Jag skäms för oss alla finlandsvenskar om hon blir president..Tehkää Suomelle palvelus, äänestäkää ketä vaan paitsi häntä (ja Soinia for the record). ;)
Eva Biaudet är ett skämt..
16
109
Vastaukset
- NEJ TACK !
Ännu mera får man skämmas för de här gubbarna,Lipponen,Väyrynen och framför allt SOINI.
- tack för ordet
Soini som tycker att kvinnor ska stå vid spisen och föda barn ungf,nej du.Möjligtvis får kvinnor pyssla litet med socialt arbete.Kyss #(&%¤#?`"#¤ !!!!!
- Vedonpaikka
tack för ordet kirjoitti:
Soini som tycker att kvinnor ska stå vid spisen och föda barn ungf,nej du.Möjligtvis får kvinnor pyssla litet med socialt arbete.Kyss #(&%¤#?`"#¤ !!!!!
Skall vi slå vetå, ti andra rundan slipper Niinistö osk Lipponen. Sen blir Paavo presidenten.
- seniorita++
Vedonpaikka kirjoitti:
Skall vi slå vetå, ti andra rundan slipper Niinistö osk Lipponen. Sen blir Paavo presidenten.
Niinistö kommer att vinna,det är väl ganska självklart.Lipponen har nog inga chanser,han kunde börja leva pensionärsliv i stället och ge plats åt yngre förmågor.
- röstar på eva
seniorita++ kirjoitti:
Niinistö kommer att vinna,det är väl ganska självklart.Lipponen har nog inga chanser,han kunde börja leva pensionärsliv i stället och ge plats åt yngre förmågor.
Eva talar bäst engelska av alla presidentkandidaterna och annars är hon i mitt tycke representativ,passar alldeles utmärt som Finlands president.
- käringen
röstar på eva kirjoitti:
Eva talar bäst engelska av alla presidentkandidaterna och annars är hon i mitt tycke representativ,passar alldeles utmärt som Finlands president.
Varför skulle man skämmas för Eva,vad jag vet har hon skött sitt arbete BRA.hon har bara emot sig det att hon är kvinna,svenskatalande och minoritetsombudsman.Här godkänns bara människor med rätt hudfärg, gubbar,heteromänniskor och dessutom måste man tala rätt språk.
- sanningen
käringen kirjoitti:
Varför skulle man skämmas för Eva,vad jag vet har hon skött sitt arbete BRA.hon har bara emot sig det att hon är kvinna,svenskatalande och minoritetsombudsman.Här godkänns bara människor med rätt hudfärg, gubbar,heteromänniskor och dessutom måste man tala rätt språk.
När man valt att lommentera den här diskussionen får man anta att man har att göra med en "perussuomalainen igen"
Har inte sett sodana mängder provokativa skrivelser någon annanstans än just här och i Suomi24 forum. - nummer åtta
sanningen kirjoitti:
När man valt att lommentera den här diskussionen får man anta att man har att göra med en "perussuomalainen igen"
Har inte sett sodana mängder provokativa skrivelser någon annanstans än just här och i Suomi24 forum.På Iltalehtis forum finns det MYCKET fulare inägg.
- en tanke bara
Varför måste man alltid svartmåla någon kandidat ?Är det inte bättre att berätta varför folk istället borde rösta på ens egen favorit, framhålla den kandidatens goda sidor ?
- H. Bökholm
Ingen av president kandidaterna är riktigt bra, ta som exempel Lipponen han är
exakt som hans valreklam BÖH saktmodig morrare, endast Niinistö är någorlunda
duglig resten är bara ett stort skämt, men follket har ju ordet nu..- mårran
Niinistö,nåja,jag tycker att han är litet mallig av sig.
- niinistö for the win
röstä niinistö
- niinistö for the win
rösta*
- han växer
niinistö for the win kirjoitti:
rösta*
jag gillar Arhinmäki,men han är ännu litet för ung.
- BÄST
Eva är BÄST!
- min åsikt
Eva är en pajas. Men hon är ju knappt synlig alls, vilket är bara bra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103