Nyt 9. luokan jälkeen olisi mulla suunnitteilla muutto omaan asuntoon. Rahapuoli on ok. Samoin se että tiedossa olisi opiskelupaikka. Jopa myös että mahdollisen kämpän lähellä asuisi sukulaisia. Mutta vanhempani eivät ole suostuneet. Olen melko kypsä ja pystyisin elättämään itseni. Samassa tilanteessa on kaverini, jonka kanssa olisi suunnitteilla muuttaa yhteiseen kämppään. Isäni kohtelee minua todella huonosti. Hän mm kiristää, pahoittaa tahallaan mieltäni, rikkoo tavaroitani, asettaa aivan liioittelevia rajoja. Muuten vain stalkkaa kokoajan enkä saa tavata vapaasti kavereitani, ei anna käyttää omaaa rahaani vaan käyttää itse rahojani, takavarikoi moniksi viikoksi oman kännykkäni ja läppärini... Ja paljon muuta. Onko mahdollista vahvistaa lupa sossujen kautta vai pitääkö turhaa lupaa muuttoon anella?
16v-uotiaan muutto omaan kämppään?
2
115
Vastaukset
- 8+2
Ei 16 vuotias voi tehdä edes vuokrasopimusta ja mistähän sitä rahaa niin paljon on siunaantunut, että vuokrat maksaisit ja itsesi elättäisit ?
- Vielä pari vuotta
Odota pari vuotta. Alaikäisenä et voi allekirjoittaa vuokrasopimusta, joten jos vanhempasi eivät suostu sitä tekemään, niin et voi mitään.
Eikä sossu tuossa tapauksessa auta pätkääkään.
Ja vielä tuo rahapuoli. Oletko töissä. Onko sinulla niin säännölliset tulot, että pystyt maksamaan vuokran, vuokravakuuden ja rahaa riittää myös elämiseen, eli kaikkiin laskuihin, ruokaan, puhtauteen, huvituksiin, jne, jne. Eli varovaisesti arvioiden semmoinen 800 -1000€/kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873567
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1871413- 771387
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401070Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051010Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.308968- 45897
- 95867
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os77862Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124845