Olen kohtuukäyttäjä?

Tupajumi

Testin mukaan mä oon vaiks roikun netiss about 15 tuntii joka päivä...
Notkun himass, en ulkoile just ollenkaa, ei oo duunii ei oo harrastuksii jne.
Mä vastailin silti toho testii nii rehellisesti ko mä pystyin ja hokasin siinä sivussa et toi testi ei oikeen oo ajantasall koska se rakentuu sen kaavan varaa et ihmisell joka käyttää nettii et sill on myäs oikee elämä..
mulla ei oo..
sen takii moon kohtuukäyttäjä koska mulla ei oo ollu sosiaalista elämää just lainkaan ENNEN laajakaista duunaamist eikä uunii eikä harrastuksii eikä just yhtää mitää.
Jote mun todelline elämäni ON netissä.. :)
Siis netin kautta mä vast oon yleensä alkanu saamaa jotai sisältöö mun laiffii jote tähä viäl lopuiks et en oo omasta mielestänikää mikää nettiriippuvaine vaa juttu menee nii et sitte sitä vasta o nettiriippuvaine, jos talous, työ, terveys ja ihmissuhteet on balanssis ja silti roikottaa netissä 15 tuntii päiväs.. :)

http://www.paihdelinkki.fi/testit/testi3.htm

5

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nelli

      Ei mullakaan OLIS mitään jossei olis laajakaistaa. Kattelisin telkkua taas.

      Mielenterveysongelmat jotka on estäny säännöllisen päivätyön, helpottaa vähän kun saa edes jotain kontaktia laiffiin netin kautta.

      Ainoo mikä mua häiritsee on että joskus yhteydet menee poikki. Sillon on todella karsea fiilis, varsinkin jos on viikonloppu tulossa. Ja pelko että jos kone menee paskaksi niin ei ole varaa ostaa uutta.

      • Exxa

        Minulla oli mielessä niin samat asiat kuin Nellillä että sopisi minunkin allekirjoittamaksi.

        Laajakaista oli minunkin valintani, muuta tekemistä ei juuri ole kuin.

        Minua huolestuttaa myös se että minulla ei ole varakonetta niin kuin monilla sellaisilla joilla ei muuta mielekästä tekemistä ole. Minulla ei ole myöskään teknistä osaamista mahdollisissa ongelmatilanteissa.

        Muunkinlaiset ongelmat ovat teoriassa mahdollisia. Tällainen voisi olla esimerkiksi kalliiksi tuleva sairaus. Siis, jos tulee niin kallis sairaus että on oikeutettu toimeentulotukeen, niin niissä laskelmissa ei otettaisi ollenkaan huomioon atk-menoja. Luonnollisesti tällöin olisi vaarassa myös säästöt, jotka on tarkoitettu laitteiden mahdollista uusimista varten.

        Ilman tietokonetta ja nettiyhteyksiä mahdollisesti tulisi mieleen itsetuhoiset ajatukset tai juopottelu.


    • Kamalaa

      Jos roikkuu netissä 15 tuntii päivässä, ei todellakaan ole enää mikään kohtuukäyttäjä! Toihan on jo hälyyttävää, sano testit mitä tahansa... oma järkihän sen jo pitäisi sanoa.
      Eikö teillä todellakaan ole mitään elämää netin ulkopuolella? Netti on koko elämä? "Notkun himass, en ulkoile just ollenkaa, ei oo duunii ei oo harrastuksii jne." Nii-in...

      Koulukiusattuja yksinäisiä aknenuoria, joilla oli hankala lapsuus yms? Teette itsellenne karhunpalveluksen. Miten kuvittelette tulevanne toimeen ns. normaaliyhteiskunnassa tulevaisuudessa? Oletteko ajatelleet kuka teidän huvisurffailut maksaa? Muut työssäkäyvät ihmiset?!Törkeää.

      "mulla ei oo..oikeeta elämää " Eikö olisi korkea aika jo hommata sellainen? Ylös, ulos ja ihmisten pariin! Ystäviä saa varmasti, jokainen, töitäkin löytyy, jossei silmänräpäyksessä, niin kuitenkin kuhan vaan tekee töitä sen eteen.

      "Jote mun todelline elämäni ON netissä.. :)
      Siis netin kautta mä vast oon yleensä alkanu saamaa jotai sisältöö mun laiffii jote tähä viäl lopuiks et en oo omasta mielestänikää mikää nettiriippuvaine vaa juttu menee nii et sitte sitä vasta o nettiriippuvaine, jos talous, työ, terveys ja ihmissuhteet on balanssis ja silti roikottaa netissä 15 tuntii päiväs.. :)"
      Huomaan että todellisuudentajusi on jo hämärtynyt pahasti. Kukaan ei pysty hoitamaan noita yllämainittuja tavalliseen, normaaliin elämään kuuluvia asioita ja sitten vielä päälle surffaamaan 15 tuntia päivässä. Se IDEA onkin katos juuri siinä, että sinulta puuttuu kaikki nuo edellämainitut omien sanojesi mukaan netin ulkopuolella, joten OLET riippuvainen netistä.

      "Mä en tiedä mitä mulle kay jos kone hajoaa, ei ooo varaa uuteen" EI se elämä siihen lopu herranen aika!!!! Rakenna sitä elämääs netin ulkopuolelle... hakeutukaa hoitoon, uskon että tallaisillekin tapauksille on jotain vieroitusklinikoita, kun teillä itellänne ei näytä sitä tervettä järkeä ja tahdonvoimaa riittävän. Ei kukaan läheinenkään ole huommatuttanut teille ettei kaikki ole ihan kohdallaan? Kai teillä nyt sentään sukulaisia on? Niin ja niitä nettikavereita ei lasketa, koska nekin voivat olla samassa tilanteesssa kun te, joten heillä ei ole subjektiivista kuvaa asiasta.

      Kyllä käy sääliksi teitä, sitten vielä ihmetellään et no joo olenhan ihan kohtuukäyttäjä... hankkikaa elämä, ihan oman itsenne tähden, tulette huomaamaan sen sitten joskus.

      • jfdkslfff

        "Niin ja niitä nettikavereita ei lasketa, koska nekin voivat olla samassa tilanteesssa kun te, joten heillä ei ole subjektiivista kuvaa asiasta. "

        Eiköhän se ole objektiivinen kuva joka puuttuu


    • ei ahdista

      Jos sua ei netin käyttösi ahdista/huoleta nii ei sillä ole mitään merkitystä jos joku muu väittää, että olet riippuvainen...Harrastus siinä missä muutkin. Riippuvuudeks lasketaan vasta kun haluais lopettaa mut ei pysty...Netti on pelastanu monta yksinäistä ihmistä!

      Itse käytän nettiä paljon (useemman tunnin per pv), mut se on mun tapani rentoutua päivän kiireiden jälkeen...Kone päällä 24/7 koska ylläpidän pienimuotoista serveriä lähiverkkoa varten...Päivän mittaan silloin tällöin kipaisen kattomassa uutiset yms...kätevä laite...EIKÄ AHDISTA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2331
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1351
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1335
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe