Yllätys raskaus

¤ellu¤

Tulen juuri ultrasta, viikko sitten tein positiivisen testin. UÄ:ssä selvisi että olen rv 18-19. Järkytys! Raskaus on kyllä hvyä juttu, vaikkakin yllätys.. Muilla kokemuksia?

15

5119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läheltä nähnyt :)

      Ei ole kokemusta itsellä, että olisi noin pitkälle kerinnyt menemään ennen selvyyttä. Mutta tiedän tapauksen jossa likka (20.v) ei oikeasti tiennyt olevansa raskaana.... kohtu kasvoi selkärankaan päin, joten vatsakaan ei näkynyt ja lisäksi kuukautiset tulivat silloin tällöin minipillereiden takia. Koska söi noita pillereitä ei edes osannut kuvitella olevansa raskaana joten ne pienet liikkeet joita tuntui menivat mahanmyllerryksen piikkiin (istukka oli myös etuseinämässä) Asia alkoi valjeta vasta kun yöllä rankkojen vatsankipujen vuoksi vietiin sairaalaan (luuli sairastuneensa mahatautiin, myös lapsivesi tuli koti sänkyyn mutta luuli pissanneensa siihen kipujen vuoksi) siellä kätilö ilmoitti että satutkos tietämään että synnytät. Joten kyllä näitäkin ihan oikeasti tapahtuu :) Tosin sinun tapauksessasi hyväjuttu on se että saat kaikki lapsietuudet pyörimään sekä äitiyspakkauksen :) tällä tytöllä asioiden selvittämiseen meni hetki :)

    • tiesitkö?

      Yllätysraskaus on yhdyssana.

    • tytsypytsy

      Ihanaa! Paljon onnea! Oot ylittäny ekan kolmanneksenki

    • ?????????

      Tuliko sulla mekat normaalisti? Ja oliko sulla ehkäisy käytössä? Vai miten se sit oikein oli yllätysraskaus?

      • ¤ellu¤

        Ei tullut menkkoja ollenkaan, kuopuksen syntymän jälkeen. Kuopus nyt 1v3kk. Ehkäisynä käytettiin kortsua.


    • Shamira81

      No itse olin 20 4 kun sain tietää.
      Mulla kun ei menkat tule normaalisti ilman pillereitä tai muuta vastaavaa ehkäisyä. Ja olin tehnyt montakin testiä mutta aina kaikki näytti negatiivista.
      Se mistä aloin aavistella että olen raskaana kun alko maitoa tulemaan rinnoista. Sitten menin seuraavana aamuna apteekkiin hakemaan testin ja positiivinenhan se oli oli..

      Nyt poika on 5v.
      Ja nyt sitten ollaan miehen kanssa suunniteltu että tuossa alkusyksystä sitten aletaan yrittämään seuraavaa :D vaikka mä olisin valmis vaikka heti, mutta jos vähän vielä malttais ;)

    • 88

      Se on niin yksilöllistä, itsellä ollut niin hirveästi todella selviä raskausoireita ettei olisi millään voinut olla huomaamatta.. siksi ihmetyttää moinen MUTTA oireet ovat tietysti niin erilaisia kaikilla ja kuullut olen kyllä ennenkin että vasta puolessa välissä huomttu rauskaus ja yksi joka oli jo pidemmälläkin. Iloinen yllätys silti, onnea :)

    • mskmhvgsblö.dö,dmkjk

      yllätysraskaus on yhdyssana

    • Jehnuhpuh

      Itse sain juuri tietää viime viikolla olevani raskaana. Kiireesti varailin lääkäri aikaa joka lähetti sitten ultraan jotta saatiin selvyys kuinka pitkällä tässä oikein ollaan kuukautiset ovat minulla olleet niukkoja aina, alavatsakipujakin ollut sillon tällön epäilin virtsatieinfektiota ensin jonka vuoksi pissa testiin meninkin.

      Nyt sitten ollaankin 20 viikolla ultran mukaan ja tämä tuleva pallero onkin minun neljäs eikä mitään muita oireita ole ollut kuin nuo alavatsa kivut sekä pieni painon
      nousu... aiemmista kolmesta oireita on ollut ihan alusta alkaen... en voi uskoa tätä todeksi miten ihmeessä....

      • ap

        Oikein paljon ONNEA!


    • Tein testin toissapäivänä,eilen kävin lääkärissä ja tänää ultraan.. Kivut ovat niin kovat... Tosin raskaus maks 2-3 vkoa nytten.. Toiset vain tuntevat helpommin kroppansa muutokset.. Minulla rinnat arat ja todellakin nuo järkyttävät kivut.. Ilman kipuja ei vielä ultraan tarvisi mennäkään... Onnea sinne teille kovasti.. :) Toivottavasti itsekin kivuista pääsen ja raskaus jatkuu kivasti.. :)

    • ldkgjekldsfhsgld

      Minulle kävi kans niin, että pääsin aika pitkälle ennen kuin tajusin. Söin e-pillereitä, kuukautiset tulivat ajallaan ja vointi oli ihan normaali. Maha ei edes paljastanut. mitään. Liikkeitä luulin suolistoperäisiksi.

      Töissä pyörryin ja minut vietiin keskussairaalaan. Raskaustesti oli siellä positiivine ja ensiksi he ajattelivat että se oli pyörtymisen syy. Minut siirrettiin äitipolin puolelle ja siellä ruvettiin ultraamaan. Lääkäri rupesi hymyilemää ja sanoin että hänellä on hyvviä uutisia, mutta hän haluaa pyytää muitakin lääkäreitä paikalle. Huoneeseen tuli 5 lääkäriä. Lääkäri kertoi heille että olen raskaana tietämättäni ja pyysi kolleegoidensa katsoa minun mahaa. Joka siis ei ollut mikään suuri. Sitten hän rupesi ultraamaan uudesta. Lääkäreiden suusta rupesi kuulumaan oho sanoja. Siinä vaiheessa halusin jo kuumeisesti tietää. Olin raskaana noin viikolla 30. Kohtu oli taakseppäin kallistunut ja vauvan asento sellainen että oli pysynyt piilossa ja sijaintinsa takia painoi isoja suoni. Siksi olin pyörtyny. Vauvan asentoa muutettiin vatsapeitteiden päältä ja sen jälkeen mahaa tuli... Ja olen siis ihan täysellä järjellä varustettu nainen. Yllätys Tytär on nyt 6 v

    • Surprise:(((

      Nyt nopee jotain mielipidettä...Hui tää on kamalaa...Siis mulla on vakipano...No nyt kävi näin,olen raskaana:S Ja en haluisi....Mulla on jo avioliitto takana ja lapsia...
      Ja älkää kysykö miksen huolehtinut ehkäsystä,Ehkäsy petti niinsanotusti.
      Mitä teen:((((

    • momoo1

      no eiköhän abortti ole ainut mahdollisuus jos kerta et halua olla raskaana etkä lasta pitää!

    • Anonyymi

      Itse sain tietää että olen raskaana kun mun maha alkoi sattumaan tosi paljon ja jouduin käymään lääkärissä sen takia. Mä en missään vaiheessa tajunnut olevani raskaana koska mulla oli olemattomat ensiraskaus oireet ja mä pidin hyvää huolta siitä että mä en tuu raskaaksi, aina tarkistin kalenterin ja sen että milloin viimeks mulla oli menkat. Noh kävikin ilmi että mä olin yksinkertaisesti unohtanut yhden kerran tarkistaa kalenterista milloin mulla oli viimeks menkat ja kumikin kaiken lisäks hajos. Joten uutiset raskaudesta tuli verikokeen avulla. Paljastui että mahakivut oli vain raskautta.Suprise! Ja tänään kun kävin UÄ:ssä selvisi myös että olen 21 viikolla raskaana ja ettei abortti ole enään mahdollista, da daa! Kaiken lisäksi mun poikaystävä ei halua olla isä ja sanoi että jos mä haluun pitää sen lapsen, niin joudun yksin kasvattamaan sen. Adoptio olis vaihtoehto, mutta mä pelkään etten mä pysty luopumaan tästä lapsesta.......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe