Diagnoosi f60.3 ja erimielisyys lääkärin kanssa

kynnysmattona

SAin tällainen diagnoosin masennuksen lisäksi työterveyslääkäriltäni kahden käynnin perusteella. Koska asiointi koski minulle juuri sattunutta VALTAVAA surua ja lääkärin vähättelyt ja lopputilillä uhkailut saivat minut puolustuskannalle. Minun terveyteni ei tuntunut olevan pääasia vaan työnantajan kanta. En huutanut mutta kireällä äänellä ilmoitin kyllä etten hyäksy pakkosairaslomia joita minulle määrää. Halusin töihin jotta pääsen takaisin normaalielämään. En päässyt.

Oma psykiatri on sitä mieltä että olen työkykyinen ja minulle on aina sanottu terapeuttienkin toimesta että olen aivan liian kiltti ja mun pitää oppia puolustamaan itseäni.

Nyt kun yhden ainoan kerran sanoin poikittaisen sanan, merkittiin tuo diagnoosi muun työkykyyn vaikuttavan sairauden kohtaan. Vaikuttaako nyt tämä mielestäni täysin perusteeton ja jopa loukkaava diagnoosi nyt loppuelämän johonkin?

5

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wd

F60.3 Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus =

" Persoonallisuushäiriölle on ominaista taipumus toimia hetken mielijohteesta ja harkitsematta seurauksia. Mieliala on ennustamaton ja oikukas. Henkilö on altis tunteenpurkauksille eikä usein kykene hallitsemaan purkauksellista käytöstään. Hän on taipuvainen riitaisuuteen ja yhteentörmäyksiin toisten kanssa, varsinkin jos hänen hetken mielijohteita noudattavaa käytöstään estetään tai hillitään. Häiriö voidaan jakaa impulsiiviseen muotoon ja rajatilamuotoon. "

sairaudentunto on se josta toipuminen lähtee liikkeelle. Mullapa on F60.1 ja hyväksyn asian täysin.

• Ap

Myöhäisen keskenmenon jälkeen lääkärin vähättelevät sanat satuttivat paljon. Itkuherkkyys on mielestäni ihan oikeutettua.

Muuten en kiukkuile ja olen kaukana agressiivisesta. Lääkärin sanoista pystyin päättelemään että lopputili on lähellä. Kaiken jälkeen se tästä puuttukin.

• 7+8

Paska tyyppi toi lekuri siltä tää musta vaikuttaa..
      Sinähän vaikutat erittäin asialliselta ihmiseltä, etkä nyt kovin impulsiiviseltä jos olet töissäkin vakituisesti pystynyt käymään. Noi on kovia juttuja noi tommoset keskenmenot. Sehän oli sun lapsi herranjumala sentään. Mut semmosta sattuu kuitenkin ja se on luonnollista. Normaaliin työelämään haluaminen on ihan ok etenkin jos haluaa välttää syrjäytymistä, silleenhän sitä syrjäytyy että on pitkillä lomilla ja täten vieraantuu omasta työpaikastaan ja tutuistaan.

• Terapiatapaus

Hieman heppoiselta vaikuttaa diagnoosi, varsinkin työterveyslääkärin antamana.

Mene yksityiselle psykiatrille ja pyydä toinen arvio. Pyydä lääkärinlausunto. Ja esitä se työterveyshuollossa.

• Rysä

Jooo... aika kevyesti on työperveyslääkäri latassut diagnoosin. Suosittelen oikean asiantuntijalääkärin pakeille menemistä.
      Itselläni oli sama diagnoosi pari vuotta vakavan masennuksen ohella, mutta nyt on siitäkin päästy eroon. Eli toivoa paranemisesta kyseisen oireen oikeasti omaaville on olemassa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      315
      1870
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      47
      1589
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1291
    4. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1141
    5. 143
      1128
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1081
    7. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1047
    8. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      973
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      942
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      155
      899
    Aihe