LG:llä vhs:n kopiointi dvd:lle. Onnistuuko?

Äitiliini 1958

Ostimme LG merkkisen tallentavan koneen jolla voi katsella dvd-levyjä sekä vhs-kasetteja. Eli LG RC389H

Nyt ajattelin polttaa lastemme pienuusaikojen videointeja dvd:lle, mutta kyllä voi olla vaivalloista. Katselin ohjeita ja niillä ei kyllä mitään tapahdu paitsi vhs pyörii mutta mitään ei tallennu.

Voisiko joku neuvoa paremmin miten kopioiminen tapahtuu?
Ohjeessa käsketään valitsemaan VCR tai DVD ja niin tein.
Aloitin painamalla VHS:n playn
( Dupping) -valikko tulee näkyviin. Ei tullut minulle mitään näkyviin
Sen jälkeen ohjeessa lukee että kone muka itse valitsisi dubbingin. Dubbing-valikon pitäisi tulla näkyviin ja sitten ohje sanoo että "valitsee (Rec model) -vaihtoehdon: DVD:XP, SP, LP, EP, MLP tai videonauhuri: SP, LP"
Dubbing- kuvake korostetaan.

Neuvoisiko joku miten kopiointi tapahtuu onnistuneesti? Olisin niin kiitollinen.

10

2285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avittaako tämä?

      Teen siten, että ekaks painan dvd nappulaa ja avaan dvd luukun ja sen jälkeen luukku kiinni.

      Sen jälkeen painan vhs nappulaa. sen jälkeen etsin videosta kohdan josta kopio alkaa. Kun alkamis kohta on oikea painan KAPULASTA PAUSE painiketta.

      Sen jälkeen DUBBING painiketta jolloin dubbing valikko tulee näytölle ja voidaan valita esim. sp, lp ja jne ja lopuksi dubbing tai kapulasta enter.

      Mulla on 388 malli eli ei sama kun sulla mutta kokeile kuitenkin.

      • Avittaako tämä?

        Sori unohtu sanoa, että dvd levy laitetaan luukun sisään ennen kuin luukku suljetaan.


    • Ap.

      Voi kiitos!
      Mutta jos pääsen niin pitkälle että voin valita sp. lp, tms. niin mistä tiedän minkä valitsen?

    • Avittaako tämä?

      Se riippuu kuinka paljon tavaraa haluat dvd:lle tallentaa.

      Jos muistan oikein niin sp on 2 tuntia, lp on neljä tuntia.

      Eli jos videolla on 1.30 tuntinen elokuva jonka haluat tallentaa dvd:lle niin valitset sp:n.

      Jos videolla on 2 elokuvaa joitten yhteys pituus on 3 tuntia niin valitset lp:n. jne.

      xp, EP, MLP noitten pituutta en muista, saattaa olla, että xp on 1 tunti ja mlp 16 tuntia.

      En löydä ohje kirjaa jossa noitten pituuksia kerrotaan,

    • Ap.

      Vaude kuinka hyviä ohjeita olette antaneet. Ja vaude, minä osasin. Kaksi levyllistä ohjelmaa jo dvd:llä. Kiitos tiedosta mitä nuo äspeet ja älpeet tarkoittavat. Ei olisi tullut pieneen mieleenikään.

      Suuri kiitos!

      • Avittaako tämä?

        Kun dvd:lle tallennus on valmis niin tarvitsee lopuksi tehdä finalisointi operaatio lopuksi jotta dvd-levyä voi katsella toisilla dvd-soittimilla.

        Ohjeen olen kirjoittanut aikanaan tuonne nimimerkillä
        kopiointi eli toiseksi alimmainen juttu.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6221684


      • muistuttaja.
        Avittaako tämä? kirjoitti:

        Kun dvd:lle tallennus on valmis niin tarvitsee lopuksi tehdä finalisointi operaatio lopuksi jotta dvd-levyä voi katsella toisilla dvd-soittimilla.

        Ohjeen olen kirjoittanut aikanaan tuonne nimimerkillä
        kopiointi eli toiseksi alimmainen juttu.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6221684

        Kannattaa kokeilla nuo poltetut DVD:t vielä jollain muulla laitteella, vaikka läppärissä, että finalisoinnit yms. on ok.

        on ikävää jos polttava laite menee joskus rikki, eikä sen jälkeen enää pysty katsomaan laitteella poltettuja filmejä mitenkään.


    • ehdottaja.

      kannattaaa lukea manuaali:

      Tallennusajat :
      DVD (4.7GB):
      Noin 1 tunti (XP-moodi),
      2 tuntia (SP moodi), 4 tuntia (LP moodi),
      6 tuntia (EP moodi), 14 tuntia (MLP moodi)
      DVD R DL (8.5GB):
      Noin 1.8 tuntia (XP moodi), 3.8 tuntia (SP moodi),
      7.3 tuntia (LP moodi), 9.1 tuntia (EP moodi),
      21 tuntia (MLP moodi)

    • toimetonna

      Pitäisikö duppauksen aikana kuulua äänet?

      Itselläni näkyy pelkkä kuva.

    • Jep...

      Pitäisikö duppauksen aikana kuulua äänet?

      Kyllä pitäisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      703
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      672
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe