Lomalle Singaporeen

Sinikello

Hei!
Olisin halunnut kysyä teiltä, jota mahdollisesti olette käyneet Singaporessa, että mitä se tarjoaa 17- vuotiaalle tytölle. Mikä on hintaluokka tavaroissa; halvempaa/kalliinpaa kuin suomessa? Onko siellä turvallista liikkua yksinkin? (luulisi kun sen verta moderni paikka) ja muitakin tällaisia yleisiä. En nyt oikein osaa enenmpää kysyä, mutta jos teille tulee mieleen niin olisin kiitollinen, jos kertoisitte. Ai niin ja kysyisin vielä, että kun kameroiden sanotaan olevan halvempia mistä niitä kannattaa ostaa ja kuinka paljon ne ovat halvempia?
Iloista kesänjatkoa kaikille ja kiitos jo etukäteen: Sinikello

13

2700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies22

      Singapore on erittäin turvallinen ja hieno kaupunki. Liikkuminen on helppoa maanalaisella tai kävellen. Itse liikuskelin myös itsekseni eikä mitään ongelmia tullut sen suhteen.
      Singapore on todellakin shoppailijan paratiisi. Hinnat vaihtelevat paljon liikkeittäin. Tavarataloissa on sekä kallista merkkitevaraa että edullisempaa perusvaatetta. Niissä voi tehdä myös halpoja löytöjä.
      Tärkeimmät tavaratalot ovat Orchad Roadilla, mutta myös muualta niitä löytyy, karttoihin on merkitty kaikki kohteet ja myös nähtävyydet.

      Käy ainakin Merlion patsaan luona. Saat hienon valokuvan pilvenpiirtäjiä vasten. Itse kävin myös Sentosalla. Ihan ok paikka puolipäiväretkeksi. Siellä on myös hiekkarannat.

      Elektroniikka ja kamerat on huomattavasti edullisempia kuin Suomessa, mutta mitään lukuja en nyt muista koska en itse niitä ostellut.

      Singapore on niin kehittynyt ja moderni, että Suomikin tuntuu lähes takapajulalta. Jo pelkkä kaupungin siisteys, kansainvälinen ilmapiiri ja yleinen palvelujen toimivuus on silmiinpistävää.

      Mukavaa lomaa Singaporessa! Et varmasti pety.

      Ps. Suosittelen myös Malesian Kuala Lumpuria jos et ole siellä vielä käynyt.

      • Esa

        Olen käynyt muutamia kertoja kyseisessä kaupungissa ja turvalliseksi todennut.Ostokset kannataa tehdä harkiten sillä hinnat vaihtelee suuresti,,älä osta ensimäisestä paikasta vaan ja mene hiukan sivuun pääkadusta ,niin hinnat tipahtaa varmasti.Koettavat myös ikäänkuin pakollakin myydä,,mutta muista että sinä olet asiakas ja sinä valitset.Eläintarha on mielstäni paras missä olen matkoillani käynyt ,varaa aikaa ja viihdy,,esitykset siellä ovat todella hyviä.
        Siitä pääsee myös Batam saarelle ,joka kuuluu Indonesialle,lyhyt lauttamatka ja olet toisessa maassa,,kannataa käväistä.
        Vielä pc-peleistä,,jos niitä ostat niin sano että olet siellä pidenpään ja tarkistat toimivuuden,,näin toimimalla saat varmuuden pirattipelien toimivuudesta ,sillä niitä siellä riittää myös.
        Katso myös mitä kaupaan kuuluu kun ostat esim kameroita tms,,, mutta muista että älä osta ensimäistä vaan muodosta käsitys paljonko kannataa maksaa,,ja tinkiäkin voi.
        Khota Bharuun pääsee bussilla jos vielä Malesian puolella haluaa käydä.


      • huom!
        Esa kirjoitti:

        Olen käynyt muutamia kertoja kyseisessä kaupungissa ja turvalliseksi todennut.Ostokset kannataa tehdä harkiten sillä hinnat vaihtelee suuresti,,älä osta ensimäisestä paikasta vaan ja mene hiukan sivuun pääkadusta ,niin hinnat tipahtaa varmasti.Koettavat myös ikäänkuin pakollakin myydä,,mutta muista että sinä olet asiakas ja sinä valitset.Eläintarha on mielstäni paras missä olen matkoillani käynyt ,varaa aikaa ja viihdy,,esitykset siellä ovat todella hyviä.
        Siitä pääsee myös Batam saarelle ,joka kuuluu Indonesialle,lyhyt lauttamatka ja olet toisessa maassa,,kannataa käväistä.
        Vielä pc-peleistä,,jos niitä ostat niin sano että olet siellä pidenpään ja tarkistat toimivuuden,,näin toimimalla saat varmuuden pirattipelien toimivuudesta ,sillä niitä siellä riittää myös.
        Katso myös mitä kaupaan kuuluu kun ostat esim kameroita tms,,, mutta muista että älä osta ensimäistä vaan muodosta käsitys paljonko kannataa maksaa,,ja tinkiäkin voi.
        Khota Bharuun pääsee bussilla jos vielä Malesian puolella haluaa käydä.

        Mitä halvemman tarjouksen löydät
        vaikka elektroniikasta sitä varmemmin
        tule petetyksi.
        Huijaaminen on siellä varsinaista taidetta
        eikä mihinkään mitä luvataan pidä luottaa.
        Myös tarkkaan pitää selvittää mitä siihen
        hintaan kuuluu.
        Monesti halpa hinta tarkoittaa sitä että esim.
        videokameraan saat ostaa erikseen akut,
        laturin, kaapelit, laukun jne jne eli siitä
        on raasittu irti kaikki mikä lähtee.
        Siinä vaiheessa kun olet antanut rahaa myyjälle
        voit olla varma ettet rahoja enää koskaan näe
        jos huomaatkin jotain vikaa ja haluat rahat
        takaisin.
        Liikkeessä ei olekaan yllättäen yhtään rahaa
        sillä rahat viedään välittömästi jonnekin muualle
        liikkeestä.
        Mikäli olet ostanut juuri haluamasi laitteen
        alkaakin myyjä ihmetellä miksi ostit noin
        vanhan laitteen kun nyt olisi saatavilla
        paljon monipuolisempi laadukas Gongxifachai-merkkinen
        laatulaite ja maksamalla vain vähäsen lisää
        hän olisi valmis sen sinulle myymään ;-)


      • sinikello
        huom! kirjoitti:

        Mitä halvemman tarjouksen löydät
        vaikka elektroniikasta sitä varmemmin
        tule petetyksi.
        Huijaaminen on siellä varsinaista taidetta
        eikä mihinkään mitä luvataan pidä luottaa.
        Myös tarkkaan pitää selvittää mitä siihen
        hintaan kuuluu.
        Monesti halpa hinta tarkoittaa sitä että esim.
        videokameraan saat ostaa erikseen akut,
        laturin, kaapelit, laukun jne jne eli siitä
        on raasittu irti kaikki mikä lähtee.
        Siinä vaiheessa kun olet antanut rahaa myyjälle
        voit olla varma ettet rahoja enää koskaan näe
        jos huomaatkin jotain vikaa ja haluat rahat
        takaisin.
        Liikkeessä ei olekaan yllättäen yhtään rahaa
        sillä rahat viedään välittömästi jonnekin muualle
        liikkeestä.
        Mikäli olet ostanut juuri haluamasi laitteen
        alkaakin myyjä ihmetellä miksi ostit noin
        vanhan laitteen kun nyt olisi saatavilla
        paljon monipuolisempi laadukas Gongxifachai-merkkinen
        laatulaite ja maksamalla vain vähäsen lisää
        hän olisi valmis sen sinulle myymään ;-)

        kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille. joitakin paikkoja jo mainitsittekin, että indonesian tai malesian puolella voisi käydä. Onko singaporessa joitakin tällaisia "pakkko nähdä"- turistirysiä, jotka kuuluvat jo yleis sivistykseen?
        Olen kaavaillut ostavani singaporesta canon digital ixus 500:sen. toki sieltä ei sitten saa suomenkielistä ohjelmaa, mutta eiköhän sitä englannin kielelläkin pärjää, jos suomesta vielä maahantuojalta pyydän suomenkielisen manuaalin. Kannattaako minun jo täältä suomesta katsoa mitä tuohon yleiseen paketttiin kuuluu.


      • shoppaaja
        sinikello kirjoitti:

        kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille. joitakin paikkoja jo mainitsittekin, että indonesian tai malesian puolella voisi käydä. Onko singaporessa joitakin tällaisia "pakkko nähdä"- turistirysiä, jotka kuuluvat jo yleis sivistykseen?
        Olen kaavaillut ostavani singaporesta canon digital ixus 500:sen. toki sieltä ei sitten saa suomenkielistä ohjelmaa, mutta eiköhän sitä englannin kielelläkin pärjää, jos suomesta vielä maahantuojalta pyydän suomenkielisen manuaalin. Kannattaako minun jo täältä suomesta katsoa mitä tuohon yleiseen paketttiin kuuluu.

        viimekesänä kiertelin muutamanpäivän keskustaa eli kannattanee päättää jo etukäteen pari mallia mitä hakee, tyrkyttävät kaikkea muuta ja kaikkea kyllä riittää kyllästymiseen asti, lentokentältä kaikkein varmin ostos(takuut ja helppoa) mutta jonkinverran hintaa lisää, keskustassa kaikkialla sama hintataso, lähtö on mitä on mutta tippuu aikalailla samoihin(hymyllä tingattu) paitsi paketit joihin on vaihdettu feikki akkua tai muistikorttia ja lisä akutkin yleensä feik. ostin keskustasta ja sain vielä kentältä taxfreet. kamerat oli jotakuinkin sataekiä halvempia sälät. niin ja pekettiin kyllä ladotaan kaikki mitä itse haluat ;)    Boon & Co Pte Ltd


      • SimLim
        sinikello kirjoitti:

        kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille. joitakin paikkoja jo mainitsittekin, että indonesian tai malesian puolella voisi käydä. Onko singaporessa joitakin tällaisia "pakkko nähdä"- turistirysiä, jotka kuuluvat jo yleis sivistykseen?
        Olen kaavaillut ostavani singaporesta canon digital ixus 500:sen. toki sieltä ei sitten saa suomenkielistä ohjelmaa, mutta eiköhän sitä englannin kielelläkin pärjää, jos suomesta vielä maahantuojalta pyydän suomenkielisen manuaalin. Kannattaako minun jo täältä suomesta katsoa mitä tuohon yleiseen paketttiin kuuluu.

        Singaporessa muutaman kuukauden asuneen kommentteja:

        Nähtävyydet:

        - eläintarha, yösafarillakin voi käydä
        - Sentosan saari, tekemällä tehty turistikohde mutta siltikin käymisen arvoinen
        - Chinatown, hieman "autenttisempaa" Aasiaa
        - Raffles-hotelli, siirtomaa-ajan viimeisiä jäänteitä

        Luontomatkailijallekin löytyy hieman yllättäen kohteita...

        Ostosmahdollisuudet:

        - Orchard Road, monenlaista ostoskeskusta. Uusissa on kalliita tavaroita ja hienoja liikkeitä, vanhemmat ja syrjäisemmät rakennukset ovat varmoja paikkoja tulla huijatuksi.
        - Kameraa lähtisin ostamaan joko Funan the IT Mall tai Sim Lim Square -ostoskeskuksista, jotka sijaitsevat hieman kauempana. Paketin sisältö kannattaa tosiaan tarkastaa, samoin pakettiin kuuluvan latauslaitteen pistoke (Singaporessa on käytössä brittityylinen kolmipiikkinen).

        Malesiassa Johor Bahrussa kannattaa myös käydä jos aika riittää, mutta ostosten kanssa kannattaa olla varovainen. Ja tinkiä pitää kummallakin puolella.


      • turha luulla...
        sinikello kirjoitti:

        kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille. joitakin paikkoja jo mainitsittekin, että indonesian tai malesian puolella voisi käydä. Onko singaporessa joitakin tällaisia "pakkko nähdä"- turistirysiä, jotka kuuluvat jo yleis sivistykseen?
        Olen kaavaillut ostavani singaporesta canon digital ixus 500:sen. toki sieltä ei sitten saa suomenkielistä ohjelmaa, mutta eiköhän sitä englannin kielelläkin pärjää, jos suomesta vielä maahantuojalta pyydän suomenkielisen manuaalin. Kannattaako minun jo täältä suomesta katsoa mitä tuohon yleiseen paketttiin kuuluu.

        Että Suomen Canon sinulle manuaalia toimittaa.
        Oletkos muuten huomioinut tullien ja verojen
        maksamisen vai aiotko salakuljettaa kameran
        maahan ?
        Verovapaasti kun saa tuoda vain 175 eurolla
        ja verojen maksun jälkeen kameran on Suomen
        hinnoissa.


      • Esa
        turha luulla... kirjoitti:

        Että Suomen Canon sinulle manuaalia toimittaa.
        Oletkos muuten huomioinut tullien ja verojen
        maksamisen vai aiotko salakuljettaa kameran
        maahan ?
        Verovapaasti kun saa tuoda vain 175 eurolla
        ja verojen maksun jälkeen kameran on Suomen
        hinnoissa.

        Kameran pystyy tuomaan kun et pidä sitä paketissa..laita filmin sisään niin sitä ei kukaan epäile uudeksi.
        Kamera käsimatkatavaroihin ja liimaa vaikka joku helposti poistettava tarra "vanhentamaan"kameraa.


      • sinikello
        Esa kirjoitti:

        Kameran pystyy tuomaan kun et pidä sitä paketissa..laita filmin sisään niin sitä ei kukaan epäile uudeksi.
        Kamera käsimatkatavaroihin ja liimaa vaikka joku helposti poistettava tarra "vanhentamaan"kameraa.

        Juu, itsekkin tuon tajusin, että kukas sitä tietää mistä ko. kamera on ostettu, kun sitä käsimatkatavaroissa pitää ja ottaa vaikka vielä tullista innokkaana kuvaajana valokuvan, kun ohi menee. ;)


      • tuupaj

        Aikaa kun kirjoitit viestin mutta oon 13v ja oon käyny singaporessa jo 2 kertaa. Kaikki tiedot on oikeaa mitä kirjoitit, sentosa sun muut paikat hienoja. 2 vuotta taaksepäin niin vietettiin perheen kanssa joulu singaporessa. Ensimmäisellä reissulla oltiin 2 viikkoa ja toisella 3. Saa nähdä milloin seuraavaksi pääsee singaporeen kun yläaste just alkanu ja ei voi olla paljoa pois koulusta. Mutta mahtava maa. Paras ikinä!


    • sinikello

      Kyselisin vielä että minkälainen ilmasto siellä on? toki tiedän, että substrooppinen, mutta mitä todellisuus on. onko olo nihkeä aamusta iltaan.

      • moa

        Jep, eli aika nihkeetä kyllä on. KOsteusprosentti on korkee, ja hellettä piisaa, joten kuumaa ja kosteaa on Singiksessä.
        Kuitenkin joka paikassa sisällä on tosi tehokkaat ilmastoinnit, ja vilustuin alussa kun muutin Singaporeen, kun en tajunnut kantaa pitkähihaista luentosaleihin, jotka oli jäätävän kylmiä. Joten jos oot pitkiä aikoja sisätiloissa, esim. leffoissa, ota vähän enempi vaatetta mukaan. Kuulostaa hullulta kun ulkona 35 astetta, mut näin vaan on.
        Kivaa reissua, ja kysele vielä ihmeessä jos on jotain mielen päällä. :)


      • jonez

        Itse olin maalis-huhtikuussa kuukauden singaporessa ja ainakin silloin kelit oli todella hiostavia. Kosteaa ja lämmintä (25-35 astetta). Kesällä on kuulemma vielä kuumempaa. Pitkiä kevyitä vaatteita kannattaa todellakin pitää jos on pidempiä aikoja sisätiloissa, sillä ilmastoinnit todellakin puhaltavat joka paikassa täysillä (ostoskeskukset, yleiset kulkuneuvot jne.)
        Paikkana Singapore on turvallinen. Kannattaa tietysti pitää järki mukana, mutta en itse ainakaan törmännyt kertaakaan ongelmiin vaikka joka puolella tulikin pyörittyä.
        Kannattaa ehdottomasti käydä ainakin Chinatown ja Little India katsastamassa. Niistä löytyy syht halpaa tavaraa, muttei välttämättä niin laadukasta. Orchard-road on täynnä hienoja ostoskeskuksia, mutta hinnatkin ovat merkkiliikkeistä johtuen suht kalliita (halvempia silti kun suomessa). Yöelämään kannattaa käydä tutustumassa singapore-joen rannassa. Siel on paljon ruoka- ja juomapaikkoja sekä ihmisiä. Hyvä meiniki yleensä iltaisin yhdeksän jälkeen.
        Digitaalikamerat ovat jo melkein suomen hinnoissa :( Itse osti Sim Lim Squaresta IXUS 430:sen hieman halvemmalla kun mitä täältä saisi nettikaupasta (sain tosin toisen ison muistikortin ja jotain muutakin mukaan).
        Anteeksi jutun mitta! Jos haluat lisää tietoja kysy joko täällä tai suoraan sähköpostilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe