Tulitikutkaan eivät ole..

TÅRAKKA

.. enää entinsenlaisia :[. Sain nimittäin useamman vanhemman tulitikkulaatikon ja ah.. sitä rikinkatkua, joka syntyy raapaistaessa.

Pitääkö kaikki jotenkin latistaa?

12

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rygseck

      Tuli muistuma lapsuudesta...

      Ukko ku sytytti oikeella tulitikulla työmiehen (tupakka) palamaan... mikään ei ole niin hyvä tuoksu ollu sen jälkeen ikinä.

      • TÅRAKKA

        Kohta käydään huutokaupoissa metsästelemässä vanhoja tulitikkuja ja tupakkaa. Arabian kulhotkin kalpenevat sen rinnalla..


      • rygseck
        TÅRAKKA kirjoitti:

        Kohta käydään huutokaupoissa metsästelemässä vanhoja tulitikkuja ja tupakkaa. Arabian kulhotkin kalpenevat sen rinnalla..

        Mä keräsin kersana niitä etikettejä... =)

        Mulla oli hienot kokoelmat niitä. Ulkomailta asti... kirjeenvaihtokaveritki laitto niitä tulemaan.

        Mihinkähän neki mahto joutua ?


    • Tulitikut meni pilalle jo kasarilla kun niitä alettiin tuoda jostain vinkuintiasta. Montakohan tulipaloa on syttynyt niillä katkeavilla paskatikuilla? Nyt viime vuosina taitaa laatu olla vähän kohentunut?

      • TÅRAKKA

        Näissä tikuissa on tulitikun raapaisupintakin oikeanvärinen ja paksu. Siis missä kaikessa meille myydään huonompia tuotteita? Tulitikut taitavat olla jäävuoren huippu..


    • Niinmuutenjoo! Rikki, kaikin tavoin, haisee ja katkeilee siis, ja se mikälieraapaisupinta... Missä ne on sellaiset vanhan kunnon länkkärimalliset jotka raapastiin kengänpohjan alta?

      • TÅRAKKA

        Hmm.. ei ole minun ajoiltani tuo kengänpohjaan raapaisu.. Jos palattaisiin nuohon vanhanmallisiin tikkuihin.. Entäs kynttilät? Tiedetään, että nykyiset kynttilät pilaavat huoneilmaa. Oliko tilanne sama aikaisemmissa kynttilöissä? Se olisi hauska tietää.


      • TÅRAKKA kirjoitti:

        Hmm.. ei ole minun ajoiltani tuo kengänpohjaan raapaisu.. Jos palattaisiin nuohon vanhanmallisiin tikkuihin.. Entäs kynttilät? Tiedetään, että nykyiset kynttilät pilaavat huoneilmaa. Oliko tilanne sama aikaisemmissa kynttilöissä? Se olisi hauska tietää.

        Se oli sitä aikaa kun meikä oli pieni hehku vaan.

        Elämän pitää olla täynnä seikkalua, joskus tekee ihan hyvää elää vaarallisesti :)) Vai miksi luulet että keksittiin natriumglutamaatti. DDT. Ydinreaktiot ja netti ;D


      • rygseck
        miss.fire kirjoitti:

        Se oli sitä aikaa kun meikä oli pieni hehku vaan.

        Elämän pitää olla täynnä seikkalua, joskus tekee ihan hyvää elää vaarallisesti :)) Vai miksi luulet että keksittiin natriumglutamaatti. DDT. Ydinreaktiot ja netti ;D

        Mä kyl muistan et joskus sai tikkuun tulen ku raapas ikkunaan...
        Veli sen opetti ja mutsi huusi ku hinaaja ku ikkunoihin tietty jäi jälkiä siitä :O


      • Nehän vois olla yksittäispakattuja. Tuntuu olevan päivän sana, ja aatteles kuinka hyvin työllistäisi. Ja ois aika juhlavaa sytyttää vaikka miehen tupakan, kun se kysyy että onko tulta, sais katsoa pitkään silmiin samalla kun käärii sen silkkipaperin siitä yhdestä tikusta... Tiputtaisit sen vaaleanpunaisen paprun ja mies nostaa sen sulle *kualee*....


      • rygseck kirjoitti:

        Mä kyl muistan et joskus sai tikkuun tulen ku raapas ikkunaan...
        Veli sen opetti ja mutsi huusi ku hinaaja ku ikkunoihin tietty jäi jälkiä siitä :O

        Menoo niin kuin villissä lännessä ;D Söittekö ikkunalaudalle jätetyt piirakat myös?


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe