Selittämätön itkukohtaus.

serkkupoika82

Saavatko lapset joskus ihan selittämättömiä itkukohtauksia, joille ei löydy järkevää syytä? Itsellä ei ole omia lapsia, mutta mieleeni muistuu eräs aika kiusallisen tilanteenkin aiheuttanut tapaus n 20v takaa, ja silloin kyseessä oli serkkutyttöni.

Olin itse silloin jotain peruskoulun ihan ensimmäisillä luokilla oleva, ja tämä serkkutyttöni noin puoli toista vuotta nuorempi. Tapaus sattui kun olimme kesällä äidin kanssa maalla mummolassa useamman päivän kyläilyreissulla. Samassa pihassa asui myös enoni perhe, jossa asui tämä serkkutyttöni myös. Yhtenä päivänä lähdimme tämän serkkutyttöni kanssa käymään naapuritalossa katsomassa hevosia. Kun lähdimme kävelemään poispäin sieltä, niin minä kuljin edellä ja serkkuni paljon jäljempänä. Yhtäkkiä takaani alkaa kuulua serkkutyttöni katkera itku ja märynsekaista se potkas, se potkas -hokemista.
Olin aivan puulla päähän lyöty, että mistä nyt on kyse? Menimme sitten sisälle mummolaani, jossa serkkutyttöni jatkoi edelleen itkemistä ja hoki sitä samaa se potkas -hokemaa. Siinä se kiusallinen tilanne alkoikin ainakin minun ja äitini osalta. Kaikki automaattisesti luulivat että minä potkaisin häntä, mikä todellakaan ei pitänyt paikkansa. Isoisänikin katsoi minua pahasti, kun hänkin tietysti puollusti serkkutyttöäni. Sanoin ihan suoraan siinä että en todellakaan ole potkaissut.
En tarkalleen muista miten tilanne päättyi, mutta eiköhän kaikki kuitenkin lopulta uskonut, etten minä ollut potkaissut ketään.

Mutta miksi serkkutyttöni alkoi yhtäkkiä itkemään, ja hokemaan potkaisemisesta? Myöhemmin olen ajatellut, että hevonenko häntä potkaisi siellä naapurissa, mutta sekään ei oikein voi olla mahdollista. Olimme tosiaankin tulossa poispäin sieltä, joten emme olleet enään lähelläkään hevosia, ja oikeastaan missään vaiheessa emme käyneet niin lähellä hevosia että ne olisivat päässeet potkaisemaan.
Mutta mikä tai kuka serkkutyttöäni potkaisi, vai potkaisiko kukaan? Siinä tiellä myöskään ei silloin muita kulkenut, joten sen täytyi olla selittämätön itkukohtaus, joka on jäänyt minullekkin ikuiseksi arvoitukseksi. Ovatko siis tällaiset selittämättömät itkukohtaukset lapsilla yleisiä?

1

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Kai tuohonkin kohtaukseen jokin syy oli. Ehkä se hevonen potkaisi siellä jossain jotain, mikä säikäytti tytön tai jotain. Syyn ei tarvitse olla iso (aikuisen näkökannasta), mutta sen lapsen näkökannasta se voi olla iso.

      Mutta vastauksena kysymykseesi, eivät tuollaiset kohtauksen yleisiä ole, eli kyllä vanhemmat yleensä tajuavat tai saavat selville syyn lapsensa itkukohtauksiin. Voi olla, että tässäkin tapauksessa tyttö sen jossain vaiheessa äidilleen tai jollekin selitti, mutta se jäi vain sinulta hämärän peittoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe