Lapseni kuoli yliannostukseen!

HuumeetPOIS

Huumeet pitäs jumalauta hävittää koko maailmasta, polttaa pois, hävittää, tuhota KAIKKI!!!!!

Tuntuu ettei tässä maailmassa ole mitään järkeä, ihmiset on masentuneita, ahdistuneita, psyykkisesti sairaita, työttömiä, alkoholisteja, lääke- ja huumeriippuvaisia, onnettomia, toiset tekevät itsemurhia, toiset tapetaan...
Tai ottavat vahingossa yliannostuksen, niin kuin minun tyttöni..

jumalauta ETTÄ MUHUN SATTUU. MIKSI, MIKSI TEIDÄN PITI VIEDÄ MINUN PIENI 18-VUOTIAS TYTTÖNI POIS??? Niin rakastettu ja pidetty nuori nainen..
Reilu vuosi sitten lähti tytön veli, kuoli autokolarissa 22-vuotiaana.

MIKSI, MIKSI MUN LAPSET VIEDÄÄN YKSITELLEN? MITÄ PAHAA OLEN TEHNYT? Nuorin kolmesta lapsestani jäljellä, miten tota uskaltaa päästää maailmalle koskaan??! Ettei sitäkin viedä...

Tuntuu, etten enää kestä.. Tyttäreni kuoli uutenavuotena, noin kaksi tuntia ehti nähdä vuotta 2012, kuoli siis pari tuntia vuoden vaihtumisen jälkeen. Muistan vielä mitä hän sanoi minulle ja äidilleen, ennen kuin lähti juhlimaan "Ens vuodesta tulee paras ikinä, mä aion elää joka hetken täysillä!" Me nauroimme, tyttäremme oli täynnä elämää, ei kuolemaa. Eikä hän tosiaan ollut mikään narkkari, tyttäreni kaverit kertoivat, että hän käytti vain viikonloppuisin, jos käytti.
Jos hän olisi ollut narkki, kaikki olisi ollut hänen elämässään ihan erilailla. Sanon tämän, ettei kukaan tulisi haukkumaan häntä nistiksi..
MUTTA EIPÄ OLISI KÄYTTÄNÄYT IKINÄ KERTAAKAAN!!!!!!! Sitten hän olisi elossa...

Miten helvetissä tästä voi selvitä? Kun ei ole selvinnyt edes pojan kuolemasta vielä!

118

9370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Olis varmaan selvinny jos olis ollu nisti.

    • Samoja kokenut.

      Ehkä tämä palsta toimii tässä tapauksessa ikäänkuin kanavana, jonka avulla saa huutaa maailmalle surut ja murheet.
      Sinun murheesi on todella koskettava, mutta sen haluan sanoa, että älä syytä itseäsi, se ei paranna asiaa vaan pahentaa.
      Nimittäin tosiasia on se, että sinussa ei ole syytä, jos nyt sitten on muissakaan.

      Jos syyllisiä halutaan etsiä, niin lähinnä tulee mieleen yhteiskunnassamme vallitseva vapaamielisyys huumeita kohtaan ja näilläkin palstoilla
      ilmenevä huumeitten mainostaminen.

      Sinun tehtäväsi on nyt etsiä voimanlähteitä itsellesi, esim .hyvistä ja oikeista ystävistä.

      Muista, että aurinko vielä on paistava sinullekkin ja surut ja murheet vähitellen jää taaksemmaksi, vaikkakaan ei poistu kokonaan.

      Voimia sinulle.

      • mies 53v

        Samoja kokeneelle..Olet varmasti kuullut kieltolaista ym???Otaksun...Suomessa EI OLE mitenkään vapaamielinen suhtautuminen huumeisiin,vaan lähinnä hysteerinen yliregoiminen.Suomessa syötetään harhaa ihmisille,etenkin nuorille,tyyliin:Kun poltat kerran kannabista,olet koukussa jne....Valehdellaan,piilotetaan raportit jotka eivät ole viranomaisten mielestä "tarpeeksi tuomitsevia"..Kun nuori ihminen kuitenkin jossain vaiheessa itse kokeilee,uteliaisuuttaan todennäköisesti.Ja huomaa,että meitähän on petetty,voi kasvaa helpostikin tietynlainen uhma,näitä väärää tietoa levittäviä viranomaisia ym kohtaan..Nykyään on saatavissa jo muutakin tietoa kuin se,mitä Islveli" haluaisi jakaa..Siis niinkuin autenttista tietoa.Kieltolain aikana monessa valtiossa juopoteltiin rutkasti enemmän kuin muutoin..Tällä menolla huumeet valtaa meidän oman pikku lintukotomme alta aikayksikön,ja suoraan sanoen,en pane pahakseni,vahinko vain että kaikki eivät osaa asiallista käyttöä..Oli sitten kyseessä alkoholi tai jokin muu stimulantti..Jospa se rehellisyys aloitettaisiin sieltä kasvatuspäästä.....Ja turha alkaa vänkyttää,että:"tiedän että kannabis tappaa",se ei ole totta..


      • lapsensa menettänyt
        mies 53v kirjoitti:

        Samoja kokeneelle..Olet varmasti kuullut kieltolaista ym???Otaksun...Suomessa EI OLE mitenkään vapaamielinen suhtautuminen huumeisiin,vaan lähinnä hysteerinen yliregoiminen.Suomessa syötetään harhaa ihmisille,etenkin nuorille,tyyliin:Kun poltat kerran kannabista,olet koukussa jne....Valehdellaan,piilotetaan raportit jotka eivät ole viranomaisten mielestä "tarpeeksi tuomitsevia"..Kun nuori ihminen kuitenkin jossain vaiheessa itse kokeilee,uteliaisuuttaan todennäköisesti.Ja huomaa,että meitähän on petetty,voi kasvaa helpostikin tietynlainen uhma,näitä väärää tietoa levittäviä viranomaisia ym kohtaan..Nykyään on saatavissa jo muutakin tietoa kuin se,mitä Islveli" haluaisi jakaa..Siis niinkuin autenttista tietoa.Kieltolain aikana monessa valtiossa juopoteltiin rutkasti enemmän kuin muutoin..Tällä menolla huumeet valtaa meidän oman pikku lintukotomme alta aikayksikön,ja suoraan sanoen,en pane pahakseni,vahinko vain että kaikki eivät osaa asiallista käyttöä..Oli sitten kyseessä alkoholi tai jokin muu stimulantti..Jospa se rehellisyys aloitettaisiin sieltä kasvatuspäästä.....Ja turha alkaa vänkyttää,että:"tiedän että kannabis tappaa",se ei ole totta..

        "Mies 53" Kannabis ei ehkä tapa, mutta se on portti kovempiin aineisiin. Kun ei siitä kannabiksesta enään saakkaan sitten sellaista hyvän olon tunnetta kuin aikasemmin niin täytyy kokeilla jotain muuta. Siitä se sitten ura narkkariksi urkenee. Tiedän mistä puhun kun ole joutunut viereltä seuraamaan läheiseni huume maailmaa. Kannabiksesta kaikki viattomasti alkoi. Sanoi itse että se ei enään riitä. Siten mukaan tuli mut aineet ja lopulta kuolema.
        Säälittävää lukea aikuisen ihmisen kirjoitusta huumeiden puolesta :(

        Jonain päivänä ehkä sinäkin kuolet övereihin...mutta ei se mitään, kun sulle se on ok.


    • pajatso palaa

      Olisi ihan kiva tietää, että minkä huumausaineen yliannostus oli kyseessä?

    • -OTANOSAA-

      OTAN OSAA...!!! Rukoilen lapsesi ja perheesi puolesta, käänny tuskassasi Iänkaikkisen Jumalan puoleen niin Sinua kuullaan, LUPAAN SEN!
      Voimia&Halauksia.

    • HuumeetPOIS

      Kiitos asiallisesti vastanneille.. Taas yksi uneton yö, jolloin vain mietin, että kumpa saisin ottaa tyttäreni isoon halaukseen, myös poikani. On uskomatonta, että miten maailma on niin julma.. Pelottaa oikeasti, että ainoa elossa oleva nuorin lapseni myös kuolee nuorena jossain onnettomuudessa tms.

      Ja kun sitä kysyttiin, niin kyseessä oli heroiini. Minä kun olin saanut sellaisen käsityksen, ettei sitä oikeen mistään meinaa enää saada.. Kauheaa, että oma tyttäreni kuitenkin sai. Oli toinen kerta kun hän sitä ikinä kokeili. Ja tietysti viimeinen..

      • ottaisin osaa, mutta

        Tämä viesti nyt sitten paljasti sinut taas yhdeksi "huumevalistajaksi" oikean surevan äidin sijaan. Säälittävää ja surullista :(


      • Kukka-Jukka
        ottaisin osaa, mutta kirjoitti:

        Tämä viesti nyt sitten paljasti sinut taas yhdeksi "huumevalistajaksi" oikean surevan äidin sijaan. Säälittävää ja surullista :(

        Kyllä olisi lehdessä lukenut suurella, jos olisi Suomessa heroiiniin kuoltu, ja onhan se todella säälittävää, että näiden huumevalistajien on valehdeltava ja keksittävä tuollaisia tarinoita.


      • elämäniloa silti

        Niinpä siinä usein käy. Nuori uskoo vielä, en minä tee väärin tai kuolen.

        Sanoja ei ole siihen mitä tuskaa kannat.

        Asiattomat viestit ei sovi tähän kipeään kokemukseen jota ÄITI kantaa loppuelämänsä.

        Säälimään ei myöskään pidä lähteä.

        Myötäeläen kanssasi. Ikävä jää ja pysyy. Kehoitan kuitenkin askel askelteelta elämään elämääsi. Kaipuu on loputon mutta sen kanssa voi elää. Sanon tämän kokemuksella.

        Hae ammattiapua jos tunnet voivasi. Sekin on kuitenkin niin yksilöllinen asia mitä kukin haluaa ja mihin on voimia.

        Rauhaisaa oloa sinulle. Muistele lapsistasi niitä hyviä yhdessäolon hetkiä.


      • Kauheita juttuja
        ottaisin osaa, mutta kirjoitti:

        Tämä viesti nyt sitten paljasti sinut taas yhdeksi "huumevalistajaksi" oikean surevan äidin sijaan. Säälittävää ja surullista :(

        Luetun ymmärtämisessä kohentamista; lue uudelleen, oliko se äiti.


      • lapsensa menettänyt
        elämäniloa silti kirjoitti:

        Niinpä siinä usein käy. Nuori uskoo vielä, en minä tee väärin tai kuolen.

        Sanoja ei ole siihen mitä tuskaa kannat.

        Asiattomat viestit ei sovi tähän kipeään kokemukseen jota ÄITI kantaa loppuelämänsä.

        Säälimään ei myöskään pidä lähteä.

        Myötäeläen kanssasi. Ikävä jää ja pysyy. Kehoitan kuitenkin askel askelteelta elämään elämääsi. Kaipuu on loputon mutta sen kanssa voi elää. Sanon tämän kokemuksella.

        Hae ammattiapua jos tunnet voivasi. Sekin on kuitenkin niin yksilöllinen asia mitä kukin haluaa ja mihin on voimia.

        Rauhaisaa oloa sinulle. Muistele lapsistasi niitä hyviä yhdessäolon hetkiä.

        "elämäniloa silti"...pisti vaan silmääni tuossa kirjoituksessasi "Asiattomat viestit ei sovi tähän kipeään kokemukseen jota ÄITI kantaa loppuelämänsä" se ISÄN suru on ihan yhtä suuri kuin äidinkin eikä sitä pidä yhtään väheksyä, ja isäkin kantaa sitä surua loppuelämänsä :(

        Tämä aloittaja oli nimittäin isä joka huusi tuskaansa tällä palstalla :(


      • Onhan näitäkin
        Kukka-Jukka kirjoitti:

        Kyllä olisi lehdessä lukenut suurella, jos olisi Suomessa heroiiniin kuoltu, ja onhan se todella säälittävää, että näiden huumevalistajien on valehdeltava ja keksittävä tuollaisia tarinoita.

        ollut.

        "Miehen mukaan hotellissa kuollut mies osti kokaiiniksi luulemaansa heroiinia kaksi annosta. Hengissä selvinnyt ei kuitenkaan nähnyt, käyttikö menehtynyt kaiken ostamansa aineen.

        Hengissä selvinnyt mies otti puoli annosta ainetta nenään ja sammui saman tien. Seuraava muistikuva hänellä on, kun hän heräsi seuraavana päivänä sairaalassa."

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041411470095_uu.shtml


      • perhonen92

        Itsekkin ajattelin tehdä itsemurhan juurikin kyseisellä huumeella. Bentsoja, alkoholia ja heroiinin yliannostus joku 0,7 eli melkein gramma, koska en haluaisi jäädä vihannekseksikaan. Ei tähän maailmaan lapsia kannata tehdä, mutta kylläkin se on luonnollista. Ei niiltä olla kysyttä, että haluaako ne tähän maailmaan tulla. Ei meistä kukaan loppupeleissä täällä halua olla. Sen tietää jokainen syvällä sisimmässään vaikkei sitä myöntäisikään.


    • 1965

      Suomesta et herskaa loyda, ellei ole suoria yhteyksia rikollisjarjestoihin jotka sita ulkomailta joskus saattavat tuoda tai tunne vanhoja hc nisteja. Et sa sita kadulta loyda vaikka kuinka kyselisit. Veikkaan että suurinosa niista suomen "pollenisteista" ei oo herskaa nahnytkaan. Kun esim. jo täällä Englannissa on huutava pula herskasta, niin kuka vittu sitä sinne pohjoiseen kuskaisi?

      Toiseksi, en osaa kuvitella miks teiniporukka viettaisi uuttavuotta herskan parissa? Kallista tavaraa ja ei mitaan bilekamaa niinku jo todettiin.

      Osaannottoni jokatapaukses, oli sitten kyseessa mika aine tahansa.

    • HuumeetPOIS

      Joku ilmeisesti tuli kirjoittelemaan minuna tänne!! Tää on tätä kun pitäisi olla jäsen, ettei muut esittäytyisi toisena!

      KYSEESSÄ EI OLLUT MIKÄÄN HEROIINI. MINÄ EN TUOTA SELITTÄNYT!!!

      Tyttöni oli vetänyt alkoholia, subua ja bentsoja... Eihän se varsinaisesti yliannostus, vaan vaarallinen yhdistelmä.... Ja tämä ei ole keksitty tarina, vaan totista totta, tätä helvettiä missä ihmiset elävät, jumalauta !!!

      • voi lapsia

        Etkö tiennyt kuinka huonossa seurassa tyttäresi liikkui ?

        Lasten kavereista pitää olla selvillä. Jos on jotain epäilyttävää, niin pitää haistella ja keskustella.
        Tosin jotkut ovat sortuvaisia päihteille ja se seura jotkut hakeutuvat oikein huumepiireihin.

        En puhu paskaa. Sisareni tyttö polttaa pilveä ja on käyttänyt muitakin aineita. Hänellä on hepatiitti C jne ... Vanhemmat eivät voineet mitään. Renttu luonne. Ei hänestä työntekijhää koskaan tule ja miesystävät ovay samoista piireistä.

        Olitko opastanut poikaasi auton käytössä ja varoitellut ym. ?? Jotkut nuoret ajavat lujaa. Monet vammautuvat ja kuolevat.

        Minä olen suoraan sanonut omalle pojalleni millaista jälkeä liikenneonnettomuudesta tulee. Näen heitä jokapäiväisessä työssäni. Olen antanut ohjeita, neuvonut kelit ja sen ettei joka kelillä kannata autoa edes käynnistää jos ei ole pakko.
        Olen kysynyt että kiinnostaa pyörätuolielämä parikymppisestä alkaen ja kaikki ne vaivat joita onnetmuuksista jää loppuiäksi. Köyhä elämä tulee vammaisella olemaan kun ei pysty työhön.
        Olen myös kertonut jotta voi saada elinkautisen jos tappaa ihmisiä autolla.

        Toisaalta hän on rauhallinen luonne, ei kaahailekkaan eikä ole rämäpää vaan järkevä.


      • Jotain rajaa
        voi lapsia kirjoitti:

        Etkö tiennyt kuinka huonossa seurassa tyttäresi liikkui ?

        Lasten kavereista pitää olla selvillä. Jos on jotain epäilyttävää, niin pitää haistella ja keskustella.
        Tosin jotkut ovat sortuvaisia päihteille ja se seura jotkut hakeutuvat oikein huumepiireihin.

        En puhu paskaa. Sisareni tyttö polttaa pilveä ja on käyttänyt muitakin aineita. Hänellä on hepatiitti C jne ... Vanhemmat eivät voineet mitään. Renttu luonne. Ei hänestä työntekijhää koskaan tule ja miesystävät ovay samoista piireistä.

        Olitko opastanut poikaasi auton käytössä ja varoitellut ym. ?? Jotkut nuoret ajavat lujaa. Monet vammautuvat ja kuolevat.

        Minä olen suoraan sanonut omalle pojalleni millaista jälkeä liikenneonnettomuudesta tulee. Näen heitä jokapäiväisessä työssäni. Olen antanut ohjeita, neuvonut kelit ja sen ettei joka kelillä kannata autoa edes käynnistää jos ei ole pakko.
        Olen kysynyt että kiinnostaa pyörätuolielämä parikymppisestä alkaen ja kaikki ne vaivat joita onnetmuuksista jää loppuiäksi. Köyhä elämä tulee vammaisella olemaan kun ei pysty työhön.
        Olen myös kertonut jotta voi saada elinkautisen jos tappaa ihmisiä autolla.

        Toisaalta hän on rauhallinen luonne, ei kaahailekkaan eikä ole rämäpää vaan järkevä.

        Oletko vähän tyhmä! Ei kaikkea voi tietää mitä lapset tekee! Olet taas niitä helvetin super vanhempia jotka luulee että voi vaikuttaa kaikkeen mitä lapset tekee. Oikeasti, jos aloittajan tytär vaikka vain harvoin käytti huumeita ja liikkui näissä porukoissa vain silloin ja muut kaverit oli kunnolisia, niin mistä hitosta sitä voi tietää? EI VITTU MITENKÄN! Kaiken lisäksi suurinpiirtein syyllistät aloittajaa hänen poikansa autokolarissa kuolemisesta! Onko sulla mitään rajaa? Aloittaja ei sanonut, miten kolari tapahtui. Joku muu autohan on esim. voinut aiheuttaa onnetttomuuden,eikä se missä hänen poikansa on ollut. Aloittaja ei myöskään sanonut, että onko hänen poikansa ajanut silloin sitä autoa vai ollut kyydissä. Ei autokolarit aina johdu mistään päättömästä kaahailusta vaan voi olla puhtaasti onnettomuus! Vituttaa tollaset ah, niin "täydelliset" ihmiset..


      • Joo ei tosiaan hyvä yhdistelmä... Mun entinen jätkäkaveri veti subuu ja bentsoi lähes päivittäin mut oliki sellanen narkki ni tiesi mitä teki... onneks oon ite ollut sen verran fiksu ja pysyny alkoholissa, tupakassa ja kerran poltellu pilvee.. Ja ihan muillekkin tiedoks että vaikka toi kyseinen henkilö ei ollutkaa nähtävästi vetänyt herskaa, ni kyllä sitä täältä suomesta saa kans jos tarpeeks haluaa. ei tietty ihan ketä vaan. jaksamisia sulle ihan sikana...! tuli surullinen olo ku lukee tälläsiä juttuja.


      • oaåqmga
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Oletko vähän tyhmä! Ei kaikkea voi tietää mitä lapset tekee! Olet taas niitä helvetin super vanhempia jotka luulee että voi vaikuttaa kaikkeen mitä lapset tekee. Oikeasti, jos aloittajan tytär vaikka vain harvoin käytti huumeita ja liikkui näissä porukoissa vain silloin ja muut kaverit oli kunnolisia, niin mistä hitosta sitä voi tietää? EI VITTU MITENKÄN! Kaiken lisäksi suurinpiirtein syyllistät aloittajaa hänen poikansa autokolarissa kuolemisesta! Onko sulla mitään rajaa? Aloittaja ei sanonut, miten kolari tapahtui. Joku muu autohan on esim. voinut aiheuttaa onnetttomuuden,eikä se missä hänen poikansa on ollut. Aloittaja ei myöskään sanonut, että onko hänen poikansa ajanut silloin sitä autoa vai ollut kyydissä. Ei autokolarit aina johdu mistään päättömästä kaahailusta vaan voi olla puhtaasti onnettomuus! Vituttaa tollaset ah, niin "täydelliset" ihmiset..

        Asköinen kirjoittaja ei ansainnut haukkujasi. Kirjoitus oli täysin asiallinen ja aiheellinen. Kyllä se nimenomaan on vanhempien tehtävä neuvoa, opastaa ja vahtia lapsiaan. Siinä sitten onnistutaan kuka vähemmän ja kuka enemmän.

        Eikä tätä asiaa voi edes vertailla, siis vanhempien onnistumisia, koska on niin paljon muita tekijöitä, kuten lapsen diagnoosit ja luonne, varhaislAPSUUDEN IHMISSUHTEET, kaveriporukka ja yhteiskunnallinen tilanne.


      • älä lyö
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Oletko vähän tyhmä! Ei kaikkea voi tietää mitä lapset tekee! Olet taas niitä helvetin super vanhempia jotka luulee että voi vaikuttaa kaikkeen mitä lapset tekee. Oikeasti, jos aloittajan tytär vaikka vain harvoin käytti huumeita ja liikkui näissä porukoissa vain silloin ja muut kaverit oli kunnolisia, niin mistä hitosta sitä voi tietää? EI VITTU MITENKÄN! Kaiken lisäksi suurinpiirtein syyllistät aloittajaa hänen poikansa autokolarissa kuolemisesta! Onko sulla mitään rajaa? Aloittaja ei sanonut, miten kolari tapahtui. Joku muu autohan on esim. voinut aiheuttaa onnetttomuuden,eikä se missä hänen poikansa on ollut. Aloittaja ei myöskään sanonut, että onko hänen poikansa ajanut silloin sitä autoa vai ollut kyydissä. Ei autokolarit aina johdu mistään päättömästä kaahailusta vaan voi olla puhtaasti onnettomuus! Vituttaa tollaset ah, niin "täydelliset" ihmiset..

        ei ihan kaikkea voi tietää mutta hyvin paljon kun pitää penskansa kotona niin kauan kun voi. tällä tarkoitin kaikkia vuosia ennen kuin he ovat täysiikäsiä. meidän likka oli ainut joka sai tulla kotiin 22.00 oli sit uusvuos tai ei. ja tästä hän nykyisin kiittää meitä.
        hän näki niin paljon kaveriporukan ryyppäämistä ja mokailua että hän vielä tänäkin päivänä varoo alkoholia (19 v) hän on kertonut paljon heidän menostaan ja ei ymmärrä miten vanhemmat antaa teini penskojen olla ulkona yö myöhään, sillä mitä he siellä tekee ? ja se että soittaa kännykkään ei ole turvallista, ett tiedä kuitenkaan missä penska on. on mentävä paikanpäälle katsoon.
        alkolholi tappaa kanssa, kuitenkin se sallitaan ja katsotaan että se kuuluu juhla pyhiin.
        ei sitä noin vain aloiteta huumeita käyttään. sen ensimmäisen kerran kun käyttää siitä se alkaa. mutta missä vika kun sen tekee ? tarvii tutkia ja tarkastella penskansa kun ne tulee kotia, siis ei olla nukkumassa.

        pahoittelen aloittelijan kirjoitusta, tosi ikävää. ja voi todella kysyä miksi ? ei kenenkään tarvitsisi käydä läpi kahden lapsen menetystä :( oli syy mikä hyvänsä, itseänsä ei kannata syyttää.


      • voi lapsia kirjoitti:

        Etkö tiennyt kuinka huonossa seurassa tyttäresi liikkui ?

        Lasten kavereista pitää olla selvillä. Jos on jotain epäilyttävää, niin pitää haistella ja keskustella.
        Tosin jotkut ovat sortuvaisia päihteille ja se seura jotkut hakeutuvat oikein huumepiireihin.

        En puhu paskaa. Sisareni tyttö polttaa pilveä ja on käyttänyt muitakin aineita. Hänellä on hepatiitti C jne ... Vanhemmat eivät voineet mitään. Renttu luonne. Ei hänestä työntekijhää koskaan tule ja miesystävät ovay samoista piireistä.

        Olitko opastanut poikaasi auton käytössä ja varoitellut ym. ?? Jotkut nuoret ajavat lujaa. Monet vammautuvat ja kuolevat.

        Minä olen suoraan sanonut omalle pojalleni millaista jälkeä liikenneonnettomuudesta tulee. Näen heitä jokapäiväisessä työssäni. Olen antanut ohjeita, neuvonut kelit ja sen ettei joka kelillä kannata autoa edes käynnistää jos ei ole pakko.
        Olen kysynyt että kiinnostaa pyörätuolielämä parikymppisestä alkaen ja kaikki ne vaivat joita onnetmuuksista jää loppuiäksi. Köyhä elämä tulee vammaisella olemaan kun ei pysty työhön.
        Olen myös kertonut jotta voi saada elinkautisen jos tappaa ihmisiä autolla.

        Toisaalta hän on rauhallinen luonne, ei kaahailekkaan eikä ole rämäpää vaan järkevä.

        Onko siskon tyttö saanut hepatiitin kun on tykittänyt pilveä suoraan suoneen?


      • Lapsensa menettänyt
        voi lapsia kirjoitti:

        Etkö tiennyt kuinka huonossa seurassa tyttäresi liikkui ?

        Lasten kavereista pitää olla selvillä. Jos on jotain epäilyttävää, niin pitää haistella ja keskustella.
        Tosin jotkut ovat sortuvaisia päihteille ja se seura jotkut hakeutuvat oikein huumepiireihin.

        En puhu paskaa. Sisareni tyttö polttaa pilveä ja on käyttänyt muitakin aineita. Hänellä on hepatiitti C jne ... Vanhemmat eivät voineet mitään. Renttu luonne. Ei hänestä työntekijhää koskaan tule ja miesystävät ovay samoista piireistä.

        Olitko opastanut poikaasi auton käytössä ja varoitellut ym. ?? Jotkut nuoret ajavat lujaa. Monet vammautuvat ja kuolevat.

        Minä olen suoraan sanonut omalle pojalleni millaista jälkeä liikenneonnettomuudesta tulee. Näen heitä jokapäiväisessä työssäni. Olen antanut ohjeita, neuvonut kelit ja sen ettei joka kelillä kannata autoa edes käynnistää jos ei ole pakko.
        Olen kysynyt että kiinnostaa pyörätuolielämä parikymppisestä alkaen ja kaikki ne vaivat joita onnetmuuksista jää loppuiäksi. Köyhä elämä tulee vammaisella olemaan kun ei pysty työhön.
        Olen myös kertonut jotta voi saada elinkautisen jos tappaa ihmisiä autolla.

        Toisaalta hän on rauhallinen luonne, ei kaahailekkaan eikä ole rämäpää vaan järkevä.

        "voi lapsia"...etkö enään yhtään enempää löytänyt asiaa millä syyllistäisit lapsensa menettäneitä vanhempia?? Aivan uskomatonta! Tule sitten kertomaan tänne uudestaan niitä kasvatus neuvojasi kun/jos oma lapsesi kuolee kolarissa tai kuolee huumeisiin, tai vaikka hukkuu, tai mitä tahansa. Ymmärrätkö sitä että kun lapset tulevat täysi ikäisiksi niin välttämättä mikään mitä heille on kotona opetettu unohtuu, tai niistä neuvoista ei välitetä. Tiettyyn ikään kun lapset tulee nin tuntuu että suurempi vaikutus heihin on sillä millasessa klaveripiirissä ne hengailee kuin se mitä kotona sanotaan. Et sinä voi aikuisten lasesi kavereista määrätä ja soitella jatkuvasti perään että missä ne on jakenen kanssa. Voit antaa lapsillesi hyvät neuvot kotona ja koittaa ohjata heitä oikeaan, mutta loppupeleissä he itse sitten päättävät elämästään.

        Ja tiesitkö että välttämättä tuon aloittajan poika ei itse ajanut autoa (aloittaja ei kirjoittanut mitään sellaista) hän on voinut olla myös jonkun kyydissä joka on ajanut kolarin tai joku muu auto on voinut ajaa heidän päälleen. Siinä ei paljon järkevyys auta. Minunkin poikani oli fiksu ja järkevä ja ihana poika, jotain tapahtui hänen elämässään sellaista mikä ajoi huumeiden pariin lopulta. Mutta järjessä hänellä ei ollut mitään vikaa. Hän oli tosi herkkä ja hyväkäytksinen ihana poika, jonka elämän vieras aikuinen pilasi ja sen seurauksena sortui huumeisiin.
        Sopis pikkasen miettiä mitä tänne oikein kirjottaa.


      • Surkimus
        voi lapsia kirjoitti:

        Etkö tiennyt kuinka huonossa seurassa tyttäresi liikkui ?

        Lasten kavereista pitää olla selvillä. Jos on jotain epäilyttävää, niin pitää haistella ja keskustella.
        Tosin jotkut ovat sortuvaisia päihteille ja se seura jotkut hakeutuvat oikein huumepiireihin.

        En puhu paskaa. Sisareni tyttö polttaa pilveä ja on käyttänyt muitakin aineita. Hänellä on hepatiitti C jne ... Vanhemmat eivät voineet mitään. Renttu luonne. Ei hänestä työntekijhää koskaan tule ja miesystävät ovay samoista piireistä.

        Olitko opastanut poikaasi auton käytössä ja varoitellut ym. ?? Jotkut nuoret ajavat lujaa. Monet vammautuvat ja kuolevat.

        Minä olen suoraan sanonut omalle pojalleni millaista jälkeä liikenneonnettomuudesta tulee. Näen heitä jokapäiväisessä työssäni. Olen antanut ohjeita, neuvonut kelit ja sen ettei joka kelillä kannata autoa edes käynnistää jos ei ole pakko.
        Olen kysynyt että kiinnostaa pyörätuolielämä parikymppisestä alkaen ja kaikki ne vaivat joita onnetmuuksista jää loppuiäksi. Köyhä elämä tulee vammaisella olemaan kun ei pysty työhön.
        Olen myös kertonut jotta voi saada elinkautisen jos tappaa ihmisiä autolla.

        Toisaalta hän on rauhallinen luonne, ei kaahailekkaan eikä ole rämäpää vaan järkevä.

        Ketään ei kiinnosta onnettomat lapsesi, painu *******. On kyllä helvetin tyhmää sakkia teidän perhe jos tuollaista pitää opettaa lapsilleen olettaen ettei muka jo tiennyt.


    • lirpaccaa

      Alko, benet ja teksi ei oo hyvä yhdistelmä. Meitsi diggaa heittää lirpakat ränniin.

      • Hyi vittu. vedä vaa hihaa, joku päivä vedät viimesen kerran:)


      • Lärpäkkää
        so-fia kirjoitti:

        Hyi vittu. vedä vaa hihaa, joku päivä vedät viimesen kerran:)

        Niinpäs vedänkin ja saavutan silloin rauhaisan nirvana-tason:)


      • joopa joo
        Lärpäkkää kirjoitti:

        Niinpäs vedänkin ja saavutan silloin rauhaisan nirvana-tason:)

        Mitä vittua sä luulet saavuttavas tolla sun asenteellas ? tiedätsä kuinka idiootilta sä kuullostat?


    • 2012

      Ite diggaan heittaa kolat nenaan ja siihen kaveriksi pari hyvaa essoa.. blossea myos ihan fiiliksen mukaan, joskus myös viinaa.. .Joskus harvoin amfe/2cb/sieni komboilu tosi jees. Ei oo ainakaan viela henki lahteny, mitä nyt lämpöhalvaus viime kesänä.

      • Enkeli lenteli

        Ei oo ainakaan viela henki lahteny, mitä nyt lämpöhalvaus viime kesänä.

        Äiti tuo sitten kukkia haudalle varmaan tänävuonna viimeistää. Taivaassa saattaa olla kivaakin ;))


      • lapsensa menettänyt

        "2012" .. Ole ihan huoletta, kyllä se tolla menolla pian lähtee. Säälin läheisiäsi :(


    • jaksamisia

      Mikäli AP ei ole paska puhetta niin vilpittömät osaan ottoni. Itsekkin bubrea vetelen ja Xanoreitakin menee(kiitokset psykiatreille hoitamatta jätetystä ahdistuksesta). Tosin molempia todella pieniä eikä yhdessä. Mutta surullista että joku noin nuorena kiskaisee tuollaiset combot kitusiin, kun voisi kuvitella että jos ei ole hirveästi käyttänyt niin on kyllä ollut sellaiset olot jo pohjalla etten kyllä käsitä miten tuon kaiken on edes saanut alas :( . Todella huono tuuri sinulle käynyt eipä tämän tapaisten asioiden estäminen/edeltänäkeminen helppoa ole, mutta se että nuorimman lapsen elämää alkaa rajoittaa ei auta mitään. AP:lle JAKSAMISIA !

    • Elä nyt viitsi

      Osa huumaavista substansseista on myös lääketeollisuuden käytössä ja niitä käytetään sairauksien hoitoon.

      Pajarit vois kyllä käydä tuossa ulkona polttamassa ja savut keuhkoihin.

      Otan osaa. Elämä on julmaa.

    • ...

      Ja miksi Jumala salli pahuuden, vaikkei Hän olisi luonut sitä? Vapaa tahto tai ei, niin silti!

    • SYDÄMELLISESTI

      Tuossa eräässä tilaisuudessa kuulin eräältä kaverilta että hänen sisaruksensa olivat hukkuneet eräänä päivänä YLLÄTTÄEN. Hän jäi yksin. Hänen äitinsä tunteet voi vain aavistaa. Kaksi samalla kertaa. Tämä kirjoitus ei tuo lapsiasi takaisin, mutta tuskaasi varmaan voi toinen saman kokenut lieventää. Otan paljon osaa tuskaasi, varmasti kärsit ja paljon. Sinun vikasi ei se ole, tämä maailma vain on niin paha elää. RAKKAUDELLA OTAN OSAA.

    • J...randi

      Miksi täällä itket??Tyttäresi tiesi taatusti,mihin huumeet vie..Hän valitsi"iihaanan elämän" joten sai mitä lähti huumeista hakemaan..Eli kuoleman/Rauhan

      • EIIIII

        "Miksi täällä itket??Tyttäresi tiesi taatusti,mihin huumeet vie..Hän valitsi"iihaanan elämän" joten sai mitä lähti huumeista hakemaan..Eli kuoleman/Rauhan"

        Niinpä ! Hääntä ei ollut kukaan nouvomassa huumeiden vaaroista ?!

        Täällä maanpäällä on hyvä elää .... ilman huumeita. Täällä on itseasiassa ihanaa. Voi vaikkapa tanssia ja laulaa ... kohdata aidon elämän ilman tokkuraa.

        Se on vielä kaikenlisäksi todella helppua. Pitää vaan sanoa huumeille: Ei.


      • Pajari Petteri
        EIIIII kirjoitti:

        "Miksi täällä itket??Tyttäresi tiesi taatusti,mihin huumeet vie..Hän valitsi"iihaanan elämän" joten sai mitä lähti huumeista hakemaan..Eli kuoleman/Rauhan"

        Niinpä ! Hääntä ei ollut kukaan nouvomassa huumeiden vaaroista ?!

        Täällä maanpäällä on hyvä elää .... ilman huumeita. Täällä on itseasiassa ihanaa. Voi vaikkapa tanssia ja laulaa ... kohdata aidon elämän ilman tokkuraa.

        Se on vielä kaikenlisäksi todella helppua. Pitää vaan sanoa huumeille: Ei.

        Minusta on paljon mukavampaa laulaa ja tanssia pilvessä.


    • sydämmelliset surun valittelut sinulle.itselläni on vain yksi 22v.tytär ja tulisin hulluksi jos hän poistuis elämästäni iäksi .en tunne sinua mutta voimia sinule ja puhu ,itke suru pois se helpottaa jotenkin.olen huono näissä asioissa mutta joskus sinun on ryhdistyttyvä ja jatkettava elämää toisien lasten takia/

    • tero284

      Tämäkin huumeisiin kuollut olisi tulevan elämän aikana osallistunut kaikkeen pahan aikaansaamiseen: ryöstely, pahoinpitelyt, vanhukselta käsi poikki tai isku takaraivoon 50 EUR saamiseksi, lopulta tappo/murha

      Näitä huumenuoria ei jää monikaan kaipaamaan.

      • lapsensa menettänyt

        "tero284"...ikävää jos sinulla ei olisi ketään jotka jäisi sinua kaipaamaan jos kuolisit huumeisiin. Minun poikani kuoli, ja häntä jäi kaipaan iso joukko läheisiä jotka rakasti häntä käytöstä huolimatta. Mistä ihmeestä sait päähäsi että kaikki jotka käyttää huumeita on pahoja ja ilkeitä mummoja ryösteleviä ihmisiä?? Ei mun poikani ainakaan ketään ryöstänyt eikä hakannut. Hän oli hyvinkin rauhallinen ja kiltti ja ihan omilla rahoillaan käyttönsä rahoitti...sen mitä käytti. Hän ei kyllä ollut mikään nisti, mutta lääkkeiden väärinkäyttäjä kyllä ja pilveä poltti. Subuja oli joltain saanut sinä iltana kun kuoli. Subu ja lääkkeet on vaarallinen yhdistelmä ja niihin kuolee paljon nuoria kun ei tiedetä niiden vaaroista.

        Sääli että maailmassa on tällaisia säälimättömiä empatia kyvyttömiä ihmisiä kuten tämä tero284. En yleensä toivo ihmisille koskaan pahaa, mutta tämän kaltaisille ihmisille toivon, että joutuvat kokemaan elämässä juuri sitä mistä muita parjaavat ja toisia alentuvasti katsovat. Usein niin käykin. Tiedän monia sellaisia ihmisiä jotka ovat kovalla tavalla tiputettu maanpinnalle sieltä pilvilinnoista ja opetettu empatia kykyä. Sitä ei jotkut opi ennen kuin omille tapahtuu jotain ikävää :(

        Jokainen huumeiden käyttäjä on jonkun lapsi, veli,sisko tms. suurimmalla osalla heistä on vanhemmat ja sisaret ja jopa lapsia jotka rakastaa ja välittää ja jotka myös jäävät kaipaamaan. He näkevät tässä ihmisessa muutakin kuin vain sen huumeiden käyttäjän. ONNEKSI.


      • Reseptillä
        lapsensa menettänyt kirjoitti:

        "tero284"...ikävää jos sinulla ei olisi ketään jotka jäisi sinua kaipaamaan jos kuolisit huumeisiin. Minun poikani kuoli, ja häntä jäi kaipaan iso joukko läheisiä jotka rakasti häntä käytöstä huolimatta. Mistä ihmeestä sait päähäsi että kaikki jotka käyttää huumeita on pahoja ja ilkeitä mummoja ryösteleviä ihmisiä?? Ei mun poikani ainakaan ketään ryöstänyt eikä hakannut. Hän oli hyvinkin rauhallinen ja kiltti ja ihan omilla rahoillaan käyttönsä rahoitti...sen mitä käytti. Hän ei kyllä ollut mikään nisti, mutta lääkkeiden väärinkäyttäjä kyllä ja pilveä poltti. Subuja oli joltain saanut sinä iltana kun kuoli. Subu ja lääkkeet on vaarallinen yhdistelmä ja niihin kuolee paljon nuoria kun ei tiedetä niiden vaaroista.

        Sääli että maailmassa on tällaisia säälimättömiä empatia kyvyttömiä ihmisiä kuten tämä tero284. En yleensä toivo ihmisille koskaan pahaa, mutta tämän kaltaisille ihmisille toivon, että joutuvat kokemaan elämässä juuri sitä mistä muita parjaavat ja toisia alentuvasti katsovat. Usein niin käykin. Tiedän monia sellaisia ihmisiä jotka ovat kovalla tavalla tiputettu maanpinnalle sieltä pilvilinnoista ja opetettu empatia kykyä. Sitä ei jotkut opi ennen kuin omille tapahtuu jotain ikävää :(

        Jokainen huumeiden käyttäjä on jonkun lapsi, veli,sisko tms. suurimmalla osalla heistä on vanhemmat ja sisaret ja jopa lapsia jotka rakastaa ja välittää ja jotka myös jäävät kaipaamaan. He näkevät tässä ihmisessa muutakin kuin vain sen huumeiden käyttäjän. ONNEKSI.

        tai välittäjiltä ostavien ei tarvitse käyttää väkivaltaa, mutta toisten kukkarolla käyvät siinäkin.


    • 0len todella pahoillani puolestasi. siskoni kuoli alkoholismiin-sekakäyttöön nuorena. lapseni oli "sillä tiellä"(cannabis-speedi,subu t ja yleensä muut katukamat-matkat). 0nni oli että hän oli narkkari ja elossa. saanut hoidon ja on elossa. Mutta se suru, tuska, huoli ja pelko milloin käy kuin tyttärellesi. se on raskasta aikaa sekin. ja ennenkaikkea siksi että ne ihmiset ovat joka pvä syvemmällä kun hoitoa ei aloiteta ajoissa.lapsen luonnollinen kuolema on aina raskas äidille-isälle-sisaruksille. mutta jos se lohduttaa ettet ainakaan tarvinnut nähdä sitä narkinlapsen elämää. varsikin tyttölapsen. joka antaa itsensä jotta saa......."jokapvä.sen annoksen". varastaa-on rikollisessa toiminnassa mukana muutoin. ja linnakierteet yms. asiaan liityvä. Vuosien tuska! t. sinä saa tselvitettyä sen n. 3 vuodessa. se on niin valitettavasti. ja hyvin raskasta kun se sattuu yhdelle. tukeudu johonkin. irti huumeista ja niin monia kuin niitä on. 0le sanansaattaja vastaavanlaisille tapauksille. jotta meitä kuultaisiin (Valvira-minnnisteriöt). 0ngelmat on hoidettava nopeasti pois ja nuori aktivoitava työelämään. työssäoppimalla tai jollain muilla keinoilla. voimia sinulle

    • äiti ja isi

      HuumeetPois otan osaa teidän suruunne.
      Olen kanssa sataprosenttisesti sitä mieltä että kovemmat otteet huumeisiin,minulla on kahdeksantoista vuotias kanssa ja nyt toista kertaa jo vieroituksessa. Asumme pikkukylässä ja täällä vetää alaikäiset samoissa porukoissa siinä kun täysi ikäisetkin :) Meidän piti vuosi paasata kylillä ennenkuin kunnan virkailijat rupesivat puuttumaan nuorison käyttöön mitenkään.
      Vanhemmille kun yritimme kertoa epäilyistämme kukaan ei meitä ottanut tosissaan
      Parempaan suuntaan olemme nyt menossa, poliisiakin näkee nyt joka päivä ja ovatkin napsineet kiitettävästi näitä kannbiksen kasvattajia.

      Kannattaa varmaan käydä irti huumeista keskustelemassa, siellä kuulee kaikenlaisia kohtaloita, et sinä ole yksin

      Lämpimät halukset teille ja hakekaa vertaistukea,se helpottaa

      • ajattelun vaikeus

        Voi hellanlettas, kannabiksen takia vieroitukseen? Miksi ihmeessä, kyseessä kun ei kuitenkaan juurikaan koukuttavuutta ole, saati haittoja? Ottakaa faktoista kuitenkin selvää ennen kuin alatte normaaleja ihmisiä poliiseille ilmoittamaan, aiheutatte vain narkin leiman otsaan pelkän rikkaruohon kasvattelusta... Suomessa propaganda on tehonnut ihmeellisen kovaa.


    • Hhhhzredyyy

      Normaalisti olen trolli, mutta tää ei naurata. Otan osaa.

    • Iskä1968

      Otan osaa suruusi, Paras kanava vaikuttaa toisten vanhempien ja lasten eteen on ottaa suoraan yhteyttä kansanedustajiin, jotka säätävät maassamme lakeja. Pienelläkin yhteydenotolla voi olla suuri merkitys. Itse olen vääntänyt nuorimmaisemme kanssa ankarasti, hän kun tuppaa karkaamaan välillä ylikierroksille. Kukaan ei ole ikävä vanhempi, joka huolehtii lapsistansa ja vahtii heitä.

      Takaisin ei ihmistä saa, kun henki lähtee, mutta viimeisenä päivänä hänet jälleen tapaat. Surutyön tehtyäsi ja sen aikanakin, keskity elossa olevaan lapseesi ja eläkää koko perhe onnellinen elämä, koska muuttaa ei voi tapahtunutta.

      Tutkimattomat ovat Herran tiet, joten voimalla kohti huomista........

    • rankkaa

      otan todella osaa. hirveän tuskan olet kokenu. iiso halaus rakaudella ja muista pyytää keskustelu seuraa se auttaa edes vähän

    • Mene perässä!

      Toi alkuperäinen teksti on naisen kirjoittama, nuoren naisen. Ei aikuinen mies käytä tuollaista kieltä. Suomi24 generoi itse tänne mukajärkyttäviä juttuja, jotta saisi lukijoita. Sitten kaiken maailman uskovaiset ottaa säälitekstit ihan tosissaan, naurettavaa. Ja sitä paitsi: miksei viinaa kielletä. Se on noin 200 miljoonaa suurempi ongelma Suomessa kuin huumeet.

      • Lapsen menettänyt

        "Mene perässä"....Voi kun viina kiellettäisikin. KAIKKI päihteet saisi kieltää tupakka mukaan luettuna. Milloin mitkään päihteet on tuonut mitään hyvää ihmisten elämään?? Pelkkää tuskaa, sairautta ja kuolemaa ja rahan menoa!


      • Jorma P
        Lapsen menettänyt kirjoitti:

        "Mene perässä"....Voi kun viina kiellettäisikin. KAIKKI päihteet saisi kieltää tupakka mukaan luettuna. Milloin mitkään päihteet on tuonut mitään hyvää ihmisten elämään?? Pelkkää tuskaa, sairautta ja kuolemaa ja rahan menoa!

        Kieltolait johtaisivat huumerikollisuuden räjähdysmäiseen kasvuun. Toisaalta viinan valmistaminen kotona ei vaadi kemistin taitoja. Kaverini tekeekin erittäin hyvää kotiviiniä.


    • aivan niin

      hei kaikki. olkaa niin varuillanne. se aikapommi kun tikittää. joka hv tv ohjelmassa,sarjoissa -salkkareissa on huumeet-hormoonit jotka myös kulkevat käsi-kädessä niitä sarjoja katsoo nuoret skidit mamman kaa ja siitä se alkaa. eihän ne telkassakaan kuole ihan 0ikeesti. kun pennut kotikadulla vetää jotain rojua ränniin niin mitä se on. mistäpä sen tietää....miten paljon ottaa ja mitä. joku lääkeaine ja alkoholi yhdistettynä voi esim. lamaannuttaa hengityskeskuksen ja silloin varmaan kuolee! frendi luulee et toi sammu. Aamulla on kylmäkalle. vvvv-tekniikalla sekaisin. eli valtion-viron-viinoilla. Absenttia, viru valge ja rigan balsamia. siinä on kai eniten opioideja mitä alkoholissa saa olla(ruskeassa savipullosssa)ja menee päähän kun metrin halko! mitä sitä jos aamulla hieman oksentelee vaatteet ylt-ympäri ja takatukkaan hieman antaa subbooferia. asperiini auttaa. Parasta on se että pysyy hengissä. JL lauloi ettei siitä kuitenkaan selviä toisten kengissä. sekin haroo takatukkaa pilven reunalla ja "soittaa" vanhaa harppua.

    • memory-history

      massia. ja piste että saat vetää ittelles suihkarin putkeen heti aamulla ja luottotiedot vituix eli se on sama et vetelet yliannostuksen tai luistavaa narua kaulaasi ja teet benzihypyn! siinä on ihan oikeesti suomen tulevaisuus! Keitä ne oli ne laillistetut narkomaanit sodan jälk. suomessa? hei. ne oli niitä jotka sotivat itsenäisyytemme puolesta ja heille jäi kehoonsa esim kranaatin sirpaleita joita ei voitu operoida. Morfiini oli heidän jokapvänen helpotus. Nyt laillistettuja subun ja metadonin käyttäjiä on suurempi määrä eikä vielä mitään sotää ole ollutkaan.Kiina valmistaa illan "ilopillereitä" joita suomi ei kerkeä edes tunnistaa ja luokitella huumeiksi kun niitä on kontillinen kaduilla levityksessä. vanhemmilla on vastuu lasten kasvatuksesta ja siitä missä ne pyörii ja annetaan pyöriä. turha mennä vollottamaan poliisille että kun niitä on katuapteekissa saatavilla 24 h.. 0lis kiva tietää prosentit kuinka paljon noista nuorista on yh-perheistä. vrt. morm.perhe. THL:llä olisi selvitettävää-galluppeja vaaan. tutkimuksia. erotaan kun skidit on vaahtosammuttimen kokoisia. siinä pörrää uutta ukkoo kuvioissa ja mamma vetää brenkkua vkl ja heittää jonkun kybän skideille. ja huutaa älkää sit ostako keppanaa. ne nauraa poskeen hv keppanaa kun saa suppanaa. siinähän se sekametelikeitto on valmis. eiks kukaa tajuu että se keltainen vaara on tulossa idästä. eihän täällä tartte ketään ampuakaan kun antaa vaan yliannoksen jokaiselle . paisi että venäjä on välissä. no sielläkin kun tuli uusi aika ja narkotica on kovana kaduilla. aito neuvostoliitto! 0li vodkaa,gumppaa ja ruokaa. käykää sillä allegrolla kattomassa kun meiniki on samaa kuin damissa nykissä forewer....mäkissä räpätään kuulokkeet päässä on (muutakin). ja mussutetaan lihamunkkia poskeen ja ulkomaan kartoskaa(perunaa) 0lihan aikoinaan tsaarin keittiössä ranskalaiset kokit. se on nimittäin niin että huumeet ja politiikka kulkee käsi-kädessä. siihen sekoitettuna korruptio. minne ne hävis ne turkin unikkopellot? kun jenkkipurukumi paukku ja saatiin strateginen asema-lentotukikohta. niin lähti turkkilainen" lätkä " AHL:ään 0ikeesti ylämummoon.

      • minä vain :(

        "memory-history"...no eipä ole meikäläinen olut yksin huoltaja eikä ole kodissa ryypätty eikä käytetty muitakaan päihteitä, tapeltukaan ei ole. Lapsia on neuvottu mikä on oikein mikä väärin ja kunnioittamaan muita ihmisiä. Silti, lapseni sortui huumeisiin ja kuoli niihin myös. Kaikkea ei voi ohjailla. Kun lapset kasvaa aikuisiksi he päättävät omista teoistaan eikä niihin enään pysty vaikuttamaan vaikka kuinka yrittäisi. Surullista :(


    • nuorten äippä

      huumeet pois. suuri osanotto halaus. surullista. kumpa ne saataisiinkin pois, mutta miten? vaikka tiukat kotiintulo ajat lapsilla teineinä
      toisiin tepsii toisiin ei ja huluus voi alkaa vasta tai heti kun täytää 18 v.
      alkoholi riippuvuus ja siihen taput ja mitä vielä kaikkea muuta voi voi mitä tästä tulekaan surullista!

      • 15+18

        Sun lapsista tulee ainakin tapauksia. Sen voi päätellä asuinpaikkakunnastasi. Ai mistäkö sen tiedän? Kirjoittaako muka kukaan Keravan ulkopuolella noin surkeata suomea?


    • Totta ! Mutta miten se on estettävissä ? kukaan tai mikään ei sitä valvo kunnolla.
      Kun katsoo sitä Australian rajalla-nimistä ohjelmaa ja muita lentokenttä-sarjoja,
      niin niissä näkee usein, miten joku on selvästi aineissa tai piilottanut jonnekin päin kehoonsa aineita.......ja sit väitetään, et ei oo mitään huumeita mussa, en kä
      ytä.......VALETTA ! niiden salakuljettajat on idiootteja !! hölmäjä ! onneksi ne saa
      niissä sarjoissa kunnon tuomiot kiinni jääneet....
      Ymmärrän tuskasi, vaikken ole samaa kokenutkaan.......tää nyt ei välttämättä kuu
      lu tähän, mutta entisessä työpaikassani, josta sain syyttä potkut tylysti, yks hullu muija alaikäinen läski ja muutenkin häpeällinen oli selvästi koettanut itsemurha
      a monesti, koska se oli viillellyt käsivarsiaan.......HYI mikä HÄPEÄ ! sillä näkyi sel
      västi vanhat ja uudetkin arvet........vaikka se yritti kovasti peitellä niitä....hoitoon
      tollaset hullut !
      Jos tää yhtään lohduttaa, niin mä menetin tietämättäni yhden mun ex-kaverin juuri samana yönä, tosin se oli juuri vaihtunut vuosi 2000....ties missä se oli ollut
      bailaamassa vai missä, mutta se kuoli johonkin, en tiiä vieläkään, mihin, kun yks väitti sen kuolleen korkeaan kuumeeseen.....tuskin se lienee totta.....siihen tuskin
      voi kuolla, jos haluaa elää ja haluaa hoitoja.....siitä oli kuolinilmoitus Kalevassa,
      mutta mä en lue sanomalehtiä, koska ne HAISEE !! ja se paperikin ion tosi inhot-
      tavan tuntoista, pitää laittaa käsineet käteen, kun mä haen mun postiani....
      Jos käyttää vähänkin ja harvoin, silloin ON KOUKUSSA, ei niin pahassa tosin, mutta on koukussa. Ja mikä kumma on nisti ? sorry en oo sanaa koskaan kuullut
      kaan........
      Miksei hän sitten mennyt tai pakotettu meneen huumevieroitukseen ? ei se tosin
      ole ilmaista.......
      Ja tietysti mun äitini keksi kertoa asiasta VASTA pari vuotta myöhemmin, just 10-
      v sitten.........tuosta mun ex-kaverin kuolemasta siis......me ei oltu enää tosin puhe
      väleissä silloin, se pelkäs jotakin, en tiiä, mitä......se tuskin edes seurusteli, se oli
      jotakin 24-v.......
      Itse en sorru IKINÄ mihinkään inhottaviin huumeisiin yms.......muutenkin tässä maailmassa on sairaita ihmisiä.....niiden käyttäjät on HÄPEÄLLISIÄ !!! HOITOON
      vain !!

      • hunsalan kundi

        Jos joku HAISEE, niin se olet SINÄ.


      • semmosta puhutaan
        hunsalan kundi kirjoitti:

        Jos joku HAISEE, niin se olet SINÄ.

        Luotettavista lähteistä oon kuullut, että toi ihme hopealilja ei pese koskaan perrsettään, koska se epäilee, että vieraan vallan agentit on piilottaneet magnetofonin saippuaan ja sitten ne äänittää sen piereskelyä. Osaavat kuulemma pieremisen perustella lukea ihmisten ajatuksia, siis ne agentit.
        Semmosta väittää ihme hopelilja.


      • 16+8

        Et saanut potkuja suotta. Tyhmyys on ihan asiallinen peruste.


    • tervesiä hunsalasta

      Hyvähän se on ,että kuukahti. On yksi narkkari vähemmän ihmisten riesana.

      • ewe

        Ihmisiä ne narkitkin on. Mees paikalliseen kuppilaan kattoo kuin monta viinanarkkia sieltä löydät. Päihteet ei tee hyvää, mut ihminen nyt vaan haluaa päihtyä.


      • terveisiä hunsalasta
        ewe kirjoitti:

        Ihmisiä ne narkitkin on. Mees paikalliseen kuppilaan kattoo kuin monta viinanarkkia sieltä löydät. Päihteet ei tee hyvää, mut ihminen nyt vaan haluaa päihtyä.

        Viina on terveellistä ja ravitsevaa. Lisäksi maistuu hyvältä.
        Mutta noi narkkarit joutaa kaikki hellvettiin häiritsemästä meidän kunniallisten kansalaisten elämää.


      • hjkkghgj

        "tervesiä hunsalasta" voi sua raukkaa. Sä et edes tiedä ilmeisesti mikä on narkkari
        jos tuo aloittajan tyttö, satunnainen käyttäjä oli sitä. JOs joku kokeilee jotain huumetta ei hän vielä ole narkkari. Ehkä hänestä olisi tullut, ehkä ei. Sitä emme saa koskaan tietää. Mutta sä olet pöljä ja se on jo todistettu kirjoituksellasi. Kaikenlaiset pöljät täälläkin pyörii *huoh* Säkin voisit mennä johonkin hoitoon olisi yksi pöljä vähemmän täällä hillumassa:)


      • hehe...
        terveisiä hunsalasta kirjoitti:

        Viina on terveellistä ja ravitsevaa. Lisäksi maistuu hyvältä.
        Mutta noi narkkarit joutaa kaikki hellvettiin häiritsemästä meidän kunniallisten kansalaisten elämää.

        Aika hyvä aivopieru. En kuitenkaan vaivautunut naurahtamaan.


    • Järki käteen.

      Jep, huumeet pois, tupakat pois, viinat piiloon, baarit kiinni. Ajokortit pois, vaaralliset työt pois. Luonnonmullistukset pois, sodat pois, vasemmisto pois, musiikki pois, videopelit pois.

      Järki käteen hyvät kanssaihmiset.

      Mikä ***** meitä suomalaisia vaivaa kun meille ei sovi millään sama päihdepolitiikka kuin esimerkiksi Portugalissa on? http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011070514009075_ul.shtml

      On monia ihmiskohtaloita, jossa oikein käytettynä huumeet ovat pelastaneet ihmisen. Toinen ääripää on sitten nämä kokeilevat teinit, joista saamme lukea surullisia uutisia. Lieveilmiöitä lieveilmiön perään. Kieltämisessä ei ole mitään järkeä, se ei ole toiminut ikinä.

      Yhtään dissaamatta kenenkään surua, itsekin läheisiä päihteille menettäneenä, toivoisin, että tännekin pohjoiseen saataisiin tuo Portugalin malli, niin saataisiin meille rakkaat ihmiset ajoissa hoitoon, eikä tarvitsisi lopun elämää olla narkkarin leima otsassa.

      • vitttuuseen vaan.

        Mitä vitttua? Vasemmisto pois? Kyllä se on oikeisto, mikä pitää laittaa pois!
        Kyllä on jämpti niin!


    • 14+17

      Viikonloppukäyttäjä ei ole nisti? Voi kuinka suloisen vaaleanpunaista hattaraa, toivottavasti edes itse uskot tuohon. Eikä millään pahalla.

      Osanottoni.

      • kakkaprovopaska

        Ei ole.Onko viikonloppuisin kaljalla käyvä sit juoppo? Viihteilijä ei ole nisti.90% tapauksista viihteilijästä tulee myöhemmin nisti,valitettavasti.Ketjun aloitus on paska provo.Pollea ei Suomessa ole.Käyttäjiä on varmaan 20kpl.


    • Pidä nyt...

      Voi helvetti pidä nyt jo se ruma turpas kiinni ei kukaa jaksa lukee tollas sönkätystä: "MIKSI, MIKSI..." Vittu oo aikuine äläkä pillitä siel kotonas ja vittu miks sun pitää sönköttää tänne nettii jotai helvetin miksi-juttuu... MEE TEKEE ITSARI NII SIT PÄÄSET SEN HUORAS LUO!!!!!!!!!!!!

    • rg

      Ikävää todella, mutta pitää muistaa ettei kannabikseen kuole. Viina on yksi pahimmista huumeista.

    • totuus muru.

      Ihmiset jeesustelee huumeista, mutta samalla lailliset huumeet(lääkkeet yhdistetynä viinaan ja ilman) tappaa suomalaisia suhteessa huomattavasti enemmän. Asiahan on niin ettei kovemmilla rangasituksilla saavuteta oikein mitään. Toisista välittämällä ja rakastmalla sen sijaan saateittaisiin saavuttaa. Yleisesti ottaen lapset oppivat ja näkevät yleensä vanhempien runsasta tai yms päihteiden käyttö nuorena josta ne kokeilut saavat lähtevät ekaksi tupakka ja alkoholi, sitten kannabis ja ehkä sen jälkeen vahvemmat. Se toki riippuu paljon ihmisistä ja itsekurista. Päihteiden kanssa itsellä ollut ongelmia, mutta kovia(ekstaasi) olen kerran kokeillut ja siihen jäi. Pahiten tällä hetkellä olen koukussa lailliseen huumeeseen...

    • surullinen myös

      Mun koirani kuoli ollessaan taistelulennolla eteläisellä atlantilla. Ilmeisesti pingviini-prikaati hyäkkäsi kimppuun ja syötti muuntohuumetta!! rakas ernesti ehti nähdä vain tunnin vuotta 2012

      • elämä kuolemista

        Tsemppiä sinulle! Lohdutukseksi kaikki me kuolemme.


      • ateisti-
        elämä kuolemista kirjoitti:

        Tsemppiä sinulle! Lohdutukseksi kaikki me kuolemme.

        "Tsemppiä sinulle! Lohdutukseksi kaikki me kuolemme."

        En usko


    • pera666

      jokaisen oma valinta. turha siitä täällä on itkeä. kaikki, joilla vähänkin järkeä tietää riskit.

    • TyttöInSorrow

      Olen pahoillani menetyksistäsi. Elämä on joskus todella epäoikeudenmukaista, sitä on vaikeaa ymmärtää. Mieleemme heräävät kysymykset: miksi juuri minun lapseni? Mitä tein väärin? Olinko huono äiti? Kaikkiin kysymyksiin emme saa vastausta. Epätietoisuuden ja menetyksen jättämän tyhjiön kanssa on opittava elämään. Emme voi vaikuttaa kaikkeen tässä elämässä, vaikka kuinka tahtoisimme. Emme voi peruuttaa ihmisten kuolemia, emme voi tehdä valintoja toistemme puolesta. Ole armollinen itsellesi. Et ole huono äiti. Olet kokenut tosi kovia tässä elämässä. Paljon, paljon kovempia kuin monet meistä. Jotkut meistä saavat toistenkin taakat harteilleen.

      Voimia ja siunausta sinulle, sitä Sinä tarvitset. Kukaan meistä ei voi kertoa miten tuosta surusta voi selvitä, voiko lainkaan. Mutta suru muuttaa muotoaan ajankuluessa. Ehkä silloin asian kanssa pystyy jotenkuten elämään. Mutta elämä ei ole enää koskaan entisensä. Suuria menetyksiä ihminen kuljettaa mukanaan aina.

      Ole armollinen itsellesi! Olet tärkeä ihminen!

      • hhkjkljb

        "TyttöInSorrow"...joo se on 100% varmaa ettei hän ainakaan huono äiti ole...siis tämän ketjun aloittaja. Hän nimittäin on ISÄ joka tänne kirjoitti :)


      • TyttöInSorrow
        hhkjkljb kirjoitti:

        "TyttöInSorrow"...joo se on 100% varmaa ettei hän ainakaan huono äiti ole...siis tämän ketjun aloittaja. Hän nimittäin on ISÄ joka tänne kirjoitti :)

        Pahoitteluni! Viestissä ei lukenut kumpi oli kyseessä. Olisi pitänyt silti olla tarkkaavaisempi. Voimia ketjun aloittajalle!


    • Ax777

      Minusta kaikki huumeiden myyjät pitäisi teloittaa kuten Arabimaissa. Sillä siitä päästäisiin. Minulle ei ole kukaan koskaan tullut huumeita tarjoamaan eikä myymään. Minua ihmetyttääkin miten näihin huumemyyjiin yleensä törmääkään? Poliisilla ei kai ole valtuuksia tehdä mitään konkreettista tilanteen parantamiseksi.
      Turhaan 18 vuotias kuoli, silmä silmästä, syyllinen/syylliset pitäisi nostaa esiin.
      Takaisin ei mennyttä saa, se on valitettavaa, mutta ennaltaehkäisy olisi paikallaan.
      Laivakin ajoi Italiassa karille aivan kapteenin tyhmyyttään.
      Harva kuuntelee varoituksia - tupakka on yksi mistä olisi päästävä kokonaan. Onneksi tuli lait, me monet kärsimme yleisissä paikoissa tupakoimisesta. Tupakoitsivathan ovat terroristeja alallaan - he eivät välitä muista ...se kai se syy olikin tuohon rajoitustouhuun.

      • :D

        Siksi joskus ajoinkin kasvattaa omat hamppuni.


    • Tollbugata-

      Minä meinasin kuolla heroiiniin noin 10v. sitten,Oslossa..Olko toinen vai kolmas kokeilu eikä tietenkään tolea ollenkaan-mistäpä kaverit olisivat sitä tienneet.Mäntä ei ollut edes pohjassa kun taju lähti ja muutaman päivän päästä teholla heräsin sitten.

      Joopa joo,ne hommat ja kokeilut ovat taaksejäänyttä,ei varmaan kukaan nykyisistä kavereista edes uskoisi jos kertoileisin niistä hurjista vuosista.Nyt on perhe,liuta lapsia ja kovapalkkainen,arvostettu ammatti.

      Semmoista se on

      • Leso.

        Olisihan se varmaan ollut lesoa kuolla Oslossa, ainakin lesompaa kuin savossa.


      • Nåen ukjent person
        Leso. kirjoitti:

        Olisihan se varmaan ollut lesoa kuolla Oslossa, ainakin lesompaa kuin savossa.

        Leso hyvä, jotkut ovat kiertäneet muutakin kuin tahkoa siellä savossa.


      • Siru..............

        "Nyt on perhe,liuta lapsia ja kovapalkkainen,arvostettu ammatti."

        Ja kuvittelet nyt sitten olevasi jotenkin vitun paljon parempi ihminen äpäriesi kanssa vai? Narkit on porvareita paljon parempia; niillä on jotain, mitä porvareilla ei ole, nimittäin SYDÄNTÄ.

        Sinä olet pelkkä säälittävä yhteiskunnan ja systeemin mielistelijä nykyään vaikka muuta kuvitteletkin.


    • MINÄ.

      Tärkeintähän nuorelle (miksei kaikille) on vapaus tehdä mitä haluaa. Halujen toteuttaminen on elämässä tärkeintä. Vanhempien tehtävänä on tukea nuorta kokeilemaan kaikkea mahdollista ja mahdotontakin. Tärkeintä on että ottaa lyhyestä elämästä kaiken irti ja heti. Ihminen hallitsee elämänsä, mitään ikävää ei voi koskaan sattua, jos sattuukin, on vika yhteiskunnassa ja toisissa, ei koskaan minussa, ei koskaan. Minulla on oikeudet, toisilla velovollisuudet.

      Nuorena naurattaa "vanhat" ihmiset jotka ovat koukussa ties mihin, mutta MINÄ en koskaan jää koukkuun mihinkään. MINÄ hallitsen elämäni, MINÄ olen vahva, olen vapaa, MINÄ tiedän mitä teen, MINÄ teen mitä huvittaa, MINÄ, MINÄ MINÄ...

      • asiallinen rouva

        Minä kans.


      • Jukka32

        Et tainnut toteuttaa omia nuoruuden uhojasi?
        No, toiset vain sattuvat olemaan heikkoja ihmispersoonia. Mutta älä omia huonoja geenejäsi yleistä muihin.


    • Bilekäyttäjä(kö)?

      Hankala uskoa että bilekäyttäjä herskaa maistelee..Tai mistä sitä tietää mutta yleensä kevyempää kamaa huvikäyttäjät käyttää..

    • Suru silmä*

      Otan osaa Aloittajan lapsen pois menon johdosta. Minunkin lapseni kuoli huumeisiin,
      toisin sanoen subun ja pillereiden yhteis vaikutukseen vähän yli vuosi sitten. Oman lapsen kuolemaa on vaikea hyväksyä, eikä sitä oikeestataan varmaan koskaan hyväksykkään. Olen kanssasi samaa mieltä siitä että kaikki huumeet pitäisi saada pois koko maailmasta...valitettavasti se ei varmaan koskaan ole mahdollista.

      Minäkin kaipaan edelleen poikaani joka ikinen päivä :( Sinun tyttösi kuolemasta on vasta niin vähän aikaakin että et ehkä ole vielä edes shokista selvinnyt.

      Voin vain toivoa ja rukoilla voimia sinulle ja perheellesi

    • luusereiden hommaa

      Well.. nämä huumeisiin ym.aineisiin kuolleet eivät varmasti suurimpia järjenjättiläisiä ole. Elämässä kun on vaihtoehtojakin. Pitää vaan löytää ne oikeat. Heikkoja ihmisiä, joilla on heikko itsetunto.

      • Ymmärrystä

        Jos ihminen on heikko tai hänellä on huono itsetunto...ei se väärin ole...ei kukaan varmaan haluaisi olla sellainen. Jos kuitenkin on, niin minkäs sille voi.Joskus elämässä joillekin tapahtuu asioita joista ihminen menettää itse tuntonsa ja itse kunnioituksensa. Ei se ole sen ihmisen syy kelle niin on käynyt, vaan sen joka sen on aiheuttanut. Vähän voisi ymmärtää muitakin ja miettiä mistä ehkä kaikki johtuu...ai niin, mut eihän täällä suurimmalla osalla kirjoittajista edes ole mitään millä ajattelee :(

        Et voi koskaan sanoa mitään ihmisestä jos et ole elänyt hänen elämäänsä, kävellyt hänen kengissään, kantanut hänen taakkojaan. Et voi tietää millainen on ollut kenenkin nuoren huumeisiin sortuneen elämä. YLEENSÄ se ei ole ollut sieltä helpoimmasta päästä.


    • lol

      Ootteko miten vitun tyhmiä? Kuka itseään kunnioittava aikuinen ihminen tulee itkemään johonkin suomi24 keskustelupalstalle siitä kuinka tytär on kuollut? Ja kuinka juuri kun viimeisen kerran näkivät tyttö oli täynnä iloa ja lupasi elää ensi vuoden täysillä? Ilmiselvä trolli. Vitun retut.

    • leilam

      Mun ystäväni on kokenut kahden poikansa kuoleman aivan samalla tavoin. Huomenna haetaan vanhin poika kappelista.

    • Q

      Suosittelen itse kullekin täällä kirjaa Huumeasema Zoo ja siitä tehtyä elokuvaa Christiane F. - Tyttö metroasemalta (kirjaa voi olla vaikea löytää, jono kirjastossakin noin vuoden, mutta leffaa saa Anttilasta). Ystäväni, joka on entinen herska/subunisti totesi, että jos nuo olisi saanut käsiinsä ennen käytön aloittamista, olisi saattanut miettiä kahdesti ennen, kuin aloitti.

    • Legalizor

      Tällaisten asioiden vuoksi huumeet pitäisi juuri laillistaa.

      Olen itsekin meinannut kuolla joskus nuorempana, mutta lääkkeisiin, ja syy on se että kun ei saanut mistään oikeita huumeita. Muutoinkin, kovempiin aineisiin taannoin itsekin tutustuin täysin sen takia ettei kannabista löytynyt mistään tai sieniä eikä mitään. Heroiini on ehkä se pahin, mutta sitä en koittanut koskaan.

      Loppujen lopuksi ei ne kovatkaan huumeet (kaikki) niin pahoja välttämättä ole ja on paljon ihmisiä jotka osaavat käyttää niitä oikein ja joille ne toimivat enemmänkin työtehoa parantavasti tai tärkeänä lääkkeenä. Sitä parempi olisi mitä enemmän eri aineita on tarjolla kun sitä vähemmän todennäköisesti siirrytään noihin haitallisempiin ja vaarallisempiin aineisiin.

      Nykyinen kulttuuri on vaan niin holtiton että teinit vetää kännin päälle hepoa eikä lue edes sen käyttöohjeita tai syö ekstaaseja kuin karkkia. Tuollainen toiminta on tuomittavaa koska se ruokkii huumehysteriaa ja hidastaa lailistamista.

    • Lumiukko *

      Oon samaa mieltä kuin Legalizori . Huumeet pitäisi laillistaa !

    • psyyke12

      Suomen lääkelaitoksen mukaan 900000 (yhdeksänsataatuhatta) suomalaista käyttää psyykelääkkeeitä. Sitä tietoa voi jokainen miettiä. Ehkä huumeiden käytön lisääntyminen johtuu vain siitä että ihmiset lääkitsevät itse itseään ja kaikilla on paha olla.

      • ColourCooking

        Enemmän kertoo vain Suomen erittäin pahasta alkoholiongelmasta, onhan alkoholi merkittävin työkyvyttömyys- ja mielenterveyseläkkeiden myöntöperuste, alkoholihaittojen maksaessa vuosittain yli neljä miljardia euroa, eli vähän vähemmän kuin Kreikan lainarahat. Maataloustuki taas on alle puolet vuosittaisista alkoholihaitoista.


    • JuttaU

      Alkoholi voitaisiin kyllä kieltää ja laillistaa kannabis. Säästyisi paljon verorahoja.

      • savutontill420

        Samoin voitaisiin kieltää tupakka. Sen polttaminen on aivan naurettavaa.


    • adsdasasdasdadsasd

      Pahaa tekee lukea :(

      Ei voi muuta sanoa kuin että koita jaksaa.

      Onneksi ei ole vielä montaa hihhulia näkynyt tässä ketjussa.

    • yytrerei8

      Tässä syy miksei heroiinia enää yleisesti käytetä. Siihen kuolee.

    • ACAB.FTW

      Monta mennyt jo huumeiden mukana tai sitten niistä tulleiden velkojen takia. tää kaikki tuntuu kun ois juossut silmät kiinni metsän läpi. mulla on ikävä niitä aikoja kun me kaikki oltiin viellä hengissä ja meille kaikki oli viatonta. kyse oli aluksi hauskan pidosta ja aika paljon myös siitä mitä kovat pojat tekee itä-helsingissä.
      nyt kaikki tuntuu vaan niin vitun tyhjältä. me oltiin sokeita ja tyhmiä. meillä ei ollut ketään joka ois kertonut mihin asiat johtaa. hirttäytymistä,puukottamista, sormien leikkaamista,yliannostuksia,pieksemistä ja H.I.V. vittu siihen se leikki loppuu. mä en ole edes päässyt parhaiden tyyppien hautajaisiin. en saanut edes sanoa hyvästi. vitun huumeet. äidit ja isät jotka olen tuntenut vuosia on hajonnu pala palalta. istuu samassa baarissa ja tuijottaa johonkin.Ne ketkä elää on vankilassa. mä olen niin vitun kyllästynyt tähän paskaan. joka sukupolvesta jotkut eksyy. puhe ei auta. kaks itsemurhaa olen estänyt mutta kuinka kauan menee että taas jollain on liian vaikeeta tai että joku koittaa taas jotain vitun myrkky krääsää ja lähtee vaihtoon. ihmisten pitäis päästä kerran katsomaan tätä suomea jostain korkeelta ja tajuta että kaikilla on mahollisuus saada hyvä elämä täällä jos vaan haluaa sen ottaa. ne huumeet mitään auta. vaikka ite olen ollut jo yli 6 vuotta täysin asiallisesti niin silti menneisyys seuraa mua. on vaan välillä niin vitun ikävä niitä aikoja kun me oltiin viellä lapsia ja meille oli koko mailma avoin. levätkää rauhassa ystävät. en vuodata kyyneliä teille koska en osaa mutta te tiedätte että joka päivä teidän mustot tulee vaan mulle rakkaammiksi.

      • LÄÄKÄREIHIN PETTYNYT

        Aikuinen tyttäreni kuoli LYRICAN ja XANORIN yhteisvaikutuksen aiheuttamaan yleismyrkytykseen,joka aiheutti hengityksen ja keskushermoston lamautumisen.josta seurasi äkkikuolema,Molemmat lääkkeet TK-lääkärin määräämät.Annokset eivät suuret.mutta yhteisvatkutus tuli kai odottamatta.E LLEI noita lääkkeitä ole pakko käyttää.en ymmärrä miksi lääkärit määräävät Tyttäreltäni jäi 16v lapsi-----ei tullut Äitienpäivää.


    • Minerva452

      Voimia kaikille lapsensa menettäneille.
      Miten saisin teihin yhtyttä, te joiden lapsi on kuollut syystä tai toisesta ?
      Oma tyttäreni kuoli tammikuussa 2012 ekstaasi-huumeen sisältämään myrkkyyn, myrkytyskuolema. Tytär ei ollut huumeiden käyttäjä vaan kokeili bilehuumeena. Nuoret jaksaa näin valvoa ja tanssia sekä surustella ystäviensä kanssa.

    • Salmitar

      myötätuntoni on NIIIN puolellasi.
      *hiljainen hetki*



      kaikki sanat on turhia




      voi helvetti

      • mimmi

        Niin se minunkin serkkuni kuoli huumeisiin. Veres oli kokaiinia ja montaa muutaki. Sydän alko pumppaa verta liian koval paineel ja tuli keuhkoista läpi. 2 kk.tta aikaisemmin yritin puhuu lopettamaan, mut ei kuulemma ollu aihetta huoleen. Hänkin oli vkonloppukäyttäjä, huumeiden puolestapuhuja. Valmistunu kauppakorkeesta eli monella ERI yhteiskuntatasolla voi olla ongelmaa.
        Itsee ärsyttää osan ihmisistä huumemyönteisyys. Tuntuu, ett heihin EI EES vaikuta joidenkin ihmisten menehtyminen huumeisiin..Aina selitellään jollain, ett kun käyttö pysty hallinnassa..Mulle on turha jauhaa mitään paskaa. Tiesin jo ennen tota onnettomuutta, kuinka vaarallista se on. Jotku on niitä, jotka menettää henkensä "kohtuullisella" käytöllä. EI OO niitä "narkkeja" viikonloppukäyttäjiä ikäänkuin silloin EI vois menettää henkeään.
        Vielä KU oon kertonu, miten mun serkulle kävi ni siellä tulee silti jotku puolustaa. Miten tyhmä täytyy olla? Mitkään tilastot, kuolinluvut tai viralliset tutkimustulokset ei auta näihin tyyppeihin. Ne ohittaa ne kertomalla omasta hyvästä olosta ja siitä, miten he ei itse o joutunu koukkuun, voi lopettaa, milloin vaan..
        ikäänkuin mitkään viralliset tulokset ei koskis niitä eikä niillä o ees omasta kropasta otettuja näytteitä muutoksista. Ts. Ne valehtelee itselleen ja muille.


      • tässä totuus
        mimmi kirjoitti:

        Niin se minunkin serkkuni kuoli huumeisiin. Veres oli kokaiinia ja montaa muutaki. Sydän alko pumppaa verta liian koval paineel ja tuli keuhkoista läpi. 2 kk.tta aikaisemmin yritin puhuu lopettamaan, mut ei kuulemma ollu aihetta huoleen. Hänkin oli vkonloppukäyttäjä, huumeiden puolestapuhuja. Valmistunu kauppakorkeesta eli monella ERI yhteiskuntatasolla voi olla ongelmaa.
        Itsee ärsyttää osan ihmisistä huumemyönteisyys. Tuntuu, ett heihin EI EES vaikuta joidenkin ihmisten menehtyminen huumeisiin..Aina selitellään jollain, ett kun käyttö pysty hallinnassa..Mulle on turha jauhaa mitään paskaa. Tiesin jo ennen tota onnettomuutta, kuinka vaarallista se on. Jotku on niitä, jotka menettää henkensä "kohtuullisella" käytöllä. EI OO niitä "narkkeja" viikonloppukäyttäjiä ikäänkuin silloin EI vois menettää henkeään.
        Vielä KU oon kertonu, miten mun serkulle kävi ni siellä tulee silti jotku puolustaa. Miten tyhmä täytyy olla? Mitkään tilastot, kuolinluvut tai viralliset tutkimustulokset ei auta näihin tyyppeihin. Ne ohittaa ne kertomalla omasta hyvästä olosta ja siitä, miten he ei itse o joutunu koukkuun, voi lopettaa, milloin vaan..
        ikäänkuin mitkään viralliset tulokset ei koskis niitä eikä niillä o ees omasta kropasta otettuja näytteitä muutoksista. Ts. Ne valehtelee itselleen ja muille.

        "veres oli kokaiinia ja montaa muutaki"

        Eli kysessä oli sekakäyttäjänisti, joka kuoli omaan tyhmyyteensä.

        Ei ne huumeet kenenkään elimistöön itsestään päädy, elämä on valintoja.

        Sekakäyttö tappaa eniten suomalaisia, voitaisko me vihdoinkin hyväksyä se totuus.

        Sekakäyttö on se ongelma suomalaisessa "päihdekulttuurissa"

        On aivan turhaa jauhaa p askaa kannabiksen vaarallisuudesta, kun jengi delaa viinan, lääkkeiden ja kovien huumeiden yhteisvaikutuksesta.


    • ????????????????????

      kuoliko kannabiksen yliannostukseen. mitä huumetta poikaisi käytti kun ajoi autoa vai miksi mollaat huumeita?

    • ganjabisti

      osan ottoni, mutta se on ihan teidän lapsien vika jos kuolee yliannostukseen, ei huumeen, mitä sitten ikinä käyttikään. se on ihan käyttäjän omaa tyhmyyttä jos ei händlää ainetta oikein, ei itse aineen.

      • montatekijää

        ganjabisti...päävastuu kaikessa ikävässä, mikä liittyy huumeisiin, on käyttäjällä. Kuitenkin tilanteet ja tunteiden ailahtelut jossakin elämäntilanteessa tekevät sen, että syytä on paljon huumeiden tarjoajissa, "kavereissa" ym. Harva huumeita kokeileva tai käyttävä haluaa kuolla aineisiin, joten ne ovat "tapaturmia", joissa on useita syyllisiä.ystävällisesti


    • raitistunut2005

      Betel-kotiin pääsee toipumaan riippuvuuksista ilman maksusitoumusta:

      <<<Betel-kotiin kuka tahansa voi tulla asumaan, työskentelemään ja toipumaan riippuvuuksista. Suomen Betel Kodit yhdistys ottaa vastaan epätoivoisia, hädässä olevia ihmisiä suoraan kadulta, missä tilassa tahansa, heti ensimmäisen tapaamisen tai yhteydenoton jälkeen.

      Suomen Betel Kodit yhdistys pyrkii olemaan mahdollisimman itsenäinen taloudellisesti. Yhteisössä asumiseen ei tarvita yhteiskunnan tai muuta taloudellista tukea. >>>

      http://betelfinland.org/yleisesittely

    • onyritettävä

      Ymmärrän ainakinn jonkin verran tuskaasi. Itse olen keski-ikäinen toipuva narkomaani ja varovaisesti iloitsen (vielä vapisevana) ilmeisestä raitistumisestani. Olen menettänyt murrosikäisen poikani tapaturmassa ja isäni murhattiin (hän oli alkoholisti) psykopaatti-alkoholistin toimesta ollessani pikkupentu. Päihteet ovat karmea aikamme vitsaus ja vielä päihdekierteessä ollessani ainakin yritin pohtia, miten huumeiden vastaista kamppailua voitaisiin toteuttaa niin, että saataisiin kunnon tuloksia aikaiseksi ja nämä murhenäytelmät ainakin ratkaisevasti vähenisivät. Toivon Sinulle, aloittaja, rohkeutta elämään surustasi huolimatta. Tässä olisi taistelun paikka, kun vain tiedettäisiin toimivat menetelmät.

    • järkikäteen

      Sanon vain että älkää koskaan alkako käyttämään opiaatteja,ne on kaikista petollisimpia aineita. Piristä pääsee vielä jotenkuten eroon,mutta opiaatit,se on varmasti yhtä helvettiä. Lähes kaikki mun kaverit on retkahtanu niihin,pari on jo kuollut tässä muutaman vuoden sisällä. Bentsoista kannattaa myös pysyä mahdollisimman kaukana,ainoastaan sillon jos on ihan pakko,esim. akuuttiin hätään,niitä vierotusoireita et halua kokea.

    • perhonen92

      Kannattiko ylipäätään tehdä lapsia pelkän itsekkyyden ja biologisen tarkoituksen takia? Se on niin väärin tehdä lapsia tänne kituvaan maailmaan missä ei ole mitään järkeä niinkuin sanoit. Jos lapsesi veti huumeiden yliannostus kuoleman niin sentään sai kivuttoman lähdön.

    • Anonyymi

      Mä haluaisin niin kuolla miks en saa oikeesti kuolla ????
      Miks se on niin vaikee ihmisten tajuta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe