Takapuoli haisee/vuotaa

Paskaperse

Eli noin 4kk sitten huomasin kun ystäväni ja koulukaverini rupesivat oireilemaan aivan kuin ympärilläni leijuisi jatkuva ulosteen haju. Olen seurannut mm. curezonen Fecal Body Odor- keskustelua asiasta ja olen tullut varmistuneeksi että vaiva on todellinen. Huomaan hajun myös itse mutta aika lievänä. Huolehdin hygeniastani erittäin hyvin ja tuntuu että haju vain voimistuu noin puoli tuntia suihkun jälkeen.
Ongelma on todellinen ja on vienyt elämästäni lähes täydellisesti viimeiset 4kk. Aion käydä nyt lääkärillä sillä olen kokeillut muutamia foorumeilta lukemiani hoito-ohjeita tuloksettomasti enkä pysty elämään tämän paskanhajun kanssa. Minne vain menenkin niin aina joku rupee niiskuttamaan tai köhimään vieressäni ja mulkoilemaan minua.
Syön mielestäni kohtalaisen hyvin, vihanneksia kasviksia yms.
Epäilen itse ruoka-aine allergiaa, bakteerikannan muutoksia yms... Auttakaa...

18

3248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12v girl

      en osaa auttaa, mut mene lääkäriin, ne osaa? ainakin yleensä;) sori, etten osaa auttaa!;(

    • Paskaperse

      Kiitos myötätunnosta, vaiva on siis todellinen. Junassa, bussissa matkustaminen on hirveetä mutta pakko se on niillä kulkee vaikka paska haisee missä istun. Onneks oon lukenu etten oo ainut tän paskanhajun kanssa painiskeleva..

    • ghhetheth

      sulla on liikaa ilmaa mahassa ja se vuotaa? mulla on samoja ongelmia....

    • Paskaperse

      En usko että kyseessä on niinkään mitkään ilmavaivat, ei mua pieretä paljoakaan eikä vatsassa tunnu pahalta/oudolta. Paskanhajua vaan virtaa koko ajan ja olen aika varma että perseen tienoilta.

      • Anonyymi

        Kun peset itsesi niin mitä ainetta käytät ?
        Monet vahvasti hajustetut ns hyväntuoksuiset suihku aineet voivat muuttua joidenkin iholla pahalta haiseviksi.
        Kun käyttää neutraalia suihkuainetta joka ei ole hajustettu , niin monelle se on auttanut.
        Alapään pesussa ei normaalisti edes suositella hajustettuja suihku aineita ainoastaan puhdistava tulos on se tärkeä näissä aineissa, ja tepsivät hyvin myös koko kehon puhdistukseen


    • eargrargaag

      kiinnostais saada tähän vastauksia.

      • Anonyymi

        Sun o ostettava pikkarit, ne definsioi paskan ja pierun lemut!


    • alkösdfjöklasjfj

      Voi olla että liioittelet muiden reaktioita päässäsi. Peppu voi vuotaa jos on liikaa hiivaa suolistossa. Kokeile jättää leivät ja sokerit pois ja syö Gefilus kapseleita vaikka viikko. Huomaat jos tulee muutosta.

      • Anonyymi

        Tai että nenässä mätänee jotain koska tuntee pahaa hajua


    • 34gy34h

      Oletko varma että takapuoli haisee minne ikinä menetkin? Toinen mahdollisuus on että navastasi tulee kyseinen paskan haju, vuotaa kirkasta nestettä joka haisee kirjaimellisesti paskalta.

    • eerti

      Haju tulee ehkä suustasi. Hoitamaton reikä haisee todella pahalle. Itse et välttämättä pysty paikallistamaan hajua. Esim. suu auki ollessa saatat haistaa sen. Paha haju on aina merkki terveysongelmasta, ei välttämättä huonosta hygieniasta.

      • Anonyymi

        Myös nenään voi jäädä aineita jotka haisevat. Joten nenänhuuhtelukin voi olla joillakin paikallaan , apteekista saa tarvittavat tavarat siihenkin.
        Joten tämäkin asia on sellainen että syyt haisemisesta voivat olla ihan toiset mitä luulee.


    • Martta-täti

      Oli miten oli, hyvä hygienia edellyttää myös, että vaatteet tulee vaihtaa riittävän usein. Puhtaat alusvaatteet joka aamu ja mielellään myös illalla yöksi, jotta tuoksuja ei tartu lakanoihin.

      Alusvaatteet tulee pestä kunnolla 60 asteessa erikseen, eikä yhdessä muiden vaatteiden kanssa, jotta niihin ei tartu alusvaatteiden hajua. Lakanat tulee pestä vähintään 60 asteessa ja joskus 90 asteessa.

    • marttajamartta

      Käyn 3 päivän välein suihkussa ja vaihdan vaatteet.

      En haise kakalle tai pissalle. Kainalot hiukan haisee hielle, kun noka lykkää kainaloon.

      Eli jos joku haisee kakalle ja ihan oikeesti, niin en tiedä, missä vika.

      Yleensä ihmisten hengitys haisee pahalle.

      Kaikilla haisee joskus hengitys, mutta jatkuva paha haju kielii ongelmia suussa tai nielussa.

      • Anonyymi

        Oikeastaan voi käydä suihkussa joka aamu , silloin aloittaa päivänsä puhtaan ja virkeänä .suihku ei ota aikaa muuta kun muutaman minuutin, joten suihkuun ja se jälkeen puhtaat alusvaatteet ylle . Silloin pysyy raikkaana koko päivän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan voi käydä suihkussa joka aamu , silloin aloittaa päivänsä puhtaan ja virkeänä .suihku ei ota aikaa muuta kun muutaman minuutin, joten suihkuun ja se jälkeen puhtaat alusvaatteet ylle . Silloin pysyy raikkaana koko päivän

        Olen pannut merkillä, että jos paskomisen jälkeen ei pyyhi perää, niin paskan lemu on entistä riittosampi.


    • eimaksamitäänei

      Ja aina kannattaa parantaa ruokavaliota.

      Se ei maksa mitään.

      Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, stressi, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasviöljyt (margariinit, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.

    • Anonyymi

      Oletko lukenut, että sinulla voisi olla trimetyyliaminuria eli TMAU, kansankielellä kalanhajutauti. Yleisin oire siinä on paha ominaishaju, joka puskee läpi koko kehosta ja haju on yleensä juuri kalamainen, mutta myös muunlaista hajua on tavattu mm. ulosteelle tai roskalle haisemista.
      Mutta en sitten tiedä, jos olet paikantanut hajun juuri takapuolen alueelle, että olisiko kyse kuitenkin ilmavaivoista. Jos suolikaasua pääseekin jotenkin vuotamaan niin, että et tunne sitä?
      Itsehän siis kärsin samanlaisesta ongelmasta kuin sinä, eli jatkuvasta ulosteelle haisemisesta. Mutta itselläni onkin koko ajan pahoja ilmavaivoja ja huomaan kyllä kaasua tulevan takapuolesta, vaikka se ei tunnu varsinaiselta pierulta. Itsellä myös ulosteen hajua tulee välillä hengistyksestä, joka on todella ällöttävää.
      Meidän molempien kannattaisi kyllä mennä lääkärillä käymään, ei tämä ulosteelle haiseminen normaalia ole. Mutta ymmärrettävästi korkea kynnys mennä lääkärille selittämään tätä ongelmaa, jonka takia en itse ole uskaltanut mennä siis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe