Netti katkeaa kun sytytän valot!!!

Nettipena86

Olen paikantanut netin jatkuvan satunnaisen pätkimisen siihen että kun sytytän olohuoneessa kattovalon, netti katkeaa ja se ei ala toimimaan ennenkuin modeemin on käynnistänyt uudestaan ja tietokoneelta yhdistänyt muutaman kerran uudestaan nettiin.

Onkohan puhelinpistokkeessa vikaa vai mistä tämä voi johtua?
Uskomattomalta kyllä kuulostaa että valojen sytyttämisestä voisi katketa mutta juuri äsken huusin tyttöystävälleni toiseen huoneeseen että "netti katkes taas, sytytitkö olohuoneen valon?" -sytytin, oli vastaus. tästä ei ole enää epävarmuutta. Tätä on jatkunut puoli vuotta mitä tässä kämpässä on asuttu

Onko muilla samankaltaista ongelmaa ollut? Ja miten helvetissä sen voi korjata

7

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettipena86

      ainiin voin vielä mainita että kyseessä on soneran satameganen valokuitu

    • Nettipena86

      oisko vinkkejä miten tän sais toimii niinuk pitää

    • gXIHq|9Y

      Mikä tässä mättää? Puhut valokuidusta ja puhelinpistokkeesta. Onko sinulla kuituliittymä vai (A)DSL?

    • Nettipena86

      kyllä modeemi menee ihan siihen puhelin pistokkeeseen silti. vdsl modeemi on kyseessä ja soneralta tuli liittymän mukana.

    • Energiansäästölamppu

      Jotkut mallit ja erityisesti LED-lamput lähettävät liikaa häiriösäteilyä sähköverkkoon, mikä voi vaikuttaa nettiyhteyteen. Puhelin- ja sähkökaapelit kulkevat usein rinnakkain ja sähkökaapelista voi indusoitua häiriöitä viereiseen puhelinkaapeliin.

      Jos on energialamppu, niin kokeile vaihtaa tilalle hehkulamppu. Jos vika katoaa, niin kiikuta energialamppu takaisin kauppaan ja kokeile toisen merkkisellä lampulla.

    • Tepes1

      Itsellä myös sama yhteys ja vastaava ongelma, tosin laajempi ongelma. Ongelma rajattu vessan valo (putki) ja pistorasia joka on puhelinliittymän vieressä.
      Pistorasiaa käytetty -- > radio päällä = netti katkeaa eikä toimi ennen kun radio sammutettu. Pätkäsee hetkeksi akvaarion valoa käyttäessä , päälle tai pois niin tulee ~15sek katkos. ongelma ilmaantui vasta pari päivää sitten. Osuu yksiin Soneran tekemiin kaapeli-tv asennuksiin. ...tai prkleen huonoa sattumaa.

    • Morjes,
      vastaavanlainen ongelma oli minullakin kotonani ja soitin sähkömiehelle kysyen mistä tällainen johtuu. Hän veikkasi viallista laitetta (kattolamppua), joka aiheuttaa "ylimääräisen sähkövarauksen sisäverkkoon" ja siten herkimmät laitteet reagoi tuohon räpsähtämällä pois päältä. Vaihtoon meni lamppu, myöhemmin myös hiustenkuivaaja (heh) ja tällä hetkellä ongelmaa ei ole.

      KaapeliTV verkon päivityksessä en näe suoraa syy-yhteyttä tähän ongelmaan vaan ennemminkin juuri tuota huonoa sattumaa.

      Lauren@SoneraPartio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1385
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      153
      758
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe