Olen 58-vuotias mies. 178 cm pitkä, 98 kg painoa. Lonkan kohdilla epämääräistä kipua useampia vuosia. Pari nikamaa lonkasta ylöspäin selkärangassa kohta johon sattuu kun venyttäydyn tiettyyn asentoon suoraksi. Jalkoja särkee usein, yleensä eniten kun nousen ylös aamulla, joskus herään lonkka-, ja jalkasärkyihin. Välillä särkee koko jalkoja, useimmiten nikasta alaspäin, joskus kankeuttaa kävelyä. Viime aikoina on jalkaterien yläpuolia välillä kuumottanut.
Olen tehnyt istumatyötä viimeiset 25 vuotta, suunnilleen samassa asennossa. Aiemmin kuntoilin enemmän, nykyään jää melkein koiran kanssa ulkoilulenkkeihin. Minulla on jonkin verran verenpainetta, joihin lääkitys. Kolesterolit, verensokeri on ollut sillä hilkulla tarvitseeko lääkkeet. En ole ottanut alkoholia lähes 20 vuoteen, tupakkaa poltin joskus, jätin 26 vuotta sitten pois.
Kuulostaako tuo enemmän liikuntaelin-, kuin verisuoni tms sairaudelta tai diabetekselta?
Kysyn näitä varmaan lääkäriltä kun menen puolen vuoden kuluttua uusimaan lääkkeet, mutta olisi hyvä tietää asiasta jo ennen. Tai, kannattaisikohan tälle asialle varata lääkäriaikaa jo ennen?
Painoa pitäisi kait saada vähemmäksi
Voiko yriottää ruokavaliolla, paitsi painoa, myös verensokereita. Millainen dieetti olisi sopiva näihin?
Syön suht terveellisesti. Kala / kasvislinjalla.
Monet kiitokset asiallisista vastauksista.
yst terv. Pentti
Mikä jalkojani ja selkääni vaivaa...?
PenaL2
2
156
Vastaukset
- Kokemusta omaava
Oliskohan lannerangassa syy oireisiin? Kyllä lääkäriin kannattaisi mennä ja pyytää josko selkärankaa kuvattaisiin. Välilevysairaudet ja hermojuuriahtaumat minulla oireili ennen leikkausta kuvatulla tavallasi. Kysele vaan lisää, vastaan mielelläni olen kipupotilas vuosimallia 54.
- LL
varmaan lannerangan vika L4-5 tasolla tai lähistöllä, lääkäriin ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770