Hei!
Paljonko olette down-lasten vanhemmat saaneet vammaistukea ja mistä saakka? Miten olette perustelleet hakemuksen?
Hain itse lapselleni tukea kun oli n. 5kk. Ensin hakemus hylättiin ja jouduin valittamaan sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnalle. Kela olikin sitten päättänyt myöntää sen alimman määrän vammaistukea, eikä valitus siis koskaan edes päässyt muutoksenhakulautakunnalle..
Päätös on vuoden voimassa, päätös myönnettiin 01.03.2011 alkaen. Eli kohta taas hakemus uudelleen.
Eli miten joillekin tehdään heti päätös 1kk-16-vuotiaaksi saakka ja sillä korotetulla summalla? Miten olette osanneet perustella?
Asumme siis Helsingissä..
Kelan vammaistuki Down-lapselle?
1
1752
Vastaukset
- dfsgf
Me taidettiin saada kaksi ekaa vuotta korotettua hoitotukea, ja sen jälkeen on tehty päätös ylimmästä tuesta 16-vuotiaaksi saakka. Meillä oli alku hyvin vaikea, lapsella suolistossa vakavia epämuodostumia ja ja hoito jo ekoista viikoista asti vaativaa ja rankkaa. Myöhemmin todettiin kehitysvamma vaikeaksi, esim. kommunikointi olematonta. Lisäksi muitakin lisäsairauksia on. Itse Downin syndrooma ei sinänsä oikeuta mihinkään tukeen, vaan kyse on hoidon vaativuudesta. Yleensä kai downit ovat aika tavallisia vauvoja, eikä tukea pienimmille välttämättä heru, mutta tuet nousevat sitä mukaa kun ero tavallisiin lapsiin kasvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874018Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740