Kirjoitan tän kaikessa sinisilmäisyydessäni, josko se oisit oikeasti ollut sinä. Yritän kertoa miksi en ole pystynyt ottamaan sitä viimeistä askelta. Teksti on tarkoituksella kirjoitettu minä-muodossa, itseanalyysinä ja terapiana. Älkää siis vaivautuko kommentoimaan itsekkyydestä, omahyväisyydestä tai suositelko psykologia (ellette voi osoittaa jotain pätevää menetelmää tai henkilöä). Tunnekoneisto se on teilläkin ja jos siinä ei ole säröjä niin olkaa onnellisia. Toivottavasti, rakentavana kritiikkinä kaikille lukijoille ja kirjoittajille, voitte rivien välistä lukea, että ikävä-palstailu ei ole pidemmän päälle terveellistä. Menee mieheltä naiselle.
Reilu kuukausi sitten näin S24-etusivulla ketjun, jonka otsikko herätti mielenkiinnon. Siinä joku valitteli omaa käytöstään ihastuksen lähettyvillä ja pelkäsi, että ihastus tulkitsee kiinnostuksen täysin väärin. Se oli minun ensimmäinen palstakokemus ja jäin koukkuun. Se osui suoraan haaveisiin hänestä.
Siitä asti olen lueskellut palstaa lähes päivittäin. Olen kuvitellut tunnistavani ja kirjoittanut itsekin, viime aikoina aika paljon, välillä antanut tulla ulos flow'na ja melko avoimesti. Totta puhuen tämä on häirinnyt jo muutaman viikon normaalielämää, jopa työntekoa. Olen löytänyt itsestäni kunnon hömppä-romantikon, joka kuvittelee löytäneensä tunnisteita. Luin yhden niin osuvan viimeksi myöhään eilen. Nyt järjellä ajateltuna, se on voinut olla kuka tahansa.
Muutamia suoraan hänelle tulkittavissa olevia vihjeitä olen laittanut palstan sekaan itsekin.
Mikä on sitten se ongelma? Palsta-aika on ollut samalla matka menneeseen, ja oman psyykeen lukkoihin. Huomaan taas itsessäni ne samat esteet, jotka sinne ovat syöpyneet nuoruusvuosista lähtien perhehistorian ja omien ongelmien varjolla. En pysty luottamaan ihmisiin, ilmeisesti en kehenkään. Se johtuu pääosin pettymyksistä, joita herkkänä ja arkana ihmisenä en ole osannut käsitellä oikein. Tiedostan oman roolini pettymysten kokijana, mutta tietyllä tavalla vähättelen niiden merkitystä. Kokemukset ovat monien asioiden summa. Niihin liittyy häpeää ja kokemuksia epäonnistumisesta sekä joukkoon kuulumattomuudesta. Alan ymmärtää, että estot eivät ole enää pelkkiä kuvitelmia, vaan lievä fyysinen kipu. Se on todellinen sisäinen ongelma, jonka vuoksi en pysty lähestymään ihmisiä tunnetasolla.
Luulin, että tällaiset ongelmat haalenee ajan ja iän myötä. Huomaan kuitenkin, että se mikä psyykeeseen kerran ohjelmoituu, on ja pysyy siellä vahvasti. Ulkokuoreni on näennäisesti tyyni ja tasapainoinen, monen mielestä jopa kiva ja mukava, mutta sisältä olen lievästi sanottuna tunnevammainen luottamuksen, läheisyyden ja rakkauden suhteen. Se ei tietysti näy ulospäin, koska syviä tunteita harvemmin ilmaisen. Niitä kyllä on olemassa, mutta niitä ei ole lupa näyttää. Olen kuin kahlitty tiikeri, joka ei pysty itse itseään vapauttamaan.
Katkeruudesta ei enää ole kyse. Koen empatiaa ja olen hyväsydäminen ja tulen toimeen ihmisten kanssa, mutta kaikki yllä tahtomattamaan vaikuttaa voimakkaasti käytökseen ja ihmissuhteissa, etenkin silloin kun niihin liittyy tunteita. Sinua kohtaan niitä on. En pysty tulemaan lähelle, vaikka haluaisin. Saan itseni näyttämään oudolta ja tyhmältä, kun vain kiertelen ja kaartelen.
Nyt reilun kuukauden ikävä-palstailua viisaampana tiedän, että täältä on poistuttava. Tunnisteet on ja pysyy, oli ne sitten oikeita tai vääriä. Tunteet on ja pysyy, niitä en ole tukahduttamassa ja tilaisuuden tullen pyrin niitä osoittamaan. Enää en kuitenkaan yritä mitään sellaista mihin en pysty. Nyt on mielenterveyden kannalta pakko ottaa etäisyyttä tähän touhuun, tutkisteltava itseä ja tunteita, miettiä miten kipu on voitettavissa. Tiedän, että ajattelen liikaa, mutta se on opittu selviytymiskeino, jolle olen kiitollinen. Kärsimys opettaa, sanotaan, ja tiedostan kyllä, että luottamus puuttuu enemmänkin itseen kuin muihin.
Tämän parempaan en tällä kertaa pystynyt. Tajuan, että vaikka täältä löytyisi meidän molempien nimet samasta ketjusta, niin en silti pystyisi lähestymään sinua aidosti. Sen tähden jätän kirjoittamisen palstalle. Luen vielä hetken, mutta kun arki maanantaina koittaa, viimeistään silloin palstailu on ohi. Aikani täällä on opettanut paljon ja antanut suuntaa mikä minussa on vialla. Keskityn niihin tästä eteenpäin oikeassa elämässä. Kokoan itseni, selviydyn arjesta ja pikkuhiljaa pyrin tervehdyttämään tunne-elämää ja sen lukkoja. Sulle yritän hymyillä. :)
Tää on sulle, joka oot tunnistanut ja ihmettelet
78
1478
Vastaukset
- elämän kaari
Olipa kaunis kirjoitus. Ihminen toistaa läpi elämän samaa käyttäytymismallia, se on tosi. Ja monet ovat opittuja tapoja. Ihmettelin kun lapseni sanoi, että tahtoo esiintyä, kun itse olen sitä kammoksunut pienestä pitäen, no sitä toistan kaikessa. Psykologisesti voimme vaikuttaa, en sanonut lapselleni eikö sua jännitä? Jotta hän ei oppisi sitä tapaa...
- hymy pelastaa päivä
Huomaa kirjoituksesta että tahtoisit näyttää sisimpäsi ja herkkyytesi, mutta et pysty. Onhan olemassa ihmisiä jotka eivät ole tunteellisia koko elämänsä aikana, eivätkä kärsi siitä. Milloin sinulle on tullut tarve näyttää tunteesi? Selvästi kaipaat halauksia ja kauniita sanoja...Toivottavasti pystyt siihen...
- Pikkunainen
Pystyn samaistumaan aloittajan kirjoitukseen lähes täysin.
Siksi voinenkin vastata.. omasta puolestani.
Asia ei tietenkään ole niin yksinkertainen, että jos tunteitaan ei näytä, niitä ei silloin myöskään ole.
Ihmisen oppiessa asioita -asioiden kertautuessa- opittu asia siirtyy syvälle "selkärankaan", jolloin sitä ei enää tiedosta, vaan toimii automaationa. Juuri siitä syystä asioiden pois oppiminen on paljon vaikeampaa kuin oppiminen.
Pettymykset, häpeä ja epäonnistuminen, ovat hyvin voimakkita tunteita, varsinkin herkälle ja itsekriittiselle -ujolle- ihmiselle, ja varsin voimakkaasti jarruttavat tekemisiä.
Jos ihminen oppii siihen, että tunteet aiheuttavat pettymystä, häpeää ja epäonnistumisen tunteita, hän varmastikin koittaa pitää ne piilossa. Tunteet, positiivisetkin, ovat olemassa, kuin pullotettuina, keräten painetta. Siitä syystä niitä haluaisi ilmaista. Ja samalla takaraivossa kuiskailee se opittu, älä tee niin, tulet pettymään.
Ei siis mitään tekemistä tunteettomuuden kanssa, päinvastoin..
- hyvä hyvä
Palstan paras kirjoitus vähään aikaan. Olipa kenelle hyvänsä. Toivottavasti sun tasoiselle naiselle.
- Menneen purku
ja sen ymmärtäminen auttaa varmasti eteenpäin. Tunnistaa ne omat sudenkuoppansa ja osaa sitten vähän varoa niitä. Samanlaista olen tehnyt itsekin ja kyllä se auttaa.
Kukapa minä olen neuvomaan, mutta sen kaartelun sijasta voisi aloittaa pienesti ja edetä sitä mukaa kun on mahdollista. Kyllähän se toinen varmaan voi kummeksua tilannetta jos ei ymmärrä mistä on kysymys. Luottamus voi kasvaa hiljalleen. Ei kaikki ihmiset halua edetä ihmissuhteissa pikavauhtia vaan tutustuminen hiljalleen voi monesti johtaa parempaan suhteeseen. Tunteiden näyttämisenkin voi jättää sinne tulevaan, sitten kun olette paremmin tutustuneet. Onnea matkaan.- nainen samalainen
Hui! Mua ainakin pelottaisi jos se toinen oikeasti alkaisi näyttää niitä tunteitaan. Kiva vaan kun joskus kaukaa katsoo. Mut jos se alkaisi (m) hymyilemään ja tuttavuutta tekemään, niin...APUA
- Ehkä niinkin
nainen samalainen kirjoitti:
Hui! Mua ainakin pelottaisi jos se toinen oikeasti alkaisi näyttää niitä tunteitaan. Kiva vaan kun joskus kaukaa katsoo. Mut jos se alkaisi (m) hymyilemään ja tuttavuutta tekemään, niin...APUA
mutta kaikki asiat pitää suhteuttaa tilanteeseen. Kaikki tilanteet eivät ole sopivia tutustumiseen ja joskus oma olo voi sen myös estää. Tuskin kukaan haluaa herkässä tilanteessa ympärilleen uteliaita ja tarkkailevia silmiä.
- game over
Aivan paitsi että myös omat paskat teot voi kääräistä syyllisyyden puuska iskiessä myös tämän tunnevamma-maton alle ja kaikki sillä anteeksi annettu.Mitä joku tunnevamma edes tarkoittaa?Kyllä toisesta ihmisestä näkee jos hän pitää sinusta, ap.n viesti on vain syyllisyyden aiheuttamaa selittelyä.
Kävin tuota miettimään ihan siitä lapsuuden kantimilta. Kun olet lapsi, suhtaudut kaikkeen ulkopuoliseen maailmaan "lapsen silmin". Ihmetellen, oppien, tuntien suurta riemua elämän ihmeellisyydestä. Se vie eteenpäin ja opit uutta koko ajan, nautiskellen elämästä. Sitten huomaatkin, että elämä onkin rajoituksia täynnä ja iskee se 2 ja sitten 5 vuoden uhmaikä. Joudut huomaamaan sen, että toiset eivät hyväksykään sitä minkälainen olet ja joudut torjutuksi tiettyjen toimintamallien suhteen. Tästä alkaa kivulias oppimisen tie suojakuoren ja oman minuuden suojaamiseksi. Näin meistä tulee "ihmisiä", jotka ihmettelevät joka päivä, kun elämä tuntuu paskalta ja joutuu peittelemään omia ajatuksiaan ja tunteitaan. Siis elämään laumassa ja oppimaan lauman säännöt. Sitten sitä koko ikä ihmetellään, että miksi niitä lukkoja on elämässä ja kun ollaan jo vanhuuden kynnyksellä, opitaan elämään kuin lapsi. Elämästä nauttien ja ihmetellen.
- Elämän koettelemus
Aloittajalla on vaikuttavaa ja pohdittua tekstiä. Syvällä sisälläni tunsin myötätuntoa, sillä tunnen samanlaisia ongelmia. (=rakastunut ja herkkä nainen) Kiitos, että rohkenit tuoda ongelmia esille.
Jos olisit rakkauteni kohde, sanoisin, että riität hyvin. Keneltäkään ei voi vaatia ja odottaa enempää, minkä ihminen itselleen hyväksi ja oikeaksi tuntee. Voimakkaat tunteet ovat ongelmallisia, koska niitä ei voi ennakoida. Aikaisempien pettymysten vuoksi ei helposti usko omiin onnistumisen mahdollisuuksiin. Kyse on rohkeasta hypystä, jossa voi mennä täysin rähmälleen ja se lisää surua entisestään. Mutta voi onnistua - ja sen avulla voi korjata entisiä ongelmiaan. Lienen samanlainen läheisyyden pelkääjä, joten siksi luulen tunnistavani.
Palstat on syytä jättää, jos ne vain tuovat harmia. Sitä olen itsekin jo miettinyt pitemmän aikaa. Koneaikaa olen jo vähentänyt, mutta kaipaus rakkauteni kohteeseen ei hellitä. Ei ole ollut sopivampia "viestimisvälineitä".Nyt paneudun entistä tiiviimmin omiin muihin harrasteisiin ja katson levollisesti, mitä elämä tuo. Kohteeni säilyy sydämessäni. Rakastuminen on saattanut minut ahtaalle ja kontalleen ja kuljettanut sinne, minne en muuten olisi päässyt tai osannut edes pyrkiä.
Toivotan kirjoittajalle elämään selkeyttä ja kärsivällisyyttä. Uskon, riität "oikealle ihmiselle" omanlaisena. - pää pois perseestä
Elämän koettelemus kirjoitti:
Aloittajalla on vaikuttavaa ja pohdittua tekstiä. Syvällä sisälläni tunsin myötätuntoa, sillä tunnen samanlaisia ongelmia. (=rakastunut ja herkkä nainen) Kiitos, että rohkenit tuoda ongelmia esille.
Jos olisit rakkauteni kohde, sanoisin, että riität hyvin. Keneltäkään ei voi vaatia ja odottaa enempää, minkä ihminen itselleen hyväksi ja oikeaksi tuntee. Voimakkaat tunteet ovat ongelmallisia, koska niitä ei voi ennakoida. Aikaisempien pettymysten vuoksi ei helposti usko omiin onnistumisen mahdollisuuksiin. Kyse on rohkeasta hypystä, jossa voi mennä täysin rähmälleen ja se lisää surua entisestään. Mutta voi onnistua - ja sen avulla voi korjata entisiä ongelmiaan. Lienen samanlainen läheisyyden pelkääjä, joten siksi luulen tunnistavani.
Palstat on syytä jättää, jos ne vain tuovat harmia. Sitä olen itsekin jo miettinyt pitemmän aikaa. Koneaikaa olen jo vähentänyt, mutta kaipaus rakkauteni kohteeseen ei hellitä. Ei ole ollut sopivampia "viestimisvälineitä".Nyt paneudun entistä tiiviimmin omiin muihin harrasteisiin ja katson levollisesti, mitä elämä tuo. Kohteeni säilyy sydämessäni. Rakastuminen on saattanut minut ahtaalle ja kontalleen ja kuljettanut sinne, minne en muuten olisi päässyt tai osannut edes pyrkiä.
Toivotan kirjoittajalle elämään selkeyttä ja kärsivällisyyttä. Uskon, riität "oikealle ihmiselle" omanlaisena.Mitä helvettiä?Tuntematon ihminen tuo ongelmia esille ja sinä kiität tuntematonta sinulle vierasta ihmistä pötypuheesta.
Elämän koettelemus kirjoitti:
Toivotan kirjoittajalle elämään selkeyttä ja kärsivällisyyttä. Uskon, riität "oikealle ihmiselle" omanlaisena.Tämä Ikävä-palsta on sillä tavalla koukuttava, koska se keskittyy ihmisen oleellisempaan minuuteen. Olla rakastettu ja hyväksytty ja rakastaa ja hyväksyä toinen. Kaikki meistä kiertää tätä samaa puuroa koko ajan ja sen estää vain se ..keleen kuori jonka olemme hankkineet minuutemme ympärille. Se kuori kertyy torjunnasta, hyväksikäytöstä, minuuden syömisestä, kaikesta ihmisyyttä kuluttavasta vastoinkäymisestä, jota tulee elämän kuluessa vastaan. Se kuori estää meitä loistamasta ja nauttimasta elämän hienoudesta ja mahtavuudesta. Vain lapsella ei sitä kuorta ole ja sitä me rakastamme ja kadehdimme samanaikaisesti.
- minäkin kiitän
pää pois perseestä kirjoitti:
Mitä helvettiä?Tuntematon ihminen tuo ongelmia esille ja sinä kiität tuntematonta sinulle vierasta ihmistä pötypuheesta.
Onpas sulla asenne. Kyllä täällä moni muukin varmasti saa tuntemattomien kirjoittelusta ajattelun aihetta ja näkökulmaa, joku osaa paremmin pukea sanoiksi ajatuksensa kuin toinen. Vertaistukea, jos ei muuta, näiltä keskustelupalstoilta saa. Aina on hyvä huomata, ettei olekaan se ainoa, joka painii tällaisten ongelmien kanssa.
- shanghai
Hienosti kirjoitettu ja ajateltu.Kaikkeen yliluonnolliseen ja horoskooppimerkkeihin uskoen...ethän vaan ole horoskooppimerkiltäsi Rapu?
shanghai kirjoitti:
Hienosti kirjoitettu ja ajateltu.Kaikkeen yliluonnolliseen ja horoskooppimerkkeihin uskoen...ethän vaan ole horoskooppimerkiltäsi Rapu?
Hyvin arvattu ;)
- rationalisti n
marjalanporo kirjoitti:
Tämä Ikävä-palsta on sillä tavalla koukuttava, koska se keskittyy ihmisen oleellisempaan minuuteen. Olla rakastettu ja hyväksytty ja rakastaa ja hyväksyä toinen. Kaikki meistä kiertää tätä samaa puuroa koko ajan ja sen estää vain se ..keleen kuori jonka olemme hankkineet minuutemme ympärille. Se kuori kertyy torjunnasta, hyväksikäytöstä, minuuden syömisestä, kaikesta ihmisyyttä kuluttavasta vastoinkäymisestä, jota tulee elämän kuluessa vastaan. Se kuori estää meitä loistamasta ja nauttimasta elämän hienoudesta ja mahtavuudesta. Vain lapsella ei sitä kuorta ole ja sitä me rakastamme ja kadehdimme samanaikaisesti.
Eihän keskity vaan kangastuksiin ja toiveisiin olla rakastettu ja tuntea vaikka todellisuudessa tunteet eivät ole niin voimakkaat, eivät varmasti jos toista ei edes tunne, täällä on turha lähteä tunteita kasvattelemaan, parempi neuvo olisi kirjoittaa vaikka runokirja että saisi rahat soperruksistaan..
Sen verran täällä on " totta " että ihmiset todella etsivät etsivät ja etsivät tapaa ja olotilaa tuntea. Se ei usein ole se Oikea Rakkaus. Se on tahtotila joka ei ole totta. Itku sisimmästä mikä ei ole totta. Viesteilyn ja turhan hempeily (ilman todellista kohtaamista ja tunteiden kokeilua kentällä in action) voi rakentaa itselleen helposti melkoisen pilvilinnan. Uskokaa tai älkää, on itselläkin takana usean vuoden (turha)suhde joka alkoi kirjoittelusta, tunteiden ilmaisusta ilman todellisella kentällä testaamista. Miksi antaa itseään toiselle vain koska on halu tuntea, jos ei todella tunne. Nämä on vain sanoja. Kauniita kyllä, sitä ei käy kieltäminen.
- myös näin
Niin kaunis kirjoitus, että mitäpä jos tulostaisit sen ja antaisit neiti oikealle?
- Femakko-akka
Oi kuinka hieno mies sinä oletkaan. Ansaitsisit kyllä onnesi. upeasti kirjoitit. Löysin itseni kirjoituksesta ja tunsin suurta empatiaa. Siis tarkoitan että olisin voinut itse kirjoittaa noin, jos osaisin. Löysin myös ihastukseni kohteen mutta tosin hän ei lapsellisuudessaan osaisi ikinä noin tyhjentävästi itseään ilmaista. Hän on päällepäin mitä ihanin ihminen mutta se vähäinen kontakti mikä meillä on ollut on ollut tavattoman tökeröä, lapsellista ja typerääkin. Sen suhteen olen tosi pettynyt mutta on se auttanutkin minua "surutyössäni".
Olen joutunut miettimään omaa tunne-elämääni pahoinvointiin asti mutta vain vihassa pystyn aukeamaan mutkattomasti. Rakkauden tunnetta minun on vaikea paljastaa koska pelkään jotain.... tiedän aika varmasti että tämä johtuu lapsuuden aikaisista pettymyksistä.....
Voi sinä herkkä ja ihana mies, toivon sinun löytävän juuri sen oikean ihmisen, jolle uskallat antautua tunne-elämäsi kaikilla sävyillä. Sellainen on varmasti jossakin sinua odottamassa.- höpön löpön
Herkkä ja ihana?Justhan se sanoi että se on tunnevammainen eli kylmä ja emaptiakyvytön eli miks sä yrität nyt nähdä sellaista mitä EI OLE eikä TULE?
Ei niitä omia tunteita kannata kaikille paljastaakaan! Kuten näet, kärsijä olet vain sinä naiviudessasi ja lapsellisuudessasi jos tuollainen mies kuin tämä oletettu ap. tulisi vastaan. Ei sitä tollaiset miehet kuten ap. arvosta.Eivät he halua sinua, tuo on vain heikon hetken purkamista, silloin ajatellaan niitä joilla tietää olevan tunteita. - Femakko-akka
höpön löpön kirjoitti:
Herkkä ja ihana?Justhan se sanoi että se on tunnevammainen eli kylmä ja emaptiakyvytön eli miks sä yrität nyt nähdä sellaista mitä EI OLE eikä TULE?
Ei niitä omia tunteita kannata kaikille paljastaakaan! Kuten näet, kärsijä olet vain sinä naiviudessasi ja lapsellisuudessasi jos tuollainen mies kuin tämä oletettu ap. tulisi vastaan. Ei sitä tollaiset miehet kuten ap. arvosta.Eivät he halua sinua, tuo on vain heikon hetken purkamista, silloin ajatellaan niitä joilla tietää olevan tunteita.:))
Sä et huomannut että mussa on narsistin vikaa ja näin itseni tuossa kirjoituksessa. Mutta ehkäpä minä samaistuessani näinkin hänen sisinpäänsä paremmin kuin sinä, joka näet vain kirjoitettuja kirjaimia joita peilaat omaan kitkerään ja kateellisen pahansuopaiseen sisinpääsi. Olen satavarma että itsekin olet tunnevammainen vielä suuremmassa määrin mitä on tuo herkkämielinen mies. Tosin sinun tunnevammasi perustuu katkeruuteen ja toisen onnen kateellisuuteen. - painu helvettiin
Femakko-akka kirjoitti:
:))
Sä et huomannut että mussa on narsistin vikaa ja näin itseni tuossa kirjoituksessa. Mutta ehkäpä minä samaistuessani näinkin hänen sisinpäänsä paremmin kuin sinä, joka näet vain kirjoitettuja kirjaimia joita peilaat omaan kitkerään ja kateellisen pahansuopaiseen sisinpääsi. Olen satavarma että itsekin olet tunnevammainen vielä suuremmassa määrin mitä on tuo herkkämielinen mies. Tosin sinun tunnevammasi perustuu katkeruuteen ja toisen onnen kateellisuuteen.Ja paskanvitut olen.,sä olet mies joka esiintyy naisena
miksi muuten käyttäisit noin vittumaista naista halventavaa nimimerkkiä - Femakko-akka
painu helvettiin kirjoitti:
Ja paskanvitut olen.,sä olet mies joka esiintyy naisena
miksi muuten käyttäisit noin vittumaista naista halventavaa nimimerkkiä:))
Valitettavasti mä olen nainen ja sellanen seksikäs olenkin, joka kääntää miesten katseet ikään katsomatta ja varsinkaan mun ikään...
Ihan siksi käytän tuota nim.merkkiä ettei kukaan kokisi mitään helliä tunteita minua kohti ja alkaisi flirttailla kanssani.
Sinä sen sijaan jauhat kuin pahainen jätkä mutta taidat oikeasti olla itse sellainen femakkoakka. - pillupoliisi
Femakko-akka kirjoitti:
:))
Valitettavasti mä olen nainen ja sellanen seksikäs olenkin, joka kääntää miesten katseet ikään katsomatta ja varsinkaan mun ikään...
Ihan siksi käytän tuota nim.merkkiä ettei kukaan kokisi mitään helliä tunteita minua kohti ja alkaisi flirttailla kanssani.
Sinä sen sijaan jauhat kuin pahainen jätkä mutta taidat oikeasti olla itse sellainen femakkoakka.Kyrpä sulla on housuissa eikö niin cut the crap.
Viestisi motiivi oli vastata aloittajalle (=leikkijälle) mahdollisimman suopeaan sävyyn jotta saisit itsellesi paremman mielen. :)) - Femakko-akka
pillupoliisi kirjoitti:
Kyrpä sulla on housuissa eikö niin cut the crap.
Viestisi motiivi oli vastata aloittajalle (=leikkijälle) mahdollisimman suopeaan sävyyn jotta saisit itsellesi paremman mielen. :))jaa että mikä on housuissa??
Iliman muuta haen hyvää mieltä itselleni. En ymmärrä että sinäkään täältä pahaa mieltä haet mutta jos näin on niin suotakoon se sinulle.
Paskoo en jauha senttiikään.
Jos aloittaja on leikkijä niin sehän käy ihan hyvin mulle. Jokainen me täällä puretaan jotain mitä emme muualla pysty purkamaan. Leikkijä se minunkin ihastukseni on joten tutuilla linjoilla sitten ollaan.
- Sinulle...
Hei, kiitos viestistä. Ja jos tämä olisi sinulta, niin sanoisin sinulle: ole ihan rauhassa, en katoa minnekään. Mieti asioita, kuulostele tunteitasi...ja olen olemassa jos haluat asioista kanssani jutella. Minulla on tunteita sinua kohtaan, tiedätkin niistä jo jotain...mutta aika näyttää miten asiat kohdallamme loksahtelee paikoilleen. Älä pelkää, elämä kantaa.
- elä usko kaikkea
No joo jos toi mies on vaan sössinyt kaiken ja kiertelee omia mokiaan muka jollain tunnevammalla.Että naiset on typeriä eläimiä! miks sä kerjäät lisää turpaas mieheltä joka ei osaa rakastaa???kysynpä vaan. Eikä tossa teksissä sanottu sanallakaan että mies edelleenkään haluaisi tätä naista, enemmän se vaikutti siltä että mies tietää että naisella on tunteita mutta ei pysty niihin vastaamaan, that´s it, get over it!
- lue oikein
elä usko kaikkea kirjoitti:
No joo jos toi mies on vaan sössinyt kaiken ja kiertelee omia mokiaan muka jollain tunnevammalla.Että naiset on typeriä eläimiä! miks sä kerjäät lisää turpaas mieheltä joka ei osaa rakastaa???kysynpä vaan. Eikä tossa teksissä sanottu sanallakaan että mies edelleenkään haluaisi tätä naista, enemmän se vaikutti siltä että mies tietää että naisella on tunteita mutta ei pysty niihin vastaamaan, that´s it, get over it!
Lue, äläkä päde: "...tenkin silloin kun niihin liittyy tunteita. Sinua kohtaan niitä on."
- evvk
lue oikein kirjoitti:
Lue, äläkä päde: "...tenkin silloin kun niihin liittyy tunteita. Sinua kohtaan niitä on."
mees lapsi nyt muualle leikkimään ja kaikenlisäksi olen mies joten haluaisitko palan karvaista miestä?
- Tn
Viesitisi oli kaunis, toivottavasti saat irl rohkeutta ottaa tuohon naiseen yhteyttä. Olet ihan oikeassa ettei asioita välttämättä auta vaikka olisit tunnistanut tuon toisen täältä. Ei sillä kai loppujenlopuksi ole niin suurta väliä. Sillä on väliä mitä tekee tai miten toimii palsta ulkopuolella. Rohkeutta ja onnea.
- älä usko kaikkea
Mitä vittua, sehän sanoi ettei pysty mihinkään mihin liittyy tunteet eli olkoon yksin jumalauta!Ei kaikkien tartte väkisin alkaa tunteileen jos ei kerta (omien sanojensa mukaan ainakaan) siihen kykene.
- ed
älä usko kaikkea kirjoitti:
Mitä vittua, sehän sanoi ettei pysty mihinkään mihin liittyy tunteet eli olkoon yksin jumalauta!Ei kaikkien tartte väkisin alkaa tunteileen jos ei kerta (omien sanojensa mukaan ainakaan) siihen kykene.
Voihan sitä silti toivoa rohkeutta toiselle ottaa sitä yhteyttä. Ehkäpä ne tunnelukotkin aukeavat kun uskaltaa tehdä lähestymistä ihan oikeasti tunteiden kohteeseen. Ainakin se on opettavainen kokemus. Jo se että tunnistaa millainen on, on jo paljon. Aina ei kannata jäädä odottamaan sitä parasta hetkeä tai sitä että tuntee olevansa valmis. Moni on niin keskeneräinen itseni mukaanlukien ettei sitä oikeaa hetkeä silloin ole ollenkaan jos sitä liikaa odottaa.
- vai tunnevamma hahha
ed kirjoitti:
Voihan sitä silti toivoa rohkeutta toiselle ottaa sitä yhteyttä. Ehkäpä ne tunnelukotkin aukeavat kun uskaltaa tehdä lähestymistä ihan oikeasti tunteiden kohteeseen. Ainakin se on opettavainen kokemus. Jo se että tunnistaa millainen on, on jo paljon. Aina ei kannata jäädä odottamaan sitä parasta hetkeä tai sitä että tuntee olevansa valmis. Moni on niin keskeneräinen itseni mukaanlukien ettei sitä oikeaa hetkeä silloin ole ollenkaan jos sitä liikaa odottaa.
Anteeksi on aina tilaa pyytää mutta eri asia saako ja mitä ja ikä on totta ja mikä ei.
- älä usko kaikkea
ed kirjoitti:
tuskin kummankaan tunnelukot enää siinä vaiheessa aukevat kun peli on jo menetetty mutta voittehan te naiset uskotella itsellenne mitä vain!
- not for me anyway
Joo voisin uskoa tämän ellen luulisi sitä ylläpidon tekemäksi viestiksi.
Voihan sitä selitellä pahuuttaan näinkin vaikka totuus on se ettet sinä halunnut sitä naista. - Kaunis pieni nöyrä
kiitos Mira
- HIHIJIIJPJJIP
Ihan huippu kapple :)
Kaikille maailman tunnevammaisille pikkumiehille omistettu, tästä he ymmärtävät ja tämä on heille tärkeää ;)
- s
Kiitos t.
- eeeWWWWWWWWWWW
En mä ihmettele sua enkä sun toimintaasi tippakaan, en edes tätä kirjoitusta täällä.
Minä tiedän millainen sinä olet, enkä välitä, koska oikeesti, ei ole mitään mistä välittää. - Onni ja onni
ei tule etsien, vaan eläen.
Kirjoituksesi saattaa olla kenelle vaan, vaikka minulle. Sellaisia tunnisteita voisi tässäkin kirjoituksessa olla vaikka kuinka monta. Osa niistä menee tosin mutu-linjalle, sillä niin hyviä ystäviä emme koskaan hänen kanssaan olleet, ettäkö tunnistaisin kaiken tästä tekstistä. Voin osittain vain arvailla ja surra omalla kohdallani sitä, että moni asia meni niin pieleen. Osaltaan kyse oli varmasti myös väärästä ajasta ja paikasta. Silti harmittaa ja kovasti.
Tiedät, mistä tai miten minut löydät, jos haluat joskus jutella, tavata. Näin kauniisti kirjoitettu teksti saa sydämen läpättämään. Usko pois. - pro bono
Neuvo ap.lle: Voit huokaista helpotuksesta, olet vain helvetin itsekeskeinen. Nyt kadut ja tunnet syyllisyyttä, näinhän ei olisi jos olisit oikeasti tunnevammainen.Olet itsekäs, teit väärin ja pyörit edelleen vain oman napasi ympärillä.
Vasta sitten kun sinä tajuat
MITÄ OLET TOISELLE TEHNYT JA AIHEUTTANUT --> voit pyytää anteeksi koska sellaista, mitä ei osaa pyytää anteeksi, ei voi antaakaan anteeksi.- #################
et ole tainnut koskaan haluta että joku ihminen vaan häviää elämästäsi?
ei siinä silloin mitään anteeksipyyntöjä enää kaivata, sekin aika meni jo, monta vuotta sitten
joskus joku voi olla niin satuttava, että on parempi olla vaan erillään
- Kohdattiin...
Ajatusleikkinä se, että olisit hän on kiehtova. Juuri noin olen ajatellut: sinulla ei ollut rohkeutta näyttää tunteitasi. Et tohtinut ottaa niin h.....n isoa riskiä, minkä minä otin. Tai olit se realistisempi ja fiksumpi...En minä sinua siitä syytä. Ymmärrän ja toivon sydämestäni, että vielä joku päivä löydät rakkaan vierellesi. Elämä toi kurillisuuttaan sinut ja minut yhteen. Naurankin jo kaikelle, mutta voi kuinka monet itkut olen itkenyt. En vaan pysty olemaan välittämättä, rakastamatta. Joten ethän pahastu, kun vastaan hymyysi sinä herkkä upea mies?
- T(n)
Jos olisit Hän, sanoisin että en ole yllättynyt kyvystäsi analysoida noin hienosti tunteitasi. Vaikka et sitä sanoiksi pysty muodostamaan, tiedän että kaipaat ja että sinulla on tunteita minua kohtaan. Uskon että tiedät myös minun tunteeni ja tunnet kaipaukseni.
