Sähkön hinta

Kk

Paljonko sähkön hinta nousee myrskyn takia.

13

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inssi'

      Olen kilpailuttanut sähköni yli 10 vuoden ajan, eli niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Olen aina tehnyt 1- tai 2-vuoden määräaikaisia sopimuksia. Viimeisin sopimukseni loppui viime vuoden lopussa, siis viisi päivää sitten.

      Tällä kertaa en tehnytkään uutta määräaikaista, vaan jäin saman yhtiön asiakkaaksi toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Ja mitä kuulinkaan eilen: useat yhtiöt ilmoittivat laskevansa sähkön hintaa. Olin taas viisas, hyvä minä.

      Energia- ja jakeluyhtiöt on eriytetty sähköyhtiöissä. Näin ollen verkon korjaamisesta aiheutuvia kuluja ei voi siirtää sähkön hintaan.

    • Virman piikkiin?

      Veikkaan 10%
      Uutinen kertoi vorttumin myrskykuluiksi Suomessa 35 M€, jos ministeriö alkaa vaatimaan pikaisesti maakaapelien vetoa, niin siirtomaksu tuplaantuu niillä verkkovirmoilla, millä on enemmän landeverkkoja.

    • solsken19

      Täälä länsi suomessa on aina ollut sähkönsiirtomaksu erikseen niin kauan kuin muistan ja sen veloittaa paikallinen sähköyhtiö ilman minkäänlaista kilpailua. Se maksu on aina lähes yhtä suuri kuin itse sähkölasku.

      • 230V

        eikö olekin tosi hyvä juttu että joku siirtää sähkön voimalasta torppasi nurkalle?


      • Jos jaksaa

        Jos tuntuu kalliilta, niin ainahan voi rakentaa kilpailevan verkon.


    • Mekonen
    • ei oo tarvinut kilpailuttaa koska Ääneseudun energia on jos liityy myös energia-
      klubiin.

    • Ei senttiäkään:.!1%#

      .

      jos älysi tehdä pitkäaikaisen sopimuksen 6,5 s/kilowattitunti

      .

      • Et siis mikä

        Sähkön hinta on laskussa, joten pitkäaikainen diili lienee kalliimpi.
        Ja myrskyt vaikuttavat siirron hintaan, mikä nousee ostit sen sähköenergiasi keltä hyvänsä...


    • Sentinvenyttäjä =)

      Hehee, tällä hetkellä itselleni halvimman ja kalleimman sopparin kustannusero vuodessa on seuraava:

      Halvin soppari 180€/vuosi
      Kallein soppari 294,60€/vuosi

      Molemmat toistaiseksi voimassaolevia, eli voi vaihtaa ihan millon tahansa, jos joku pistää halvempaa tarjolle. Molemmat kustannukset on samaan kerrostalokämppään, kaksio, 300kWh vuosikulutuksella... ei tarvi montaa kertaa miettiä, millä sopparilla sähköni tulee ;D

      • Sentinvenyttäjä =)

        Sori, 3000kWh vuosikulutus, yks nolla tippui pois =)


    • johan09

      Sähkön kilpailuttaminen todella kannattaa! Nyt kun sähkönhinnat ovat vielä jatkuvassa nousussa kilpailuttamalla eri yhtiöitä voi säästää satoja eruoja vuodessa. Täältä löytyy hyvää infoa! http://www.lannenomavoima.fi/

      • Ei helkkarissa!

        Lännen omavoimahan on yks kalleimpia firmoja... suosittelen puolueetonta julkisen palvelun vertailua www.energiamarkkinavirasto.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe