Miksi oikeita japanin ihmeitä ei tuoda enään suomeen vaan ne on korvannu kaiken maailman qashqait,juket, micrat ja almeerat. Japanissa on myyty jopa 2002 luvulle asti uutena hyviä OIKEITA japanilaisia autoja. 2002 vuoden jälkeen tuotanto linja on hieman muuttunu minun suosikki autojeni osalta mut kun katsoo japanin nissanin tai toyotan sivuilta valikoimaa löytyy vieläki PALJON. Oikeiden japanilaisten autojen tuonti suomeen ympäri maailmaa lopahti 90-luvun alussa.
No mitä ovat oikeat japanilaiset autot joita olis pitäny suomeen tuoda? Tässä pieni luettelo:
Nissanilta:
Nissan Crew
Nissan Laurel
Nissan Skyline
Nissan Stagea
Nissan Leopard
Nissan Cedric
Nissan Cefiro
Nissan Gloria
Nissan Cima
Toyotalta
Toyota Cressida (Mark II, Chaser, Cresta)
Toyota Verossa
Toyota Aristo
Toyota Century
....
Mitä näissä nyt on muka niin hienoa?
- No kaikki on melkein taka/nelivetoisia. En jaksa alkaa inttämään vastaan takavetovihaajien kanssa joten jätetään se juttu nyt pois tästä keskustelusta (omistan ite etuvetoisen auton). Niille joita takaveto ei kiinnosta niin on samoista automalleista mahdollista valita se neliveto. Nämä autot on vetotavansa lisäksi
paljon paremmin viimeistelty kuin saman vuosimallin suomen nissanit/toyotat ja niistä olisi ollu hyvä vastapaino saksantuonti autoille. Mikä parasta jokaisessa japanilainen kestävä tekniikka!
Mutta koska ne on kaikki japanin kotimarkkinoiden autoja niin niissähän on mukavasti ratti oikealla ja
se ei käy mun kaaliin. Pitäs muuttaa japaniin,australiaan tai englantiin.
VOI VITSI KU OLIS RATTI SIELLÄ OIKEASSA PAIKASSA NIIN NUO OLIS NIIIIIIIIN PARHAITA AUTOJA!
Mitä minä nyt tällä viestillä haluan kertoa on se, että onko joku täysin samaa mieltä minun kanssa ja kuka on eri mieltä? Jos jotakuta kyrpii tää viesti niin pistetäänpä pieni raati pystöön et miksi se sinun qashqai tai maxima on paljon parempi auto ku tuollainen JDM auto vaikka sitä olisi tuotu suomeen?
Miksi ei tuoda suomeen? Mitä hienoa on nykyisissä nissaneissa?
11
666
Vastaukset
- dflgjk rbyu
Maahantuojat ja tehtaathan sen päättää, mitä tuodaan. Uskoa myyntiin Suomessa ei ole tai tehtaat eivät halua malleja Eurooppaan. Jos oikein kismittää, perusta autoliike ja ala hieromaan maahantuontisopimuksia.
- henriks ijas
nissanit saa sulattaa joka syksy ja talvi kerran syksyllä 2 kertaa talcvelaa.
- henriks ijas
akkulaturia 2 kertaa tai kerran saa käyttää.
Suomessa myytävät X-Trailit on tehty Japanissa :)
- paskaeu
Valmistus siirtyi britteihin EU:n halpamaisten suojatullien takia.
- Eipä ole
paskaeu kirjoitti:
Valmistus siirtyi britteihin EU:n halpamaisten suojatullien takia.
Briteissä ei tehdä X-trailiä ollenkaan. Kuskus on kyllä saari valtakunnan tuote.
- Tullimiekö
Tuontitullit on EU:n ulkopuolelta tuoduille niin suuret että jos autoa meinataan saada myytyä Suomessa niin hinta tehtaalle jää liian alhaiseksi ettei kate riitä.
- suomi on paska maa
Sama ongelma koskee myös jenkki merkkejä suomeen tuodaan kaikista huonoimmat mallit.
synny ja sherry ;80 luvun v86 dsl synny testattiin oli pitkät pakkaset päälle -30 lähti ilman lohkoa,muuten kyllä oli lohkossa,eikä kertaakaan jättänyt tielle ja tosi vähän kulutti,80 luvulla jaksoi ostaa bensaa työmatka päivässä 80km,ja viikon loppuisin tuli ajeltua oli mukava kun pääsi kiertelemään,paitsi nykyään hyvä kun pakolliset ajot voi ajella,ahistaa kun ei voi ajella ja kyläillä etenpänä,kun on törkeen kallista tuo menovesi,milloin tulee näitä kaasuasemia?tietysti valtio keksii sillekkin jonkin veron.ettei vaan kansalla menis liian hyvin,
- miecconen___
Eurooppa on tietyllä tavalla marginaalialuetta japanilaisille valmistajille, mistä seuraa se, että tänne tuodaan autoja, jotka takuuvarmasti myyvät riittävästi. Käytännössä tuo tarkoittaa halpoja perusautoja ja työkoneita. Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa esimerkiksi Nissanin mallisto on huomattavasti laajempi: on nelivetoja lähes malliin kuin malliin, on isoja ja tehokkaita moottoreita. Suomessa näkisi mielellään myytävän vaikkapa Altimaa tai Maximaa, mutta etenkin jälkimmäisen hinta olisi todennäköisesti vähintään 60 000€, eli liikaa Nissaniksi (Maxima maksaa jenkeissä saman kuin Murano ja Murano maksaa Suomessa noin 75 000€).
Pieni ihmetyksen aihe muuten, miksei japanilaiset enää käytä turboja samassa määrin kuin vielä 1990-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa? - Niinjuuri
Itsekin olen ajanut japseilla niiden luotettavuuden takia, mutta kyllä nyt on vaihdettava takaisin eurolandiaan. Se on tuo euro heikentynyt niin paljon, että japsit ovat muuttuneet kalliiksi autoiksi.
Skodat ja Daciat on suhteessa edullisempia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46939Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849