Jos jollakulla on empiiristä kokemusta noista objektiiveista olisin kiitollinen jos jakaisit kokemuksia. Ennen muuta kiinnostaa onko kuvanlaadussa merkittävää eroa hintaeroon nähden,ja kumpi noista tekee pahempaa kromaattista virhettä varsinkin vastavaloon kuvatessa. Kiitän vastauksista.
Nikon AF-S 14-24/2.8G ED vs. Tokina AT-X 11-16/2.8 PRO DX
4
220
Vastaukset
- mulla on
musta aukko sivistyksessä tai/ja sanavaraston jaajuudessa.
Tarkoittaako tuo ”empiiristä kokemusta” samaa kuin kokemusperäistä kokemusta?
Jos nin mitä se sitten tarkoittaa tai mitä muuta lajia kokemusta voisi olla?
Voisiko olla esimerkiksi kokemusperätöntä kokemusta?- proota
Ihan miten vain herra haluaa. Jos sinulla on kokemusperäistä kokemusta ao. objektiiveista niin olet vapaa kommentoimaan. Kokemusperättömistä kommentoinneista en niin kauheasti ole kiinnostunut, mutta saa niitäkin toki esittää.
- 60+
Tässä on parit testit:
http://www.photozone.de/Reviews/361-nikkor-af-s-14-24mm-f28-g-ed-n-test-report--review?start=1
http://www.photozone.de/Reviews/379-tokina_1116_28_c?start=1
Nikonin linssi on ns. full-size (24x36 mm) FX-linssi joka Nikonin DX-rungolla toimii paremmin kuin ym. testissä ja Tokina on DX- linssi ( 18x24 mm) joka esintyy kuten testissä kerrotaan.
Nikonin optiset ominaisuudet ovat noin magnituudin verran paremmat kuin Tokinan DX-rungolla erityisesti CA-mielessä muttan onhan sen hinta noin 3- kertainen Tokinaan verrattuna.- proota
Kiitän hyvästä ja asiallisesta vastauksesta. Näin ollen pitänee ryhtyä säästämään tuota Nikkoria varten, on se vaan niin kiihoittava kaikin puolin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065