MS?

snyggtjej

Olen viimeisen kuukauden ajan kärsinyt kaikenlaisista asioista:
Juttu alkoi siitä, kun kuukausi sitten huomasin takaraivossani ja niskassa 3 pientä pattia. Lisäksi minulla oli ollut kaulalla kutinaa lokakuusta asti. Myös oikean jalan päkijä oli ollut lokakuulta asti kipeä, vaikka röntgenissä ei näkynyt mitään. Kutinan ja pattien takia aloin pelätä imusolmukesyöpää ja kävin lääkärissä. Lääkäri sanoi etteivät patit olleet edes imusolmukkeita..kutinan takia kävin verikokeissa, joiden tulokset normaalit..

sen jälkeen alkoi totaalinen alamäki: minulta meni ruokahalu, vatsa turvotteli muutaman päivän, oli päivän kestävä ummetus, ym heikko olo. epäilin tietenkin heti mahasyöpää, maksasyöpää ja suolistosyöpää. lisäksi olen ollut koko syksyn tajuttoman väsynyt.. ruokahaluttomuus jatkui, samoin kutina ja väsymys..

selailin ahkerasti nettiä. kutinan takia epäilin edelleen imusolmukesyöpää esim. keuhkojen välikarsinassa tai aivoissa. kävin lääkärissä, joka määräsi keuhkokuviin, joka oli normaali.

kutinan takia kävin eilen ihotautilääkärillä, joka totesi, että minulla on dermografismus eli piirtopaukamointi. olin hetken kotona, selailin nettiä, mieleeni tuli ms-tauti. viikko sitten rintaani pisti ja yläselän hermo oli kipeä. myös oikea käsivarsi oli heikko, ja on edelleen. rintakivun takia kävin fysiossa, joka auttoi todella selkään ja rintaan.

nyt olen n. viikon ollut tämän heikon käden kanssa. toissapäivänä sitä alkoi pistellä, eilen alkoi pistellä koko kehoa. ei puutumista, mutta pistelyä ja oikea käsi edelleen heikko. puristusvoimaa kyllä löytyy. äiti määräsi minut eilen käymään päivystyksessä pistelyn takia. silmiini myös painoi (sitä on ollut jo kauan, mutta olen luullut sen johtuvan väsymyksestä). lääkäri teki joitain testejä, koska sanoin että epäilen ms-tautia.. sanoi, ettei voi olla. käski hengittämään paperipussiin, kun alkaa taas pistellä. oloni parani ja tulin kotiin ja kävin hyvillä mielin nukkumaan. seuraavan päivän olin ok, mutta käydessäni nukkumaan otin kännykän ja menin nettiin selailemaan ms-tauti asioita. silmiini osui eräs kirjoitus, jossa joku kertoi kuinka häntä tykyttää joskus jaloista kun käy nukkumaan. aloin miettiä, ja tulin siihen tulokseen, että joskus minullakin on ollut sellaista, kuin olisi juossut pitkän lenkin ja menee sen jälkeen nukkumaan, jalat ovat ns. hapoilla. olen myös kerran tuntenut, kun jalan lihas nykäisi.

tällä hetkellä olen todella väsynyt. kukaan ei usko, että oireeni johtuisivat mistään vakavasta. en vaan kestä olla enää näin. käsiä ja jalkoja pistelee.... en saa ajatuksia muualle. lisäksi tänään olen ollut ihan outo. kun heräsin, tuntui etten halua nousta, haluan vaan painaa silmät kiinni ja olla. kävin kaupungissa, ja olo tuntui ihan kummalliselle,.

joka tapauksessa kaipaisin nyt jotain vinkkejä mitä tehdä. vaikka lääkäri vakuutti, ettei minulla voi olla ms, olen silti sitä mieltä että voi olla. eihän minulle ole tehty mitään MRitä tai likvoria. pelottaa ihan kauheasti ja olen tämän asian kanssa ihan yksin. pitäisikö varata aika neurologille? rahaa on palanut valtavasti kaiken maailman röntgeneihin, ultraääniin, lääkärikäynteihin, verikokeisiin ym. oon ihan loppu.

3

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskin on
    • snyggtjej

      syön kyllä monipuolisesti.. musta vaan oikeesti tuntuu että mulla on joku vakava sairaus, kuten se ms !

    • älä lyö

      lopeta lukemasta sairauksista ! jos sinut on tutkittu nini jostain pitäsi vika löytyä, en sano etteikö vikaa ole. kirjoitti että olit lukenut että "tykyttää joskus jaloista" siinä ilmaiset miten herkästi reagoit lukemaasi. jos sairauksista lukee niiden oireet sopii hyvin usein. nyt olet saanut pakkomielteen etkä pääse siitä pois.
      henkinen pelko että on vakava sairaus voi antaa oireita koko kehossa.

      kaverillani on ms, hänellä vei kuitenkin 2 vuotta ennen kuin sain diagnoosin kerta oireet oli niin monia. ms oireet riippuu siitä missä kohtaa aivoja muutokset ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe