VIISUMI

No minä

Olen lähdössä 2.3.12 Filippiineille ja aikaa minulla on siellä
22 päivää; eli 1 päivä menee yli, koska siellä voi oleskella
vasin 21 päivää ilman viisumia. Mites kannattais tehdä?

14

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcv

tais olla niin ettei tulopäivää lasketa, silloin sul ois 22 päivää,,, korjatkaa jos olen väärässä...

• 654321

Joo right, maahantulopäivää ei ole koskaan laskettu, vaan seuraavasta vasta ja viimeinen kun ollaan lähtöselvityksessä pois maasta.

• No minä

eli lähden 2 maaliskuuta ja olen perillä 3, ja lähden kotia kohti 25.

• tk

Minun laskujeni mukaan maassaoloon jää vielä 22 päivää, vaikka tulopäivä poislasketaan. Toivottavasti et joudu maksamaan 3030 php yhden pävän takia...

• No minä

niin..pirulauta sen takia tässä nyt arveluttaa tuo viisumi..
      eli 3.3 perillä ja poislähtöpäivä 25 maaliskuuta...

• 654321

Voithan helposti aikaistaa poislähtöäsi, kuten tein viime lokakuussa Cebussa. Menin Mactan Lapu-Lapu lentoasemalle ja Cathay Pacific office, se kävi nopeasti ja maksoi 50 euroa.

• No minä

niin ymmärrän pointtisi..mutta silti..täytyy vain maksaa..maksam sen tietysti..onhan se paikka missä niin mielelläni käyn ja viihdyn..

• Jos viisumi menee pari kolme päivää pitkäksi, selviääkö siitä pikku sakoilla, vai onko maksettava tuo viisumin pidennys 3030php? Thaimaassahan pystyy ylittämään viisumiajan muutamalla päivällä maksamalla sakkoa 500 thb päivä sakkoa. Onko kukaan kokeillut?
        Mietin taas tätä, koska mulla on kuukauden loma ja vaihtoehtona olla 21 päivää Filppulassa,( 21pv tulopäivä) ilman viisumia, tai maksaa 3030 php ja jonottaa taas Migrissä viikon takia, ja olla perillä koko kuukausi..

• Söör wili

Filippiineillä on Helsingissä lähetystö,josta voi hankkia tarvittavan viisumin.

• pet1979fin

Tuloleimasta nakee paivan milloin viisumi loppuu, pidennysta voi hakea kylla.
      Mutta jos sulla ei ole nayttaa kysyttaessa matkalippua pois maasta 21pv sisaan, eivat maahanmuuttoviranomaiset valttamatta laske maahan ilman viisumin pidennysta samantien.

• reissaaja78

Mitkä päivät viisumivapausaikaan lasketaan? Lasketaanko 21 päivään paluuaika Suomessa vai lähtöpäivä Filippiineiltä? Reissu on 8.2-283.2.2013 ja perillä Helsingissä 1.3. Tarvitsenkohan siis viisumin?

• reissaaja78
        reissaaja78 kirjoitti:

Mitkä päivät viisumivapausaikaan lasketaan? Lasketaanko 21 päivään paluuaika Suomessa vai lähtöpäivä Filippiineiltä? Reissu on 8.2-283.2.2013 ja perillä Helsingissä 1.3. Tarvitsenkohan siis viisumin?

Siis 8.2-28.2.

• Jesus of Suburbia

Et tarvi , jos sulle sulle lyödään 8.2 leima passiin, niin siinä on 1.3 asti virtaa, eli ei mitn hätää :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      117
      4326
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      150
      3689
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      90
      3450
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      129
      1740
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1568
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1211
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe