Pienen koululaisen aamu ja iltahoito Turussa

Äiti Turusta

Hei!
Olen täyttämässä esikouluhakemusta ja samalla aloin miettiä poikani kouluun menoa.
Olen yh-äiti ja teen vuorotyötä. Ja kauhulla mietin miten poikani pärjää illat kun olen töissä.Isää ei lapsenhoitoapuna voi käyttää...: (
Tällä hetkellä Turn aamu ja iltapäiväkerhot tarjoaa hoitoa aamulla 7.30 ---> ja iltapäivähoitoa klo 17 asti. Mutta mitäs sitten?
Oletetaanko että ekaluokkalainen on yksin klo 17-22 kun vanhempi saapuu kotiin?
Amukin hieman mietityttää kun työni alkaa klo 7 ja aamuhoito 7.30.
Olen miettinyt kaikkea,pitääkö vaihtaa päivätyöhön,mutta sitten tippuvat tulot. Samoin 78 % työaika vois hieman helpottaa mutta sama juttu tulojen suhteen ja hoitoalan tulot ei lisineenkään päätä huimaa...

Ja tuskin olen ainoa yksinhuoltaja Turussa.
Onko kaupungilla velvollisuutta järjestää pienille koululaisille hoitoa jos tarvetta on???
Kaipaan vinkkejä ja kokemuksia miten vastaavassa tilanteessa olette toimineet.

5

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä ratkaisee?

Vaihdettu päivätyöhön klo 8-16. Lapsi meni ansioiden edelle.

• Vuorotyön kirot

Itse olin avainkaulalapsi, joka joutui norkoilemaan illat ulkona, kun ei uskaltanut yksin olla kotona. Ei ollut hääviä.

• vuorotyön kirot

Varmista, että lapsi uskaltaa olla yksin kotona illalla

• Sopeutunut

Vaihdoin päivätyöhön,muuten lapsi olisi ollut heitteillä.Otin mitä sain.Jätin hyvän toimen,hoitaja minäkin.Avustajana saan kaikilla lisillä saman peruspalkan kuin hoitajana.Verotus myös pienenpi.
      Hullua hoitaa muiden lapsia tai hoidokeita,ja surra omaansa joka yksin kotona.Alakoululaiset vielä pieniä,ja tarttee aikuisten valvontaa ja läsnäoloa.
      Kaikkea ei aina saa,ja aikuisen pitää ajatella lapsen hyvinvointia.Silloin itselläkin parempi henkinen tila.

• Äiti Turusta

Työpaikan vaihto tuntuis tosi pahalta,mulla on paras työpaikka ikinä. Täytyy yrittää kysellä töissäkin miten he vois tulla vastaan, ymmärrystä asioihin johdolta löytyy,pitää katsoa miten se toimii käytännössä ...
      Ja toki lapsen parasta yritän ajatella,ei mulla ole tarkoitusta jättää häntä yksin illoiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      148
      3516
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      43
      1997
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      126
      1074
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1000
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe