Raflaava otsikko, joo. En tiedä, onko tuo edes mahdollista. Olen siis n. 9-10:nnellä viikolla raskaana ja testailin edellisen raskauden aikana hankkimaani doppleria. Vauvan sykettä en ole vielä saanut varmuudella kuuluviin, mutta istukan viuhkeen (ymmärtääkseni) olen kuullut jonkin aikaa aivan alavatsan vasemmalta reunalta. Sykettä hakiessani kävin läpi koko vatsan seudun ja yllätyksekseni oikealtakin reunalta kuului selvä viuh-viuh-viuh, eli se, mitä luulin istukan ääneksi. Ei se nyt varmaankaan samasta istukasta voi ääni kuulua noin kauas, mutta mikä se sitten on?
Kaksi istukkaa vai mikä ihme?
9
1356
Vastaukset
- ei huolta
sikiön sykettä on vaikea kuulla vielä noilla viikoilla. Ja kyllä istukan suhina voi kuulua molemmilta puolilta. Sikiön sydän äänet voi saada kuuluviin aivan alavatsalta. Älä nyt tee hätiköityjä johtopäätöksiä kotidoplerin perusteella. Istukan paikka selviää kyllä ensimmäisessä ultrassa.
- alkup.
Ookoo, hyvä tietää. :) Aloin jo elätellä toiveita/kauhukuvia kahdesta, ja löysin tietoa myös muista kummallisista istukka-asioista, mutta odotetaanpa tosiaan sinne ultraan asti (jonne nyt on vielä aika pitkä aika, sain jotenkin tosi kauas sen ajan)...
- 584W275
Jos ET osallistu veriseulaan niskapoimu-ultran lisäksi, voidaan eka ultra aikaa antaa vasta tuonne 14 viikolle kun taas jos osallistut on se rv 11-13 aikana.
- öp8oåpöy8
Olet varmasti löytänyt oman sykkeesi joka on siis huomattavsti hitaampi kuin vauvan.
Kotidoplerilla vauvan sydänäänet ovat havaittavissa yleensä vasta viikolta 15 alkaen. - 32+1
Milloin sinulla se ultra on? Kun kerrot että sait sen jonnekin kauas sen ajan. Etkö sitten ole ollut halukas osallistumaan np-ultraan????
- r67o78o6
Kyllä se niskapoimu ultra voidaan tehdä vielä myöhemmin (esim.rv14) jos siis ei halua osallistua siihen veriseulaan siinä samalla. Mutta jos haluaa myös veriseulan tarvitsee se tehdä rv 11-13 kun sen jälkeen ei sitä verinäytettä voi enää ottaa.
- alkup.
r67o78o6 kirjoitti:
Kyllä se niskapoimu ultra voidaan tehdä vielä myöhemmin (esim.rv14) jos siis ei halua osallistua siihen veriseulaan siinä samalla. Mutta jos haluaa myös veriseulan tarvitsee se tehdä rv 11-13 kun sen jälkeen ei sitä verinäytettä voi enää ottaa.
Aa, okei! Verikokeisiin sainkin jo ohjeet mennä aikaisemmin. Oon vähän pihalla, kun viimeraskauden aikana asuin isommalla paikalla, jossa kaikki toimenpiteet tehtiin samojen seinien sisällä ja suurinpiirtein samojen ihmisten toimesta, kaikki yhdellä kertaa. Nyt pienellä paikalla pitää joka juttu teettää eri paikassa ja aikaan ja ihmisellä! :)
- alkup.
Laskeskelin viikkoja tuohon saamaani ultra-aikaan, ja näyttäisi olevan jotain 12-13 viikolla (en siis tarkalleen tiedä, kuinka pitkällä olen). Tuntui, että sinne on tosi pitkä, kun menee helmikuun puolelle, mutta ei nyt näköjään tuon pidempi. En ole ajatellut, että mahdollinen np-ultran tulos saisi mua mihinkään toimenpiteisiin, joten sillä en ole ollut niin tarkka siitäkään, millä viikoilla ultrataan. Oma terkkari kurkkasi pikaisesti ultralla ja osasi tulkita sen verran, että sikiö löytyi ja ilmeisesti sykekin. Nyt oon sitten ruvennut miettimään, olisiko toiselta puolelta masuakin löytynyt jotain kiinnostavaa..
Kotidopplerilöydöstäni en sikiön sykkeeksi epäillytkään, tunnistin sykkeen omakseni, mutta ihmetytti tosiaan, että se löytyi kahdesta paikkaa, niin eri puolilta vatsaa. Lisäksi vatsa on jo näillä viikoilla "ihan valtava", selvästi havaittavissa ja vaikeasti piiloteltavissa, joten siksikin säikähdin, että tarkoittaako tuo "löydökseni" kaksosia. Vaikka toki olen kuullut, että toisessa raskaudessa maha jotenkin nopeammin pulpahtaa esille, ja turvotustahan tämä varmasti on. Syön kuin hevonen, eikä maha oikein toimi, joten ei nyt sikäli oo ihmekään, että tältä tuntuu ja näyttää. :) - syke
Onhan siellä isoja valtimoita muuallakin kuin istukassa, äidin syke voi siis kuulua vähän sieltä täältä eikä se kerro mitään istukan paikasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001680Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561286Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?651226Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808