Alkuraskaus ja ällötys

VaikeaOlla

Olen raskausviikolla 6 menossa, eli tosi alussa vielä.

Ongelmanani on jatkuva ällötys/etominen/paha olo. Se alkaa heti aamusta ja kestää iltaan saakka. Mikään ruoka ei tunnu maistuvan, mitään ruokaa ei haluta, vaikka nälkä on.

Olen tähän asti pakkosyöttänyt itseni. Kertaakaan en ole vielä oksentanut, mutta muutaman kerran on ollut lähellä. Syödä pitää jatkuvasti jotakin pientä, heti jos maha menee tyhjäksi niin kamala olo ja oksettaa.

Olisiko kellään vinkkejä tai samanlaisia kokemuksia, miten saisin ruokahalun paremmaksi tai mitkä ruuat mahdollisesti voisi olla sellaisia, mitkä ei etoisi niin paljon?

Kauankohan tämä etominen kestää, tässähän masentuu koko ihminen, kun ei voi innostua mistään eikä oikein tehdä mitään, töissäkin on vaikea olla.

4

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+1

Heippa! I feel for you! Kirjottelin just tossa aiemmin omasta pahoinvoinnistani nimimerkillä 7 1. Itellä pahoinvointi on ollu rajumpaa ku edellisissä raskauksissa. Ekalla kerralla oksensin aamuisin aamupalan jälkeen,mut loppu päivän oli hyvä olo. Tokalla kerralla pahoinvointi oli pahempaa,kesti koko päivän ja vaan harvat asiat pysy sisällä (kuten piimä!!! Piimä pelasti henkeni toisessa raskaudessa :D)

Nyt on tilanne taas vähän hirveempi. On AIVAN sattumankauppaa mikä tekee pahan olon ja mikä ei! Ei oo mitään "turvallisia" ruokia tai juomia. Mikä tahansa voi saaha laatan lentämään,vaikka sama ruoka ei ois vaikuttanu mitenkään edellisenä päivänä. :( mut minkäs teet? Pakko jotain koittaa syödä ja juoda. Sit jos oksentaa ni oksentaa. Jos olo menee ihan mahottomaks ni saikkua saa kyllä!

Koitahan pärjäillä,kyllä se ohi menee. Kokeile erilaisia ruokia ja juomia ni saatat löytääkki sellasen turvaruoan mikä ei aiheuta ollenkaan pahaa oloa :)

• VaikeaOlla

Kiitos vastauksestasi.

Minulla on sellainen yököttävä olo koko ajan, se "vaanii taustalla", välillä pahenee ja välillä on vähempänä. Jotenkin tuntuis, että jos oksentaisi, niin helpottaisiko se (toimiiko niin kuin krapulassa :D?). Mutta luultavasti ei.

Odotan esikoista, joten tämä on minulle kokonaan uutta.

Inhottavaa, kun haluaisin pitää raskauden vielä salassa työpaikalla, koska on niin alussa. Mutta luultavasti työkaverit alkaa epäillä kohta jotain, kun jatkuvasti mussutan jotain (pystyn esimerkiksi syömään hedelmäsosepilttejä). Koska jos en syö, olo huononee entisestään. Normaalisti minulla ei ole ollut mitään "eväitä" töissä...
        No, ei voi mitään.

Voimia ja jaksamista sinulle nimimerkki 7 1.

• tiedän tunteen

Minä söin alkuraskaudesta n. parin tunnin välein. Ruisleipä, piimä ja bulgarian jugurtti olivat minun pelastukseni.

• tammiwaawi

Mulla alko pahoinvoinnit vasta rv 10 ja sellasena et saatoin syödä ja sit yks kaks tuhatta ja sataa vessaan. Pahimmillaan en voinu mennä ees keittiöön ku alko samantein ykä refleksi.... ja se kun alko niin loppua ei näkyny, muuta ku sitte kun sain pari jätti lasillista mehua....ja sit oli viel kauheet härdellit rv 18 ni syömishäiriöni palas takas ( viimeksi vaivannu 10 vuotta sitten ) ja paino lähti radikaaliin laskuun. Nyt saanu painon 13kg lähtöpainosta , mutta siis meni lähtöpainon alle ku lehmän häntä. Nyt vaivaa närästykset ja niiden pelastus on juotava jogurtti =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      182
      13660
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4950
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      155
      3728
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe