmärrä sitä tunteena vaan pitää sitä sitä vakavana heikkoutena joka mahdollistaa hänelle hyväksikäytön jonka takia inhoaa ja joskus jopa vihaa rakastavia ihmisiä.
Yhdessä tapauksessa narsisti oli sanonut puolisolle että "sinä et rakasta minua" kun puoliso vakuutteli rakastavansa, niin narsisti halusi todisteena rakkaudesta muutaman satasen rahaa käyttöönsä :) . Tämä ei tietenkään normaali ihmisen järkeen mahtunut ja narsisti jäi ilman rahoja. Tarkoitus oli käyttää hyvksi puolison heikoutta, muusta ei todellisuudessa ollut kiinnostunut.- xcch
Kaunan kantaminen ja vihaaminen on itselle vahigollista, sitä kannattaa vältää, toipumisvaheessa irrottautua niistä tunteista. Jos kantaaa vihan tunteita mukanaan, niin silloin antaa naristin vielä huonontaa elämän laatua vaikka suhde olisi jo takanapäin.
Kyse ei ole anteeksiannosta, vaan siitä että jättää asian omaan arvoonsa, kantakoon narsisti tekonsa ja syyllisyytensä ymmärsi tai ei. Pitää olla onnellinen että itse on jokseenki normaali ja nauttii elämästä.
Suurin virhe on oikeuttaa itsensä kostamaan tulevalle puolisolle tai seurustelu kumppanille, silloin on itse vajonnut narsistin tasolle.
Olen netistä lukenut että jotkut ovat tähän lähteneet eli kuten ovat kertoneen "en enää sitoudu, pikemminkin käytän hyväksi heitä" Tällainen on todella typerää, antaa narsistin itsensä välityksellä kostaa viattomille normaali ihmisille, levittämällä omalla käytöksellä narsisti sanomaa. - selvinnyt
xcch kirjoitti:
Kaunan kantaminen ja vihaaminen on itselle vahigollista, sitä kannattaa vältää, toipumisvaheessa irrottautua niistä tunteista. Jos kantaaa vihan tunteita mukanaan, niin silloin antaa naristin vielä huonontaa elämän laatua vaikka suhde olisi jo takanapäin.
Kyse ei ole anteeksiannosta, vaan siitä että jättää asian omaan arvoonsa, kantakoon narsisti tekonsa ja syyllisyytensä ymmärsi tai ei. Pitää olla onnellinen että itse on jokseenki normaali ja nauttii elämästä.
Suurin virhe on oikeuttaa itsensä kostamaan tulevalle puolisolle tai seurustelu kumppanille, silloin on itse vajonnut narsistin tasolle.
Olen netistä lukenut että jotkut ovat tähän lähteneet eli kuten ovat kertoneen "en enää sitoudu, pikemminkin käytän hyväksi heitä" Tällainen on todella typerää, antaa narsistin itsensä välityksellä kostaa viattomille normaali ihmisille, levittämällä omalla käytöksellä narsisti sanomaa.Niin... Tuossahan se pointti onkin...
"Kaunan kantaminen ja vihaaminen on itselle vahigollista, sitä kannattaa vältää, toipumisvaheessa irrottautua niistä tunteista. Jos kantaaa vihan tunteita mukanaan, niin silloin antaa naristin vielä huonontaa elämän laatua vaikka suhde olisi jo takanapäin."
Jos vielä vuosienkin päästä märehtii noita asioita...mitä se kauhea ketale minulle tekikään...niin narsisti onnistuu sitte vaikuttamaan koko loppu elämääsi...vaikka muuten olisi poistunut elämästäsi... "narsisti ei ymmärrä sitä tunteena vaan pitää sitä sitä vakavana heikkoutena"
Oletko satavarma että minä, sinä ja muut kansalaiset ymmärtävät
-äärimmäisen narsistin-, psykopaatin
ja
tavallisen kotinarsistin, eron?
Nimittäin demonisoinnissa vihattuun ihmiseen usein liitetään kaikki mahdolliset viat ja puutteet.
Koetan löytää sanojeni tueksi jotain...- xcch
yxex kirjoitti:
"narsisti ei ymmärrä sitä tunteena vaan pitää sitä sitä vakavana heikkoutena"
Oletko satavarma että minä, sinä ja muut kansalaiset ymmärtävät
-äärimmäisen narsistin-, psykopaatin
ja
tavallisen kotinarsistin, eron?
Nimittäin demonisoinnissa vihattuun ihmiseen usein liitetään kaikki mahdolliset viat ja puutteet.
Koetan löytää sanojeni tueksi jotain...- "narsisti ei ymmärrä sitä tunteena vaan pitää sitä sitä vakavana heikkoutena"
"Oletko satavarma että minä, sinä ja muut kansalaiset ymmärtävät "
Minä ymmärrän, mutta sinusta en tiedä :)
"-äärimmäisen narsistin-, psykopaatin ja tavallisen kotinarsistin, eron?"
Kiltti psykopaatti voi olla paljon prempi kumppani kuin nph narsisti, koska häntä ei riivaa häpeän ja huonomuuden tunteet. Eikä hänen sen takia tarvitse kohdella puolisoa huonosti. Huono psykopaatti tarkoittaa erittäin vaarallista ihmistä.
Narsistit tuntee varmuudella siitä, että he kiertävät vastuun, heidän suustaan ei kuulu koskaan " minä oli väärässä ja sinä oikeassa, anteeksi" Heillä on uskomaton kyky kiertää nuo sanat, ääritapauksissa voivat jopa myöntää olevansa narsisti, kunhan ei tarvitse nuita sanoja lausua.
"Nimittäin demonisoinnissa vihattuun ihmiseen usein liitetään kaikki mahdolliset viat ja puutteet."
Narsisti demonisoi aina puolisonsa ja vihaan häntä sekä liittää toiseen aina omat viat ja puutteet. - M.B.
xcch kirjoitti:
- "narsisti ei ymmärrä sitä tunteena vaan pitää sitä sitä vakavana heikkoutena"
"Oletko satavarma että minä, sinä ja muut kansalaiset ymmärtävät "
Minä ymmärrän, mutta sinusta en tiedä :)
"-äärimmäisen narsistin-, psykopaatin ja tavallisen kotinarsistin, eron?"
Kiltti psykopaatti voi olla paljon prempi kumppani kuin nph narsisti, koska häntä ei riivaa häpeän ja huonomuuden tunteet. Eikä hänen sen takia tarvitse kohdella puolisoa huonosti. Huono psykopaatti tarkoittaa erittäin vaarallista ihmistä.
Narsistit tuntee varmuudella siitä, että he kiertävät vastuun, heidän suustaan ei kuulu koskaan " minä oli väärässä ja sinä oikeassa, anteeksi" Heillä on uskomaton kyky kiertää nuo sanat, ääritapauksissa voivat jopa myöntää olevansa narsisti, kunhan ei tarvitse nuita sanoja lausua.
"Nimittäin demonisoinnissa vihattuun ihmiseen usein liitetään kaikki mahdolliset viat ja puutteet."
Narsisti demonisoi aina puolisonsa ja vihaan häntä sekä liittää toiseen aina omat viat ja puutteet."vihaan häntä"
Freudilainen??
Spoonerismi?
Lapsus?
Muu mikä?
- a for rismi
En vieläkään tajua tätä palstan "henkeä". Onko tosiaan niin, että te taulapäät, ette ymmärrä tavallisen kotinarssun, siis ihan normaaleilla tunteilla elelevän ihmisen ja tunteettoman narsisti/psykopaatin eroa?
Onkohan niin, että olette vaan projisoinut omat vikanne ja puutteenne tuohon kumppaniinne, ja kun tämä onkin ollut vahva ja pitänyt puolensa, nähnyt ettei teille mikään riitä, niin hylännyt teidät, löytänyt uuden, jonka kanssa on hyvä olla ja joka osaa rakastaa. Tämä on joillekin näemmä ollut kova pala, josta ei sitten kirveelläkään haluta päästä eroon vaan halutaan märehtiä sitä, mikä tai kuka oli MINUN onneni tiellä.
Ehkä oma itsekkyytenne on ajanut teidät tuohon tilaan. Ette koskaan saa itsellenne rauhaa tuosta hylätyksi ja petetyksi jättämisen kokemuksesta, koska omassa erinomaisuudessanne ei näe metsää puilta, sitä että toinen on rakastanut teitä ja halunnut saada vastarakkautta, mutta te ette ole sitä osanneet antaa, koska aina olette pelänneet mitä taka-ajatuksia sillä nyt on.
Jos ei osaa luottaa koskaan kenekään ja aina epäilee toista kaikessa, ajaa toisen väkisinkin luotaan pois. Ei kukaan jaksa sellaisen ihmisen kanssa elää, joka jatkuvasti epäilee ja jolle joutuu jatkuvasti vakuuttelemaan rakastaako ja riitänkö minä hänelle.
Täälläkin puhutaan kauniita korulauseita kaunattomuudesta ja katkerottomuudesta, mutta kaikissa kirjoituksissa pohjalla kaikuu ylitsepääsemätön kauna ja katkeruus sekä viha kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat onnensa löytäneet.
Hoette tuota mantraanne omaksi tuhoksenne.- selvinnyt
Noh...laitoin aforismin/korulauseen...joka on "yleismaailmallinen"...mutta mielestäni sopii aiheeseen...ihan tätä edellistä kommentointia/hyökkäystä en sitte enää ymmärräkkään...
- M.B.
selvinnyt kirjoitti:
Noh...laitoin aforismin/korulauseen...joka on "yleismaailmallinen"...mutta mielestäni sopii aiheeseen...ihan tätä edellistä kommentointia/hyökkäystä en sitte enää ymmärräkkään...
Kuulostaa vihalta jostain syystä.. En vaan tiedä taas että miksi..
Ja tutulta osin.. Voisin omia itselleni tuonkaltaisen ajatusmaailman menneisyydestä kun uskoin kaiken exäni exästään sanomat asiat. Olin silloin NIIN varma, että tiedän miten asiat ovat, miten ne ovat olleet ja miten ne tulevat olemaan.
No, onneksi henkilö itse vei sen aikaansaamansa varmuuden tietämisieni suhteen :)
Usko on aikamoisen petollinen juttu. Kun haluaa uskoa, sitä on niin sokea omassa uskossaan, että teilaa ihan harjoituksen vuoksi ympäriltään ne paremmin ja osuvammin näkevät valehtelijoina.
Mitä aforismeihin tulee, niin nyt vanhemmalla iällä olen oppinut ymmärtämään lausahduksen: Pidä ystävät lähellä mutta viholliset lähempänä - merkityksen.
Kaikkea sitä oppii, jaksais vaan vielä vaivautua sellaiseen toimintaan ja sellaiselle tielle.
- meni ohi
Kyllähän minä rakastan narsistia mutta kun mikään ei hälle riitä, joten soronoo sitten vaan...
- _ __ ___ ____
"Älä anna kenenkään polkea sinua niin alas että alat vihata häntä. "
Samaa mieltä siinä, että ei saa antaa kenenkään polkea itseään alas. Joillekin kuitenkin käy niin, koska he pitävät saamaansa käsittelyä ihan normaalina (johtuen lapsuuden ja nuoruuden aikaisista kokemuksistaan).
Vihata sen sijaan saa. Ja pitääkin silloin, kun joku on loukannut ja satuttanut. Tunteminen on normaalia ja tervettä.
Eri asia on sitten taas se, ettei osaa käsitellä omaa vihaansa (ja ylipäätään tunteitaan, erityisesti negatiivisia) eikä osaa tuntea itsessään niitä tunteita, mitä kuuluisi tuntea eri tilanteissa ja ilmaista niitä. Omiin tunteisiin voi jäädä myös kiinni niin, että ne vaivaavat koko ajan, jopa loppumatta. Tällöinkin on kyseessä tunnevammaisuus.
Omat tunteet pitää tuntea itse, käydä läpi ja hyväksyä sellaisenaan. Silloin on tunne-elämältään terve ja voi hyvin.
Se, että on antanut jonkun polkea itsensä alas, kertoo juuri siitä, ettei ole käsitellyt ja ilmaissut omia tunteitaan silloin kun olisi pitänyt. Ei ole ehkä luottanutkaan omiin tunteisiin. Tällöin on parasta parantaa oma tunnevammansa. Se onnistuu psykoterapeutin luona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493684
- 1053385
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342661Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841427- 271317
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91128