Itsensä ja ikävöintinsä kohteen voi löytää monista tämän palstan viesteistä, joten en uskalla toivoa että kuitenkaan olisit Hän. Mutta jos olisit , otathan pian yhteyttä. - O_o
säki panetat mua ! ♥♥♥♥ haluuks panna mua? ♥♥♥
mun oikee koko on se minkä PANIN viimeks XDXDXD♥ kysy vaik mun BFF:ltä♥♥♥ heimuttta, en käytä, ku äiti kieltää. joskus pöllin sen omat ku meen pilettää johki !!!!♥♥♥♥♥♥♥ entäsä? ja mikä sun oikee koko on????? ♥ - pyh.
Näitä mielisairaita on monen asteisia.
Juuri kävin moikkaamassa hermoromahduksen saanutta kaveria ja kyllähän siellä käytävillä kulkee monenlaista "hands free" puhujaa jotka höpöttävät pään sisältä tuleville äänille.
Varmasti on joukossa montakin jotka saavat jumalaisia viestejä. - ******(n)
voi kulta rakas jos se olet sinä...Luuletko että minä olen EHJÄ? Voi kun tietäisit. Siksi jumitan, pelkään enkä usko että rakastat. Jos yhtään helpottaa, olisin valmis heti ottamaan sut vastaan. Yhdessä on paljon helpompi kestää sitä kaikkea, rakentaa uutta huomista...sillä sinua sinua vain rakastan ja odotan...
- Kertoisitko
2 viimeistä nroa puhelinnumerostasi? Rohkenen laittaa viestin, mikäli numerot täsmäävät. Jos eivät, en laita. Jään tälläin miettimään ja voimaan pahoin.
- Olen tässä
*****48
- tosi hienoa
Olen tässä kirjoitti:
*****48
Hienoa! Olit rohkea kun paljastit numerosi kaksi viimeistä kirjainta. Nyt olet ottanut rohkaisevan askeleen eteenpäin
- kiitos kun kerroit
Olen tässä kirjoitti:
*****48
mutta numerosi ei ollut aivan, mitä itse ajattelin. En voi laittaa sulle viestiä. Toivottavasti kuitenkin tavoitat ihmisesi jollain tavalla. Muista, että puhuminen on kultaa. Mikä tahansa yhteydenottotapa vaikka vain kysymyksellä "mitä kuuluu" ei vahingoita ketään. Solmut on tehty aukaistaviksi.
Miljoonasti onnea ja tsemppiä kevääseen! - ap
Olen tässä kirjoitti:
*****48
Tämä ei sitten ollut AP:n viesti. AP ei tule antamaan numeroita tai muutakaan tunnisteita sen enempää.
- voi ei
ap kirjoitti:
Tämä ei sitten ollut AP:n viesti. AP ei tule antamaan numeroita tai muutakaan tunnisteita sen enempää.
yritä nyt kuitenkin selvittää asiat kenen ikinä kanssa ne täytyykin tehdä selviksi, tuommoinen elämä ei kanna eteenpäin. Vaikea sua on varmaksi tunnistaa, jos näin ympäripyöreitä kerrot. Valota edes, minkälaista yhteydenottotapaa toivoisit vai haluatko sitä lainkaan?
- yp
ap kirjoitti:
Tais tulla ap:n numerot vahingossa ???
- M tyttö
Kuin omaa tekstiä lukisin. Tämäkin sopii häneen, koska allekirjoittanut on t (minulle Teemu). On erittäin epätodennäköistä että kyseesä olisi juuri se oikea henkilö, ellei todellakin tiedä, että toinenkin lukee näitä.
Itse olen vähentänyt käyntiä täällä tänä vuonna, kaksi edellistä kuukautta luin näitä joka päivä.
Tsemppiä sinulle! - t (ap)
Palstaterapia toimi siten, että AP oli yhteydessä tekstiviestein. Vastaanotto oli kaverillinen, mutta mitään sen suurempaa ei asian suhteen syntynyt. Vastapuolen lämmin ja ymmärtäväinen vastaanotto helpotti asiaa. Älkää siis pelätkö lähestyä!
Palstaviestittely osoittautui illuusioksi. Kaikki oli ikävä kyllä kuvitelmaa: niinkin vahvat, mutta kuvitteelliset, tunnisteet pettivät. Nyt ymmärrän tämän hulluuden nahoissani.
CASE is CLOSED.
ps.
kirjoittakaa tunteenne paperille ja lukekaa se! Muokatkaa teksti julkaisukelpoiseksi ja lukekaa se uudelleen. Postatkaa teksti jos pystytte, ja ymmärtäkää lähestyä häntä jos vain pystytte. Loppupeleissä kyse on yksinkertaisesta kysymyksestä, johon saatte helposti tulkittavan vastauksen; ON tai OFF. Jatkakaa elämäänne sen mukaan. Älkää jääkö murehtimaan. Iloitkaa tai aloittakaa surutyö ja menkää eteenpäin!
ps2.
Teksti meni M:lle. Reilun kuukauden aikana olen huomannut monta viestiä T mieheltä M naiselle. Moni niistä voi olla väärinkäsitys. Pahoittelen.- rohkea
onnea elämääsi, hienoa, että sait kuviot ratkaistuksi!
- A
Nyyh!! Olisitpa se jota kaipaan niin paljon. Sinä tiedät sen ja siltikin en ole kuullut sinusta mitään. En anteeksipyyntöä vaikka satutit niin lujaa minua J..sinä tiedät kaiken ja sinä osaat ottaa yhteyttä, mutta niin se sinun mutta joka paikassa
- *naurua**********
Niin, jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.
:)
Elä toki Rauhassa tai Toivossa, ihan miten vaan. :D- sivuhuomio
joillekin tyhjännaurajille ei ole annattu edes pipetillä..
- thanksalottttt
sivuhuomio kirjoitti:
joillekin tyhjännaurajille ei ole annattu edes pipetillä..
Nauru pidentää ikää :D ja tottahan se oli, jos on tunteita lusikalla annettu on turha kauhalla pyytää.
- Sama kohtalo
Kerro tämä joskus sellaiselle naiselle josta välität.
Mun tarina: tapasin ihmisen joka olisi voinut murtaa mun lukot mutta hän ei huolinut mua :( Olisin taistellut että lukot muirtuis jos olisi ollut mahdollisuus. Hän olisi taistelun helpommaksi vaan siksi koska oli hän.
Kaikkea hyvää sulle. taistele lukkojesi kanssa, niin tekee moni muukin. - Voi sua.
Olet ihana.
- yritin
Tuo kaikki näkyy kyllä susta päällekin päin.
- ihmeellistä kyllä
Tässä nainen esitti miestä, jonka ajatuksia yritti arvailla.
- ymmärsin
Rakas t/s
t: m - Jos se oisit sä
Ajatukset ja fiilikset menevät niin hyvin yksiin.
Tuntemisessa ja syvällisessä ajattelussa ei ole mitään vikaa. Siinä ei saa olla mitään vikaa eikä kukaan saa syyllistää sellaisen perusteella. Ehkä tarvitset rinnallesi sellaisia ihmisiä, jotka täydellisesti ymmärtävät ajatuksesi ja itse tiedän, että onhan sellaisia olemassa. Sellainen.
Haaveet on mielikuvia, mutta haaveista on tehtävä totta, tavalla tai toisella. Kysymällä ei tieltä eksy eikä näitä asioita tarvitse läpikäydä omassa päässään. Uskaltaminen on tie onneen. Omien heikkouksiensa kohtaaminen opettaa valtavasti itsetuntemusta.
Aidosti välittäminen ja kenties rakastaminenkin on täysin sallittua. - 500000000000009
- Laartiperse
Älkää valittako olihan teillä hauskaa,pitää vaan löytää uusi uhri taas. Sama laulu on askelten.Liukas on.
- Kukas sie oot?
Ai, Laartiperse täällä taas. :)
- 1100000000000009
Kai teilläkin hauskaa on ollut?
- fiksusti tunteella?
Ap:n kirjoitus oli kuin suoraan mun pään sisältä kootut tuntemukset, hyvin esille tuotuna. Lähestymisessä toisia kohtaan koen suuria haasteita, siksi vältän stressaamista näissä nyt? Ehkä löydän joskus sen OIKEAN tutustumalla ensin toiseen harrasteiden tms. kautta, tunteet kurissa, toisen tekemän aloitteen kautta ehkä onnistaa? Oppinut sen historiasta, että toisen pitää osoittaa ensin kiinnostusta minua kohtaan, että lämpenisin ajatukseen? Siltikin tämäkään ei aina riitä. Heti jos suhtaudun tilanteeseen tunteella ja koen, että siitä voi tulla jotain niin suuri riski on, että menee puihin? Näin ainakin itse koen.
Välillä täytyy ottaa etäisyyttä asioihin, kun tulee takaiskuja. Näitä täällä kiva lukea ja samaistua sisäistää paremmin omia tuntemuksiaan. Järjellä ja tunteella haluan edetä jatkossakin, vielä kun oppisi sisäistämään myös sanonnan "keep it simple" mukaan tähän? Tsemppiä aloittajalle missään ei kannata olla ihan ehdoton? Täälläkin ok roikkua, kun pitää sen kontrollissa eikä tee itseään riippuvaiseksi tästä? - waysjksakj
vanha viesti ??
- sivulta
Ja moni kommentoija ei huomaa, että aloittaja kertoi myöhemmin ketjussa tilanteensa ratkenneen.
- MaSR(n)
hieno kirjoitus. Toivoisin että saisin olla osa parantumisprosessiasi, toivon että ottaisit yhteyttä ja saisin olla läsnä vierelläsi niin kauan kun lukot ja solmut on selvitetty, toivoisin että saisin sinut rakkaudellani luottamaan parempaan huomiseen...yhdessä sitä toivon kaikkein eniten. Tämä ero tekee nyt minusta ihmisrauniota ja kun tarvitset minua, ei minulla ehkä olekaan enään mitään annettavaa kun olen voimani kulutttanut loppuun ja väsynyt odottamiseen. Nyt voisin, nyt voisimme...vielä kun matkamme on kesken molemmilla. Vielä kun meillä on voimaa kantaa toisiamme parempaan huomiseen.
- hymyillään :)
Kirjoitat kauniisti. Vähän olen tuota hänestä aavistellutkin. Mutta voisit antaa itselle ja toiselle mahdollisuuden tutustumalla pienin askelin ja rauhassa katsoa, johtaako se mihinkään tai mihin asti. Antaa mahdollisuus edes kaveruuteen, ystävyyteen tms. Tunne-elämän tervehdyttäminen vaatii myös sitä toista ihmistä, opettelemalla, pikkuhiljaa aikaa antaen. Se kantaa sitten mihin kantaa. Anna kuitenkin mahdollisuus niin itselle kuin sille toisellekin. Riittää se sitten mihin riittää. Elämähän on oppimista :) En itse haluaisi painostaa ketään mihinkään, mutta häneen haluaisin tutustua, koska pidän hänestä. Mutta en halua koskaan painostaa mihinkään mihin ei toinen halua. Jollain tavalla haluaisin hänet kuitenkin elämässäni pitää, kaverina vaikka, koska en haluaisi kokonaan luopuakaan.
- Päivästä päivään.
Osaat jankuttaa liian pitkillä askeleilla..Anna jo periksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 216548
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 603677
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282937Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342712Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452496Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme252335Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 401753
- 241618