Kannataako ostaa nyt tammikuussa 2012 omistusasunto pääkaupunkiseudulta, tai odottaa vielä vuosi "ostajan markkinoita"?
Milloin tulee asuntojen hintaromahdus? Asuntojen hinnat ovat nousseet pk-seudulla reilusti yli käyvän arvon, joten romahdus kyllä tulee, mutta koska?
asunnon ostaminen
2
114
Vastaukset
- rommausta pukkaa
Senkus odottelet, jos järjen puute vaivaa.
Tätä jokasyksyistä ja keväistä rommausta on suoli24:ssä ennustettu ainakin 2002 lähtien ja sf.netin keskustelurymissä tiedettii jo -97, kun itse rupesin ekaa asuntoa etsimään, ettei nyt vielä kannata ostaa, koska hinnat laskevat vielä lisää. - Meillä näin--
Isäni sanoi minulle 2001 kun katselin minulle, vaimolleni joka oli raskaana asunto ja rivaria Espoosta että kannattaisi ehkä odottaa 2-3 vuotta että hinnat laskisi koska olivat kuulemma liiaksi noussut- No ostimme tarpeesta uudisrivarin kohtuualueelta ja muutimme samana vuonna kun valmistui pois vuokrakaksiostamme. Heti alkuun silloin oli kk-kulut siis lyhennykset,korko ja vastike 300-350 euroa halvempi kuin vastaavan vuokra. Korko meillä silloin melkein 6%. Nousua alkuavuosina niin ettemme olisi enää voinneet helpolla asuntoamme ostaa. Nykyään pyydetään yli 300,000 euroa. Paras pyynti oli marraskuussa 330,000 euroa. Meni heti kaupaksi joskin en hinnasta tiedä. Me maksoimme uudesta 165,000 euroa. Onneksi en totellut Isäni neuvoja. Hänkin myönsi jälkeen päin että kerrankin oli väärässä. Ainoa kerta minkä muistan. Tämän päivän meiningistä en osaa sanoa mutta oma kannatti ainakin aikaisemmin. Hinnat saattaa jokusen prosentin pudota mutta korvaako se sitten vuokrakuluja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760