Monesti näkee 55 - 60 vuotiaita, jotka joutuvat diabeteksen tms. sisätautien takia rullatuoliin. Taisi Veskukin joutua, kun jalat eivät kantaneet.
Mikä tähän on syynä ? Huono jalkojen verenkierto vai ?
Yleensä ymmärtää halvaukset ja rullatuolin. Samoin alkoholisteja ja diabeetikkoja näkee suht nuorina rullatuolissa ?
Miksi joudutaan rullatuoliin ?
3
163
Vastaukset
- Mustispeppers
Mä luulen, että tässä Veskun tapauksessa, painoa oli kertynyt sen verran paljon, ettei jalat enää kestäneet ja varsinkaan, jos liikuntaa ei harrastanut yhtään. Kävin joskus katsomassa Vesku-dokkarin ja siinä loppussa hän sanoikin, että "liikkuakin pitäis, että jos huomenna... tai sitä seuraavana huomenna... tai sitä seuraavana huomenna..." Diabeteksen hoidon kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että liikkuu. Joskus liikkuu vähän, joskus enemmän, mutta on sokereiden kannalta tärkeää, että yrittää edes liikkua.
- .............
Jos diabetestä hoidetaan huonosti, jalat menee alta sananmukaisesti. Ensimmäisenä tulee hermosto-oireita, neuropatiaa. Alussa kipuja pistelyä ja särkyä, minä olen tässä vaiheessa vaikka hoito aloitettiinkin ajoissa. Seuraavaksi tulee tunnottomuutta ja silloin on vaarana vauriot jaloissa kun ei tunne vaikkapa hiertävää kiveä kengässä. Sitten alkaa tulla verenkierto-ongelmia, pahimmillaan suonet tukkeutuu ja kun tämä tila etenee, alkaa syntyä huonosti parantuvia säärihaavoja ja lopulta kuolio jonka vuoksi jalka joudutaan amputoimaan (äitini on tässä vaiheessa). Kivut ja jalkojen voimattomuus (huonon verenkierron vuoksi) voi pakottaa pyörätuolipotilaaksi jo ennen amputointiakin.
- mononeuropati
Polyneuropatia on eräs syy.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837