hautajaisissa korvikset

korvis neiti

olen täs miettinyt nykyajan käytäntöä kun käyttää arkena paljon korviksia niin onko niitä aina pakko riisua pois hautajaisiin?? äitini oikeen hyökkäävällä asenteella karjuu että ne pitäis ottaa pois.emmehän elä enää vanhaa aikaa vaan nykyaikaa.Mummini jonka hautajaisen ovat nyt niin käytti pajon sormuksia niin eikö se ole niin että se ajaa samaa asiaa ?

13

2456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xf

      Ei korvakorujen käytölle ole mitään estettä, uskoisin kuitenkin hillitymmän linjan olevan tilaisuuteen sopivampi.Sama koskee kaikkea koristelua. Nämä ovat tietysti makuasioita, mutta itse valitsisin suhteellisen asiallisen tyylin korujen osalta.

    • ei brassailua

      Sormuksilla on hieman eri symboliikka kuin korviksilla.
      Ottaisin tokat, kolmannet ja neljännet korvikset pois ja alimpiin reikiin laittaisin kaikkein vaatimattomimmat napit, mitä kaapista löytyy. Tarkoitus ei ole esitellä korviksia vaan kunnioittaa mummua, viis siitä monetko sormukset mummolla oli kihla- ja vihkisormuksen lisäksi.

    • toteuta äitisi toive

      Saitkin jo ihan asiallisia vastauksia, olen heidän kanssaan samaa mieltä.

      Lisäisin vaan, että mikset voi tehdä äitisi toiveitten mukaan eli ottaa ne hautajaisten ajaksi pois? Turha tuollaisesta nyt on ruveta kinastelemaan, varsinkin jos kyseessä on äitisi äiti.

    • voimahahmo

      Kuules--- asiasta on ikäväkyllä kokemusta, ja tänään taas jouduin kertaamaan mieheni kuoleman. Sylettää vieläkin. Ihmiset käyttäytyy surun hetkellä niin eri tavoin,siinä tulee suru, kaipaus, ja jopa raivo. Sun äitisi nyt purkaa sinuun tai niihin korviksiin. Jotka on täysin epäolennainen asia. Ehkä sinuna tekisin niin että kilauttaisin irti ja antaisin äitisi käteen. Jospa hän siitä ymmärätäisi että ihan pahuuttaan et pidä korviksia. Vainaja varmaan toivoisi että olet hautjaisissa niinkuin olet aina ollut. Jätä yksi korvis omaan käteen ja halaa äitiäsi. Voimia !

    • korvisrouva

      Laita hautajaisiin jotkut pienet nappikorvikset - mieluiten mustat (tai valkoiset tai siniset) - ei punaisia!

    • Korvikset

      Ei korviksien käytölle ole mitään estettä.Sun kannattaa laittaa jotku pienet ja hillityt korvikset.

    • rtyfug

      Riitaa voi toki tulla muustakin pukeutumisesta kuin korviksista. Olen sitä mieltä, että hautajaisissakin saa säilyttää oman tyylinsä, mutta vainajaa kunnioittaen. Eli rajuimpia ylilyöntejä välttäen voi toki käyttää koruja tai esim. pysyä goottityylilleen uskollisena, mutta miettien, miten vainaja olisi halunnut hänen hautajaisissaan käyttäydyttyvän. Yhtä mautonta on pukeutua umpimustaan, ellei ole todellakin läpeensä murheen murtama. Hautajaisiin voi tulla vaikka tavallisissa juhlavaatteissa, ellei niitä mustia tai muita vastaavia satu omistamaan. jokaisella on ihan varmasti vaatekaapissaan hillittyjä, yksinkertaisia vaatteita, jotka sopivat myös surujuhlaan.

    • utelias5

      Itselläni on sellainen käsitys, että ei kultakoruja hautajaisiin.. Olenko väärässä? Ja mitenhän on medaljogin kanssa?

      • sinttura

        Eiköhän hillityt korut ole ihan sopivat. Jos ulkoasu on verrattavissa amerikkalaiseen joulukuuseen on syytä miettiä, mitä jättäisi kotiin. Itse sonnustaudun yleensä hautajaisiin pienillä korvakoruilla ja ristiriipuksella. Jos asu korkeakauluksinen laitan näyttävämmät korvakorut. Jokainen tyylillään, en kovin suurta painetta ottaisi korustuksesta...


    • Vain helmet haudalle

      Kyllä tuohon on ihan ohje. Saattaa olla täällä länsirannikolla ruotsalaista vaikutusta, mutta näin:

      Periaatteessa koruja vain minimimäärä. Hautajaisiin voi käyttää vain helmikoruja: valitaan yksinkertainen, pieni helminauha. Sen parina pelkistetyt helmet korvissa.

      Olen nähnyt joskus pelkistetyn helmirintakorun myös, ja itse laitan kapean helmirannekorun yleensä.

    • ...

      Olen myös kuullut että jos jotakin koruja haluaa laittaa niin voi valita kaulaansa hillityt helmet tai pienen riipuksen. Korviksista en ole tarkemmin kuullut mutta koska koruja ei kuitenkaan tarvita ollenkaan ellei niitä halua niin itse jättäisinkin kaikki korut pois. Ketjun aloittaja on jo käynyt aikoja sitten hautajaisissa, mutta ihmettelin hieman miksi ne korvikset on niin vaikea riisua päiväksi? Hyvä sääntö kuitenkin mielestäni on että kunnioittaa asullaan ja koruillaan vainajaa ja pukeutuu kuten ajattelisi tämän haluavan ja alkuperäisessä tapauksessa kunnioittaisin kyllä äidinkin toivetta.

    • ei missään tapaukses

      Runsaat lävistykset ja koristelut ovat yleisen hyvän maun vastaisia. Niitä ei siis myöskään hautajaisiin, kuten ei mihinkään muihinkaan vakavampiin tilaisuuksiin. Ne herättävät yleistä pahennusta ja tiedät sen itsekkin, helpompi jättää vain pois, kun alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan vain oman jääräpäisyyden ja huonon maun takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1529
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1153
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1029
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1028
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      5
      903
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      882
    Aihe