Minullako ADHD?

2suuntanen

Olen parikymppinen nainen ja lapsuudestani asti ollut hyperaktiivinen, tipahdellut puista, kaatuillut pyörällä ja joutunut kahakoihin toisten lasten kanssa. Haastava käytös oli myös olennainen osa lapsuuttani. Pyhäkoulustakin lensin ulos ylivilkkauden takia.

Koulumenestys on ollut vaihtelevaa. Välillä ollut hyvin korkeakin keskiarvo, mutta nykyään alisuoriudun opinnoistani. Kävin kaksi vuotta amista ilman suorituksia ja mulla oli ylivilkkauden ja keskittymisongelmien takia erityisavustaja vieressä kyttäämässä ja mut oli eristetty muista oppilaista luokan kaukaisimpaan nurkkaan sermin taakse tekemään töitä, jotta pystyisin keskittymään. Silti säntäilin ympäri luokkaa milloin välinevarastoon tekstailemaan, milloin ulos tupakalle.

Nykyään käyn lukiota ja oppitunnit on yhtä helvettiä kun jalat nytkyy ja hytkyy joka suuntaan ja kädet rummuttaa erinlaisia komppeja 24/7. Muut oppilaat ovat monesti hermostuneet minuun, että häiritsen heidän keskittymistään. Ajatukset kiitää 200km/h ja jos esim tekstaan niin unohdan minuutin sisällä mitä olen lähettänyt. Kokeissa teen joka kerta huolimattomuusvirheitä, koska mun on vaikea keskittyä tehtävänantoon.

Kaverit ovat huomauttaneet mulle, että mulla tapahtuu niin että kun mulle puhutaan niin muhun ei välillä saa minkäännäköistä kontaktia vaan olen aivan omissa maailmoissani.

Mulla on diagnosoitu 2suuntainen mielialahäiriö, mutta syön siihen asianmukaista lääkettä, joten en usko että oireet johtuvat siitäkään, varsinkin kun oireet ovat olleet mulla jo ennen koko 2suuntasen puhkeamista.

Netissä tehdystä adhd testistä sain huimat 108p ja 70 pistettä viittasi jo 95% varmuudella adhd:seen.

4

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • addi vm-81

      Hakeudu neuropsykologisiin testeihin, varaa aika neurologilta, hän ohjaa sinut eteen päin.

    • 2suuntanen

      Juu, saan lähetteen psykiatriltani. Tehtiin jo verkostopalaverissa ADHD kartoitusta. Mutta kyselisin muiden mielipiteitä kuulostaako tämä AD/HD:lta?

    • näin nään

      Kaksiuuntainen mielialahäiriö muistuttaa adhd mania-vaiheessa..mutta toki mahdollista se on..että olet adhd bipolaarihäiröinen..

    • 2suuntainen

      Mutta kun minulla on jatkunut tämä levottomuus jo ennen kaksisuuntaista en ole maniassa vaan oireeton tälläkin hetkellä. Jo lapsena olin erittäin haastava, hukkasin tavarani ja keskittymiskykyni oli alhainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe