Bäst att sluta röka.

nr 60

Vad livet är krångligt för oss som lider av tobaksberoende.Ingenstans får man röka mera,och nu är det svårt att få köpa sin dagliga dos nikotin också.Livet är svårt för oss ryggradslösa människor.

12

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trololllloololololol

      Speciellt för oss minderåriga...I know...Man borde aldrig ha provat. :D

      • gumman +

        Ännu värre för oss överåriga,man får skämmas så mycket mer för att man ingen karaktär har.


      • rökare
        gumman + kirjoitti:

        Ännu värre för oss överåriga,man får skämmas så mycket mer för att man ingen karaktär har.

        Jag har åtminstone lärt mig bakom vilken nummer mina cigaretter gömmer sig närbutiken.På andra ställen är det kanske helt andra siffror.


      • Smoke gets in your
        rökare kirjoitti:

        Jag har åtminstone lärt mig bakom vilken nummer mina cigaretter gömmer sig närbutiken.På andra ställen är det kanske helt andra siffror.

        Man kan ju ha med sig en tom ask av det märket man röker och visa kassan så
        vet de med ens vilket nummer det är, och förr eller senare vet man under vilket
        nummer det märket man röker finns om man köper på samma ställe.

        Annars är har det här med rökförbud och gömmandet av tobaksprodukter nått
        hysteriska mått för de som röker fortsätter ändå, rökförbudet på krogarna är bra.


      • uterökare
        Smoke gets in your kirjoitti:

        Man kan ju ha med sig en tom ask av det märket man röker och visa kassan så
        vet de med ens vilket nummer det är, och förr eller senare vet man under vilket
        nummer det märket man röker finns om man köper på samma ställe.

        Annars är har det här med rökförbud och gömmandet av tobaksprodukter nått
        hysteriska mått för de som röker fortsätter ändå, rökförbudet på krogarna är bra.

        Den där tomma asken är en bra ide.Sen kunde man kanske vara litet våghalsig och trycka på vilken nummer som helst och se vad som kommer,nya smaker.Ide butiker där det finns automater förstås.Rökfria restauranger är bra,inte vill en NORMAL rökare att andra människor måste lida för våra lasters skull.


      • grannkäringen
        uterökare kirjoitti:

        Den där tomma asken är en bra ide.Sen kunde man kanske vara litet våghalsig och trycka på vilken nummer som helst och se vad som kommer,nya smaker.Ide butiker där det finns automater förstås.Rökfria restauranger är bra,inte vill en NORMAL rökare att andra människor måste lida för våra lasters skull.

        Jag känner mig väldigt kriminell nuförtiden,nästan samma känsla som när jag norpade av mammas pilliklubi på 1960talet.Jag brukar handla åt min granne ( han har svårt att röra sig ).Han röker sätkiä och rulltobaken måste man alltid BEGÄRA.Om jag bakom mig i kassakön har de här renlevnadsmänniskorna som aldrig skulle se åt några nikotinprodukter så kommer det en våg av negativa tankar,man kunde nästan ta på den.Gammal käring och inget har hon lärt sig.


    • Förvånad

      Man får sälja sprit öppet i självbetjäningsbutiker som är öppna till klockan 20.00 på kvällen. Spriten är samhällets fiende nr. 1. Berusade personer förföljs inte som rökarna. Varför vill man reglera det mindre problemet medan man lämnar det verkligt stora problemet oreglerat? Hur tänker politikerna?

      • krångligt

        Just som jag hade lärt mig bakom vilken siffra mina cigaretter gömde sig,så ändrade de systemet.


      • nikotin
        krångligt kirjoitti:

        Just som jag hade lärt mig bakom vilken siffra mina cigaretter gömde sig,så ändrade de systemet.

        Nu vill de förbjuda rökning på balkongen,de måste säkert börja utbilda tobaksgranskare som kollar var det röks.


      • grannkäringen
        nikotin kirjoitti:

        Nu vill de förbjuda rökning på balkongen,de måste säkert börja utbilda tobaksgranskare som kollar var det röks.

        Jag tycker nog att det är bättre att rökarna hålls på balkongen.Ivår trappuppgång är det två som röker inne i bostaden,varje gång som de går ut eller in luktar hela trappuppgången gammal tobaksrök.


      • själv rökare
        grannkäringen kirjoitti:

        Jag tycker nog att det är bättre att rökarna hålls på balkongen.Ivår trappuppgång är det två som röker inne i bostaden,varje gång som de går ut eller in luktar hela trappuppgången gammal tobaksrök.

        Det som göms i snö kommer upp i tö.Nu får vi igen njuta av hundskitar OCH tobaksfmpar.Vid trappor och under balkonger har det igen samlats en otrolig mängd.Det är så enkelt att slänga dem i snödrivan,ingen risk för eldsvåda.Alla rökare borde bära med sig en fickaskopp med lock.


      • A Sepelipää
        själv rökare kirjoitti:

        Det som göms i snö kommer upp i tö.Nu får vi igen njuta av hundskitar OCH tobaksfmpar.Vid trappor och under balkonger har det igen samlats en otrolig mängd.Det är så enkelt att slänga dem i snödrivan,ingen risk för eldsvåda.Alla rökare borde bära med sig en fickaskopp med lock.

        Och det fittigaste med fimpar att dom försvinner aldrig. Det är ju plast som inte förmultnar. Hundskiten försvinner ändå nångång, fimparna aldrig.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe