Uusi viisumin vanhan perään??

mja81

Mahtaako kenelläkään olla tietoa, voiko uutta viisumia saada vaikka edellisen umpeutumisesta olisi alle 1kk?
Edellisestä reissusta on kyllä jo yli sen kaksi kuukautta, mutta näin jossakin maininnan että uutta viisumia ei saa mikäli edellisen umpeutumisesta on alle 1kk aikaa..
Onko tosiaan näin, vai onko MITÄÄN mahdollisuutta saada uutta viisumia heti vanhan perään.. kun niin paljon polttelis lähteä taas Intian auringon alle! :)
Tarkotus kyllä soittaa lähetystöön ja kysellä, mutta ajattelinpa kokeilla onneani josko täälläkin joku sattuisi tietämään asiasta jotakin.. :)

5

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallis viisumi

      Kyllä ne pitävät tuosta säännöstä kiinni. Aika ihmeellinen sääntö sinänsä ja koko viisumin vaatiminen on pelkkää rahastusta. Ihan kuin turisteja ei haluttaisi ollenkaan. Jospa rahat menisivätkin johonkin hyödylliseen, vaikka jätteiden keruuseen, niin sen jotenkin ymmärtäisi.

    • ......

      Ei tuollaista sanota missään, että uutta viisumia ei saisi heti toisen perään....??
      Vaan tämä on ohjeissa "Turistiviisumin haltijan tulee odottaa vähintään kaksi kuukautta maasta poistumisen jälkeen ennen kuin voi palata Intiaan."
      Kerrohan mitä tietoa sait?

      • mja81

        Soitin IGCS:ään ja tiedustelin asiaa.. Kuulemma saa viisumin suoraan edellisen perään, että ei tarvii mitään odotusaikaa viisumien välissä. Ja on myös mahdollista hakea uutta viisumia, vaikka edellinen olisi vielä voimassa, siinä tapauksessa ne vaan mitätöi sen edellisen viisumin. Mutta tosiaan edellisesta reissusta täytyy olla kulunu se väh. 2kk ennen ku voi mennä uudestaan.
        Näin sanoivat sieltä, mutta tiiä sitten ku paperit lähettää, ni se on jotenki aina vähä arpapeliä että kuka siellä sattuu olemaan ja millä tuulella että onko se sittenkään niin.. nähtäväksi jää. Täytyyhän se jotaki jännitystä olla! :)
        Mutta on se tosiaan ihme, että pitää tehä tuommonen mahoton säätö että saa matkustaa ko. maahan. Ku olis niin mukava ku sinne vois vaan mennä sillon ku itestä siltä tuntuu.. :D


      • huhtikuussa
        mja81 kirjoitti:

        Soitin IGCS:ään ja tiedustelin asiaa.. Kuulemma saa viisumin suoraan edellisen perään, että ei tarvii mitään odotusaikaa viisumien välissä. Ja on myös mahdollista hakea uutta viisumia, vaikka edellinen olisi vielä voimassa, siinä tapauksessa ne vaan mitätöi sen edellisen viisumin. Mutta tosiaan edellisesta reissusta täytyy olla kulunu se väh. 2kk ennen ku voi mennä uudestaan.
        Näin sanoivat sieltä, mutta tiiä sitten ku paperit lähettää, ni se on jotenki aina vähä arpapeliä että kuka siellä sattuu olemaan ja millä tuulella että onko se sittenkään niin.. nähtäväksi jää. Täytyyhän se jotaki jännitystä olla! :)
        Mutta on se tosiaan ihme, että pitää tehä tuommonen mahoton säätö että saa matkustaa ko. maahan. Ku olis niin mukava ku sinne vois vaan mennä sillon ku itestä siltä tuntuu.. :D

        Sama käsitys tääälläkin. Matkamessuilla viimeksi kyselin Intia-Keskuksen väeltä, koska omani umpeutuu maaliskuussa ja huhtikuussa olen taas menossa. Eli uuden viisumin saa kyllä vaikka vanha olisi voimassa. Mut tuo 2kk karenssia on kyllä noudatettava, pari kertaa kaudessa käyvänä tsekkaavat kyllä päivämäärät tarkasti aine IG kentällä :)
        Oli aika hassua, että Intian lähetystö oli laittanut messustandilleen hollantilaisen naisen, jolla ei ollut mitään hajua suomalaisille myönnettävistä viisumeista, vaan ihan pokkana kertoi faktana asioita jotka eivät pidä paikkansa Suomessa, esim että viisumin saa vain 3 kk:ksi... höpöhöpö! Kyselin muutaman jutun ja jouduin kyllä saman tien korjaamaan häntä :)
        Itsellä tekisi mieli kokeilla on arrival-viisumia, mutta siitä taitaisi tulla liikaa jännistystä ja harmaita hiuksia...


    • ......

      ok. Kiva kun selvitit asiaa. Tällainen käsitys minullakin oli. Ja uskoisin, että se pitää vielä sittenkin kun on hakemassa uutta viisumia. Minä luulen, että se liittyy jotenkin turvallisuus ja terroripelkojuttuihin, että on rajoitusta. En tiedä.
      Itselläni on nykyään sellainen status, että tuota rajoitusta ei ole, ja kyllähän se helpottaa elämää, kun tietää, että ainakin periaatteessa voi mennä ilman rajoitusta - vaikka ei siellä tulisi milloinkaan käytyä noin tiheään :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe