Hei,
Kärsin rajatilapersoonallisuushäiriöstä. En ole kymmeneen vuoteen käynyt missään hoidossa, kun ei tuntunut aikanaan apua tuovan, lähinnä ärsytti alentavat, lässyttävät tai ylipäätään tietämättömät psykologit ja psykiatrit ja muutenkin oli vaikea motivoitua pääsemään edes paikan päälle. En vieläkään kovin hyvällä tai luottavaisella mielellä ole psykiatrian suhteen, mutta koska minulla on nykyään lapsi, eikä kyse ole vain minusta itsestäni, niin tahtoisin tätä taas yrittää. Jos sen ansiosta edes vähän terveemmäksi ihmiseksi muuttuisin, niin lienee sen väärtti, vaikka ahdistaakin kaikkitietävät auktoriteetit :)
Koska en ole näin pitkään aikaan ollut missään tekemisissä mielenterveyshuollon kanssa, vaan yrittänyt vain itse itseäni auttaa, niin olen ihan pihalla, minne pitäisi mennä ja kuka olisi hyvä. Olisiko jollakulla tietoa ja halua auttaa? Ehdottomasti en halua julkiselle, enkä millekään yli-innokkaalle nappitohtorille, sille teollisia lääkkeitä en enää halua syödä. Onko Helsingin seudulla jotakuta hyvää yksityistä lääkäriä, joka olisi erikoistunut juuri rajatilaan tai/ja onko jollakulla hyviä kokemuksia jostakin lääkäristä/hoitomuodosta? Jotain pitkäkestoista terapiaa siis tahtoisin ja enemmän sellaista ratkaisukeskeistä, sillä tiedotan kyllä tosi hyvin omat ongelmani, niiden oivaltamiseen en enää tarvitse apua.
Kiitos, jos jaksoit lukea tämän ja iso halaus kaikille potentiaalisille auttajille!
Hyvä lääkäri rajatilapotilaalle (HKI) ?
Nurinnarinnirunari
1
180
Vastaukset
- Matilda
Jorvissa ottaa vastaan ainakin yksi Epävakaan persoonallisuushäiriöön erikoistunutta psykiatria muistaakseni, Maria tai Marja jotain. Pitäisi löytyä googlaamalla, sitten on joku terapeuttikin siellä, miespuolinen T:llä alkaa, olisiko ollut Teemu tai Tero. Nää käyttävät kai sitä dialektista käyttäytymisterapiaa. Muuten meditaatio on hyvä tuohon häiriöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk141369Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2041333Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1451179Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701007- 134959
Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73923Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.66847Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47832- 68794
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää397776