Huomasin että kuskin puoleinen takajarrulevy on kuumempi kuin muut ajon jälkeen. Muut ovat vain lämpimiä mutta tässä yhdessä ei raaski kauaa kättä pitää. Joskus olen myös ollut havaitsevani sieltä päin hajua. Missä vika? Voiko ajaa kun jarrut eivät jarruttaessa puolla mihinkään suuntaan. Auto on bora1.6l 2000vm. Ajettu 200tkm. Paljonkohan korjauksen hinta on?
Yksi jarrylevy kuumenee borassa
6
2128
Vastaukset
- vmålobålo6
Eiköhän tuossa vain jumita satulat,eli alle puolen tunnin homma herkistellä.Samalla toki voi vaihtaa palat jos kuluneet.
- joujoujoujou
Koitin nostaa molemmat takarenkaat ilmaan ja pyöräyttää kädellä ilman käsijarrua. Tuloksena oli, että vasemman puoleinen ei pyörähdä lähes yhtään kun päästää vapaasti pyörimään ja on muutenkin raskas pyöräyttää käsin. Toisella puolella rengas jäi hetkeksi itsekseen pyörimään kun antoi vauhtia.
Eli vasemmassa siis on selvästi jotain vikaa.
Mitä veikkaatte, onko kyse jarruista vai käsijarrusta vai jostain laakerista tms? Mitään ylimääräisiä ääniä ei sieltä suunnalta ajon aikana kuulu.
Kuinkahan kallis remontti tulee jos vie korjaamolle vai pystyykö asialle itse tekemään helposti jotain?- ...
Jarrujen herkistys paikallaan, niihin kertyy ajan kanssa niin paljon pashaa että pala ei enää pääse irtoamaan levystä kunnolla.
- kkkkk45433
Jos on varaa ni vaiha satula ja palat.
- joujoujoujou
Miten tää herkistys tapahtuu? Pitääkö purkaa paljon?
Pitääkö vaihtaa satula vai meneekö vanhan putsauksella? Satula nyt kuitenkin taitaa olla yli 100euron hintainen ja palat pyörii muutamassa kympissä? Ei taida olla suuri eli kauan työtä tarvitseva remontti jos asian osaa? - dkddkdk
Lähtökohtaisesti et tunnu auton jarruista tietävän yhtään mitään niin suosittelen kääntymään autokorjaamon puoleen. Siellä laittavat jarrut kuntoon.
Autolla voi kyllä ajaa mutta jos pahasti alkaa laahaamaan, sulla voi pahimmassa tapauksessa auto syttyä tuleen. Joten äälä turhaan viivyttele korjausta.
Ja lopuksi vinkkinä, jarrut tykkäävät kun niitä käytetään ja reippaasti. Esim. reilun satkun vauhdista kun teet silloin tällöin tehojarrutuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m563879Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163715Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983501Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813327Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363089Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582578- 502495
- 1042344
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142109Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182099