osoite salainen

mitenmitenmiten

En nyt keksinyt parempaakaan palstaa kysymykselleni, mutta siis miten saan osoitetietoni salaisiksi ? Hain jo maistraatista osoitetietojen luovutuskieltoa, mutta järkytyin kun löysin oman osoitteeni netistä Fonectan palvelusta.... Auttakaa !

18

5513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tayskielto

      Mulla sama, etta salainen osoite oli aina kaikkien tiedossa (on edelleen). Hain joskus myos tayskieltoa, ettei viranomaisetkaan niita tietoja saa, mutta sellaiseen olisi tarvinnut painavat syyt. Ja meilla ei siis ole mitaan salattavaa, olimme viranomaisille kaikesta kertoneet.

    • 6+9

      Ota yhteys teleoperaattoriisi, tai kaikkin joitten liittymiä sinulla on ja muuta numerosi salaisiksi

    • 6

      Tosuus on se, että elämänkaarensa aikana jokainen rekisteröityy kymmeniin rekistereihin. Maan alla ei elä yksikään.
      Jos joku vain osaa käyttää ja pääsee näihin rekistereihin, niin aina löytyy.

    • pykälänviilaaja

      Oikea osoite on väestörekisterikeskus.

      • 8

        Täh !
        Jos aloittajalla kerran on maistraatista saatu osoitteenluovutuskielto, niin ei väestörekisterikeskuksesta osoitetta silloin saa !


    • fsadklöfksdlö

      Ei osoitetta saa salaiseksi, luovutuskieltoon kuitenkin.

      Tarkoitatko fonectan puhelinnumerohalua? Jos puhelinnumerosi si ole salainen, Fonecta julkaisee sen ja osoitetietosi, jos et ole kieltänyt sitä. Väestörekisterikeskuksen kielto ei pure jo jossain julkaistuihin tietoihin eikä puhelinnumeron perusteella löytyviin tietoihin. ne täytyy kieltää erikseen.
      Muuta puhelinnumerosi salaiseksi, se poistuu sitten kaiken maailamn hakemistoista aikanaan. Muuta numerosi kokonaan ja pidä se salaisena. Jos sinulla on auto, laita Trafille tietosi luovutuskieltoon ja mainontakielto päälle.

    • haluan itkeäääääääää

      Mulla kans soitin fonectaan sieltä sanottiin soittakaa sinne ja tänne paikkoihin en nyt edes muista minne tyyliin maistraattiin jne sitten sieltä sanottiin että nyt se pitäisi olla sillai että ei näy fonectassa salainen sun muuta no sitten menin katsomaan ja siellä se vielä oli joku viikon päästä sitten uudestaan soittelemaan ja taas luvattiin että nyt ei näy fonectassa ja siellä se vieläkin on noin kuukauden päästä en enää tiedä mitä tehdä koska jos eräs henkilö saa tietää osoitteemme niin kaikki on pilalla taas.

      • dsfsdfsdf

        Vaihda numerosi ja ilmoita siinä yhteydessä se salaiseksi. Numeron vaihtaminen ainakin joillakin operaattoreilla on maksutonta. Tietysti haittapuoli on se, että ne, jotka sun numeros saisivat mielestäsi tietää, ovat sitten hukassa.

        Numero ja siihen liitetyt tiedot näkyvät, jos numero on julkinen. Ennen kun oli vielä luettelot, pystyi valitsemaan ilmoitettiinko osoitetiedot numeron yhteydessä vai vaan pelkkä numero ilman osoitetta, nykyään en tiedä mikä se systeemi on.


      • dur1
        dsfsdfsdf kirjoitti:

        Vaihda numerosi ja ilmoita siinä yhteydessä se salaiseksi. Numeron vaihtaminen ainakin joillakin operaattoreilla on maksutonta. Tietysti haittapuoli on se, että ne, jotka sun numeros saisivat mielestäsi tietää, ovat sitten hukassa.

        Numero ja siihen liitetyt tiedot näkyvät, jos numero on julkinen. Ennen kun oli vielä luettelot, pystyi valitsemaan ilmoitettiinko osoitetiedot numeron yhteydessä vai vaan pelkkä numero ilman osoitetta, nykyään en tiedä mikä se systeemi on.

        Ok pitää kokeilla, kiitos


    • asdfasdfasfasdfdsaf

      Mikäli sinulla on selkeä ja erittäin perusteltu syy. Voit hakea turvakieltoa.
      Silloin ainoastaan viranomaistahot saavat tietosi.

    • turvakieltoas
      • ---

        Oma vikas, muuta numeros salaiseksi tai hommaa prepaid..


    • oksodpjsa

      Hei olen 15- vuotias poika ja haluaisin mun äiti osoitteen koska en sitä mistään fonectalta saa... äidillä on mun koira ollu jo 5 kuukautta eikä suostu antamaan sitä vaikka koira on minun mutta ei virallisesti minun on pakko saada osoite jotta voisin hakea koiran pois enkä osaa oikeen mistäänn muualta ettii enkä tiedä mitä tehdä

      • Anonyymi

        Soita äitille ja kysy missä asuu.


    • Rontti288

      Noi kun vaan täyttelet, niin on homma hoidos. Nopea ja helppo verkossa tehdä. Vaatii toinen ainakin verkkopankkitunnukset.

      Ajoneuvoliikennerekisterin tietojenluovutuskielto:
      http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/trafi_b120/index.html

      Väestörekisterikeskus/maistraatin Tietojenluovutuskielto:
      http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/maist_vrk4_90/index.html

      Sit on viel robinson kieltohommeli, mut sitä ei voi netis teherä.
      Tuolla tieto robinsonista, jossa kielto on aina tietyn määräajan jälkeen uusittava. (puhelin-robinson ja posti-robinson):
      http://www.asml.fi/kieltopalvelut/


      "Kieltopalvelut
      Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

      Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min pvm, jonotus on maksuton. ASML ei veloita muita maksuja rajoituspalveluun soittajalta. Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.
      HUOM. Mikäli liittymään johon rajoitus halutaan tehdä on otettu palvelunumeroesto (0600 -alkuiset puhelinnumerot) on rajoitus tehtävä sellaisesta liittymästä, josta voi soittaa palvelunumeroihin. Tarkempia tietoja palvelun toiminnasta alla olevasta linkistä:


      Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta. Rajoitus viedään rekisteriin välittömästi, sitä ei voi peruuttaa ja se välittyy puhelinmyyntiä harjoittaville yrityksille viikon kuluessa, viimeistään kuukauden kuluessa ilmoituksesta. Lähes kaikki suomalaiset kuluttajille puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset käyttävät palvelua, viimeisen kartoituksen mukaan yli 600 yritystä. Palvelu on perustettu 1990-luvulla yhteistyössä viranomaisten kanssa neuvotellen.

      Osoitteellisen suoramainonnan rajoituspalvelu – posti-robinson

      Nimellä lähetettävää postitse tulevaa suoramarkkinointia voi rajoittaa rekisteröitymällä osoitteellisen suoramainonnan rajoituspalveluun postitoimipaikoista saatavalla lomakkeella. Rajoitus on voimassa 3 vuotta kerrallaan."

    • Anonyymi

      tämä kiinteistötunnus rikos lista puheli.
      mitä hyötyä on salaisella osoitteella, kun ne kuitenkin ilmoittaa kaiken ja vielä väärin Nivala Haapajärvi veikonkoneen ja muidenkin it liikkeiden myynti. ohjaus-

      • Anonyymi

        Taisi olla saman alan liike mistä olin ostamassa leivänpaahdinta. Kovan tinkimisen jälkeen päästiin hinnasta sopuun ja olin menossa kassalle niin eikös tämä touhukalle myyjä ryntää perään kassalle ja alkaa täyttämään jotain kuponkia ja kyselee puhelinnumeroa ja osoitetta nimineen jne. Kysyin että mihin sitä tarvit en ole rikollinen. Äijä sanoi että takuutietoihin yms. kieltäydyin antamasta omia tietojani ja kun äijä vaan intti kuponkiansa heiluttaen niin paiskasin ostokseni tiskille että pidä sitten tunkkis ja marssin ulos. En jäänyt perääni katsomaan mutta voin kuvitella hänen vastenmielisen näköisen naamansa ilmeen.


    • Anonyymi

      Valitettavasti osoitetietojen ollessa salaisia, posti vuotaa tiedot pahimmillaan entiseen osoitteeseen, josta joku ne saa käyttöönsä. Näin ei pitäisi mielestäni olla. Siinä vaarannetaan pahimmillaan kokonaisen perheen turvallisuus. Asiaan pitäisi tulla järkevä muutos pikimmiten. Suomenkin kokoisessa maassa on ollut paljon ihmisiä, jotka ovat tarvinneet osoitetietojen salaamista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe