Olen parikymppinen nainen ja lapsuudestani asti ollut hyperaktiivinen, tipahdellut puista, kaatuillut pyörällä ja joutunut kahakoihin toisten lasten kanssa. Haastava käytös oli myös olennainen osa lapsuuttani. Pyhäkoulustakin lensin ulos ylivilkkauden takia.
Koulumenestys on ollut vaihtelevaa. Välillä ollut hyvin korkeakin keskiarvo, mutta nykyään alisuoriudun opinnoistani. Kävin kaksi vuotta amista ilman suorituksia ja mulla oli ylivilkkauden ja keskittymisongelmien takia erityisavustaja vieressä kyttäämässä ja mut oli eristetty muista oppilaista luokan kaukaisimpaan nurkkaan sermin taakse tekemään töitä, jotta pystyisin keskittymään. Silti säntäilin ympäri luokkaa milloin välinevarastoon tekstailemaan, milloin ulos tupakalle.
Nykyään käyn lukiota ja oppitunnit on yhtä helvettiä kun jalat nytkyy ja hytkyy joka suuntaan ja kädet rummuttaa erinlaisia komppeja 24/7. Muut oppilaat ovat monesti hermostuneet minuun, että häiritsen heidän keskittymistään. Ajatukset kiitää 200km/h ja jos esim tekstaan niin unohdan minuutin sisällä mitä olen lähettänyt. Kokeissa teen joka kerta huolimattomuusvirheitä, koska mun on vaikea keskittyä tehtävänantoon.
Kaverit ovat huomauttaneet mulle, että mulla tapahtuu niin että kun mulle puhutaan niin muhun ei välillä saa minkäännäköistä kontaktia vaan olen aivan omissa maailmoissani.
Mulla on diagnosoitu 2suuntainen mielialahäiriö, mutta syön siihen asianmukaista lääkettä, joten en usko että oireet johtuvat siitäkään, varsinkin kun oireet ovat olleet mulla jo ennen koko 2suuntasen puhkeamista.
Netissä tehdystä adhd testistä sain huimat 108p ja 70 pistettä viittasi jo 95% varmuudella adhd:seen.
Minullako ADHD?
4
137
Vastaukset
- addi vm-81
Hakeudu neuropsykologisiin testeihin, varaa aika neurologilta, hän ohjaa sinut eteen päin.
- 2suuntanen
Juu, saan lähetteen psykiatriltani. Tehtiin jo verkostopalaverissa ADHD kartoitusta. Mutta kyselisin muiden mielipiteitä kuulostaako tämä AD/HD:lta?
- näin nään
Kaksiuuntainen mielialahäiriö muistuttaa adhd mania-vaiheessa..mutta toki mahdollista se on..että olet adhd bipolaarihäiröinen..
- 2suuntainen
Mutta kun minulla on jatkunut tämä levottomuus jo ennen kaksisuuntaista en ole maniassa vaan oireeton tälläkin hetkellä. Jo lapsena olin erittäin haastava, hukkasin tavarani ja keskittymiskykyni oli alhainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019