Eva Biaudet är ett skämt..

nothatingjustsaying;)

Jag skäms för oss alla finlandsvenskar om hon blir president..Tehkää Suomelle palvelus, äänestäkää ketä vaan paitsi häntä (ja Soinia for the record). ;)

16

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NEJ TACK !

      Ännu mera får man skämmas för de här gubbarna,Lipponen,Väyrynen och framför allt SOINI.

      • tack för ordet

        Soini som tycker att kvinnor ska stå vid spisen och föda barn ungf,nej du.Möjligtvis får kvinnor pyssla litet med socialt arbete.Kyss #(&%¤#?`"#¤ !!!!!


      • Vedonpaikka
        tack för ordet kirjoitti:

        Soini som tycker att kvinnor ska stå vid spisen och föda barn ungf,nej du.Möjligtvis får kvinnor pyssla litet med socialt arbete.Kyss #(&%¤#?`"#¤ !!!!!

        Skall vi slå vetå, ti andra rundan slipper Niinistö osk Lipponen. Sen blir Paavo presidenten.


      • seniorita++
        Vedonpaikka kirjoitti:

        Skall vi slå vetå, ti andra rundan slipper Niinistö osk Lipponen. Sen blir Paavo presidenten.

        Niinistö kommer att vinna,det är väl ganska självklart.Lipponen har nog inga chanser,han kunde börja leva pensionärsliv i stället och ge plats åt yngre förmågor.


      • röstar på eva
        seniorita++ kirjoitti:

        Niinistö kommer att vinna,det är väl ganska självklart.Lipponen har nog inga chanser,han kunde börja leva pensionärsliv i stället och ge plats åt yngre förmågor.

        Eva talar bäst engelska av alla presidentkandidaterna och annars är hon i mitt tycke representativ,passar alldeles utmärt som Finlands president.


      • käringen
        röstar på eva kirjoitti:

        Eva talar bäst engelska av alla presidentkandidaterna och annars är hon i mitt tycke representativ,passar alldeles utmärt som Finlands president.

        Varför skulle man skämmas för Eva,vad jag vet har hon skött sitt arbete BRA.hon har bara emot sig det att hon är kvinna,svenskatalande och minoritetsombudsman.Här godkänns bara människor med rätt hudfärg, gubbar,heteromänniskor och dessutom måste man tala rätt språk.


      • sanningen
        käringen kirjoitti:

        Varför skulle man skämmas för Eva,vad jag vet har hon skött sitt arbete BRA.hon har bara emot sig det att hon är kvinna,svenskatalande och minoritetsombudsman.Här godkänns bara människor med rätt hudfärg, gubbar,heteromänniskor och dessutom måste man tala rätt språk.

        När man valt att lommentera den här diskussionen får man anta att man har att göra med en "perussuomalainen igen"
        Har inte sett sodana mängder provokativa skrivelser någon annanstans än just här och i Suomi24 forum.


      • nummer åtta
        sanningen kirjoitti:

        När man valt att lommentera den här diskussionen får man anta att man har att göra med en "perussuomalainen igen"
        Har inte sett sodana mängder provokativa skrivelser någon annanstans än just här och i Suomi24 forum.

        På Iltalehtis forum finns det MYCKET fulare inägg.


    • en tanke bara

      Varför måste man alltid svartmåla någon kandidat ?Är det inte bättre att berätta varför folk istället borde rösta på ens egen favorit, framhålla den kandidatens goda sidor ?

    • H. Bökholm

      Ingen av president kandidaterna är riktigt bra, ta som exempel Lipponen han är
      exakt som hans valreklam BÖH saktmodig morrare, endast Niinistö är någorlunda
      duglig resten är bara ett stort skämt, men follket har ju ordet nu..

      • mårran

        Niinistö,nåja,jag tycker att han är litet mallig av sig.


    • niinistö for the win

      röstä niinistö

      • niinistö for the win

        rösta*


      • han växer
        niinistö for the win kirjoitti:

        rösta*

        jag gillar Arhinmäki,men han är ännu litet för ung.


    • BÄST

      Eva är BÄST!

    • min åsikt

      Eva är en pajas. Men hon är ju knappt synlig alls, vilket är bara bra.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe