Jarruremontin jälkeen Abs-valo jäi palalmaan

masa

Minulle vaihdettiin Avensiskseen jarrulevyt jonka jälkeen Abs valo jäi palamaan. Tietokoneella ei pääse lukemaan vikaa koska se ei löydä koko abs yksikköä. Abs anturit toimivat (mitattiin) eli vika on muualla. Kaikki merkit viittaavat abs ohjausboksiin, mutta tuntuu hullulta, että se olisi hajonnut jarrulevyjen vaihdon seurauksena.
Onko kenelläkään mitään vinkkejä ongelmaan?

20

6448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaska parru

      Ootko kokeillu irroittaa akun miinuskengän joksikin aikaa? Mikäli oikeasti vikaa järjestelmässä, niin valo kyllä syttyy uudelleen.

      • Anonyymi

        Ei irronnut kokeilemalla.
        Kokeilin ensin pikkusormella, sitten etusormella ja peukalolla yhtäaikaa. Ei irronnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei irronnut kokeilemalla.
        Kokeilin ensin pikkusormella, sitten etusormella ja peukalolla yhtäaikaa. Ei irronnut.

        Sinun nyt on kuitenkin parasta tyytyä siihen kokemaasi olotilaan eli pitää peukaloa omassa b-rapussasi ja pois ei sa ottaa joskin suussasi voit ajoittain käyttää.


    • Masa

      Olen irrottanut miinuskengän.

      • sähkärin tunsin

        vie takasin pajalle. Kyllä niiden pitäisi löytää se abs yksikkö vaikka korjaamon pöydältä;)

        Joko ne on rikkonut jonkun abs johdon jostain pyörästä tai on vain nollaamatta vikamuisti,


    • Itse en

      kylläkään lähtisi mittaamaan henkilö-autosta abs-antureita jännite mittarilla meneevät rikki!

      • Anonyymi

        Sehän riittää, kun mittaa vain anturin vastukseen. Sehän on vain kela, jonka läpi sähkö kulkee. Jos vastus on ääretön, on anturi rikki, jos näyttää jonkinlaista vastusta, on se ehjä.

        Tietusti helpoin tapa on pistää OBD lukija kiinni ja katsoa vikakoodi.


    • haapislainen

      abs-anturin johtovauriolle ääni täältä, antureita tuskin ovat irroittanet joten varmaan johto poikki jos satula esim tipahtanut tai jäänyt työkalun ruhjomaksi.

      • Anonyymi

        No, ei ole abs anturi satulassa kiinni!


    • kpg1

      Tarkasta jarruvalojen sulake

    • pienestä kii

      Katso toimiiko kaikki jarruvalot

    • varsinaisia...

      Vie takaisin paaelle. Ovat rikkoneet jotain "korjatetessaan". Mistä ABS pulssi luetaaan? Hampaista, vai magneettisesti? Onko tullut vääräinlaiset levyt?.

      • Anonyymi

        Ei ole levyllä merkitystä!


    • Anonyymi

      Mikä oli lopulta vikana. Nimittäi just sama vika itellä nyt.

      • Anonyymi

        Mulla myös sama vika just nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla myös sama vika just nyt?

        en tiedä oliko tuo "huumoria" vai ei

        mutta jos abs valo palaa eikä yksikköön saa yheyttä niin sieltä abs-yksiköltä puuttuu sähköt...

        sulakkeet, johdotukset...


    • Anonyymi

      Sama vika myös täällä, abs valo jäi palamaan jarrulevyjen vaihdon jälkeen. Huollosta on jo 2kk eivätkä osaa selvittää korjaamollakaan missä vika.

    • Anonyymi

      Heikko esitys korjaamolta!
      Korjaamokäynnillä ei kylläkään saisi tulla uutta vikaa.
      Yritä pitää huoli siitä, ettei turhia ehjiä osia vaihdeta.

      • Anonyymi

        Halvalla saa kalliita vikoja.


    • Anonyymi

      Selvisikö mikä oli vikana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe