Nikon AF-S 14-24/2.8G ED vs. Tokina AT-X 11-16/2.8 PRO DX

proota

Jos jollakulla on empiiristä kokemusta noista objektiiveista olisin kiitollinen jos jakaisit kokemuksia. Ennen muuta kiinnostaa onko kuvanlaadussa merkittävää eroa hintaeroon nähden,ja kumpi noista tekee pahempaa kromaattista virhettä varsinkin vastavaloon kuvatessa. Kiitän vastauksista.

4

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla on

musta aukko sivistyksessä tai/ja sanavaraston jaajuudessa.

Tarkoittaako tuo ”empiiristä kokemusta” samaa kuin kokemusperäistä kokemusta?
      Jos nin mitä se sitten tarkoittaa tai mitä muuta lajia kokemusta voisi olla?
      Voisiko olla esimerkiksi kokemusperätöntä kokemusta?

• proota

Ihan miten vain herra haluaa. Jos sinulla on kokemusperäistä kokemusta ao. objektiiveista niin olet vapaa kommentoimaan. Kokemusperättömistä kommentoinneista en niin kauheasti ole kiinnostunut, mutta saa niitäkin toki esittää.

• 60+

Tässä on parit testit:
      http://www.photozone.de/Reviews/361-nikkor-af-s-14-24mm-f28-g-ed-n-test-report--review?start=1

http://www.photozone.de/Reviews/379-tokina_1116_28_c?start=1

Nikonin linssi on ns. full-size (24x36 mm) FX-linssi joka Nikonin DX-rungolla toimii paremmin kuin ym. testissä ja Tokina on DX- linssi ( 18x24 mm) joka esintyy kuten testissä kerrotaan.

Nikonin optiset ominaisuudet ovat noin magnituudin verran paremmat kuin Tokinan DX-rungolla erityisesti CA-mielessä muttan onhan sen hinta noin 3- kertainen Tokinaan verrattuna.

• proota

Kiitän hyvästä ja asiallisesta vastauksesta. Näin ollen pitänee ryhtyä säästämään tuota Nikkoria varten, on se vaan niin kiihoittava kaikin puolin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1881
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      148
      1837
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1572
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      169
      1410
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1385
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      153
      1353
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe