Kunnon sekoilu uudesta tupakkalaista – ”kassa kirjoitti numeron käteen”
Vilja Vehkaoja
Julkaistu: 09.01.2012 17:46
Savukkeiden piilottaminen kaappeihin ja kuvattomiin automaatteihin on aiheuttanut kummallisia tilanteita kauppojen kassoille.
Kuulovammaisella Virve Purolla on ollut vaikeuksia ostaa tupakkaa Siwan myymälästä Turussa. Hän haluaisi nähdä suoraan savukkeiden automaattinumeron, koska kuuron asiakkaan puhe saattaa kuulostaa oudolta.
- Ensimmäisen kerran kun tupakkaa ostin, pyysin luetteloa tupakkamerkeistä nähtäväkseni, mutta kassa ei suostunut luovuttamaan sitä minulle. Selitin, että olen kuuro, enkä rupea joka kerta kirjoittamaan paperille, minkä merkkisiä tupakoita haluan, joten on helpompaa, jos itse katson luettelosta numeron, Puro kertoo.
- Kesti kauan, kun kassa vihdoin antoi luettelon minulle ja sain asiani hoidettua, vaikka takanani jono kasvoi kasvamistaan. Jokainen kuuli, mitä kummaa mongerrusta sieltä kassan luota kuuluu.
Puro laittoi kaupalle sähköpostiviestin. Hänelle vastattiin, ettei numeroitua luetteloa saa luovuttaa asiakkaalle. Tuoteluetteloa voidaan kyllä näyttää.
- Toisella kerralla kassa kirjoitti käteensä, siis omaan käteensä kuulakärkikynällä tupakkamerkin numeron. Minun piti selittää hänelle kirjoittamalla, että "kyllä sinä voit puhua minulle, luen huulilta".
- Sitten kassa kirjoitti minulle: "Kyllä, mutta numeroita ei saa päästää muiden asiakkaiden tietoon." Meinasin räjähtää nauruun, kun kassa sanoi tuon minulle.
Puron takana oli luonnollisesti jonoa, ja jokainen jonottaja näki tupakka-automaatille. Ei jäänyt epäselvyyttä, mitä numeroa Puro painoi ja mitä merkkiä hänen ostamansa savukkeet olivat.
- Mitä hyötyä tästä salamyhkäisyydestä on, jos jokainen asiakas näkee mikä numero tupakkakoneesta painetaan? Mitä hyötyä tupakoiden peittämisestä numeroin on? Se vain hidastaa ja vaikeuttaa asiakaspalvelua, varsinkin kuurojen ja dysfaatikkojen kohdalla, Virve Puro kummastelee.
Simo Holopainen
HUH HEH
lihat piiloon
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087070
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h945183Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1143443Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333342Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352484Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191826Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961461Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391412Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311316- 481084