Poliisit paikalle?

Väsynyt meluun

Yläkerran naapurini bilettää toistuvasti ja häiritsevästi aamuyöhön. Olen ajatellut tehdä valituksen asiasta.

Tällä palstalla moni on neuvonut, että poliisit kannattaa kutsua paikalle, ja liittää poliisiraportti valituksen liitteeksi. Asun Espoossa, ja olen kiinnostunut tietämään, saapuvatko poliisit todellakin paikalle, jos heille viikonloppuna (yöllä) soittaa ja valittaa naapurin metelöinnisttä? Luulisi, että poliisilla on aika paljon muutakin tekemistä, varsinkin pk-seudulla. Onko kenelläkään kokemusta aiheesta, nimenomaan tällä alueella?

15

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmät kädet

      Kannattaa ensin yrittää hoitaa asia muita kanavia pitkin kuin poliisin kautta.

      Tiedä, vaikka naapurisi ei vain tajua aiheuttavansa häiriötä ja lopettaa siihen paikkaan, kun saa esim. ystävällisen lapun isännöitsiltä tai vaikkapa suoraan sinulta.

    • Hankalaa...

      No jos naapurin bileet menee överiksi kuten välillä espoossakin tapahtuu että 20 kutsutun sijaan saapuukin 100 puolitúntematonta öykkäröimään ja hajoittamaan paikkoja niin ehdottomasti poliisi ja heti. Jos kaveripiirin omat bileet niin ensin juttelemaan naapurin kanssa. Jos ei tuota tulosta niin joitakin valituksia valituksia isännöitsijälle. Jos asia ei sittenkään parane niin varmistaa että muut napurit pysyy takanasi sen meteliongelman kanssa. Eiköhän se asia silloin mene perille.

      • Väsynyt meluun

        Ei ne bileet sillä tavalla överiksi mene, että hajotettaisiin mitään irtaimistoa tai olisi joku nyrkkitappelu käynnissä (tietääkseni). Eli sen vuoksi tuntuu turhalta kutsua poliisia paikalle, kun kukaan ei ole missään vaaratilanteessa kuitenkaan.

        Bileet vain aiheuttavat tietysti kovan metelin, kun musiikki raikaa ja juhlijoiden äänenvoimakkuus kasvaa humalan myötä.

        Täällä kuitenkin toistuvasti mainitaan, että poliisit kannattaa kutsua, mutta onko kukaan todella tehnyt niin pk-alueella ja ovatko poliisit todellakin tulleet paikalle?


      • Näin tee
        Väsynyt meluun kirjoitti:

        Ei ne bileet sillä tavalla överiksi mene, että hajotettaisiin mitään irtaimistoa tai olisi joku nyrkkitappelu käynnissä (tietääkseni). Eli sen vuoksi tuntuu turhalta kutsua poliisia paikalle, kun kukaan ei ole missään vaaratilanteessa kuitenkaan.

        Bileet vain aiheuttavat tietysti kovan metelin, kun musiikki raikaa ja juhlijoiden äänenvoimakkuus kasvaa humalan myötä.

        Täällä kuitenkin toistuvasti mainitaan, että poliisit kannattaa kutsua, mutta onko kukaan todella tehnyt niin pk-alueella ja ovatko poliisit todellakin tulleet paikalle?

        Kyllä poliisi tulee kuin muilta kiireiltään ehtii, tosin voi kestää kauankin. Et ole tälle naapurille mitään puhunut? Käy puhumassa nyt eikä silloin kun on bileet päällä ja on kännissä. Toinen vaihtoehto että kirjoitat lapun ja pudotat postiluukusta, siinä sanot soittavasi poliisit jos vielä hiljaisuuden aikaan elömöidään. Soita isännöitsijälle, hän osaa neuvoa miten asia etenee jos meteli ei lopu.

        Itse menisin hakkaamaan ovea ja käskisin lopettaa metelin, jos eivät lopettaisi soittaisin poliisit. Tätä en suosittele kaikille, vain niille jotka eivät huligaaneja pelkää ja on tarvittavaa näköä ja kokoa. Kun voimaa näyttää ei sitä tarvitse käyttää.


      • Väsynyt meluun
        Näin tee kirjoitti:

        Kyllä poliisi tulee kuin muilta kiireiltään ehtii, tosin voi kestää kauankin. Et ole tälle naapurille mitään puhunut? Käy puhumassa nyt eikä silloin kun on bileet päällä ja on kännissä. Toinen vaihtoehto että kirjoitat lapun ja pudotat postiluukusta, siinä sanot soittavasi poliisit jos vielä hiljaisuuden aikaan elömöidään. Soita isännöitsijälle, hän osaa neuvoa miten asia etenee jos meteli ei lopu.

        Itse menisin hakkaamaan ovea ja käskisin lopettaa metelin, jos eivät lopettaisi soittaisin poliisit. Tätä en suosittele kaikille, vain niille jotka eivät huligaaneja pelkää ja on tarvittavaa näköä ja kokoa. Kun voimaa näyttää ei sitä tarvitse käyttää.

        Olen yksinasuva naisihminen, ja minulle on todella suuri kynnys mennä hyssyttelemään humalaista miesporukkaa keskellä yötä.

        Ehkäpä pudotan tosiaan äijän postiluukusta seuraavan kerran kopio järjestyssäännöistä, johon ympyröin näkyvästi hiljaisuusajan (klo 22.00 - 7.00).


      • ei kannata sietää
        Väsynyt meluun kirjoitti:

        Olen yksinasuva naisihminen, ja minulle on todella suuri kynnys mennä hyssyttelemään humalaista miesporukkaa keskellä yötä.

        Ehkäpä pudotan tosiaan äijän postiluukusta seuraavan kerran kopio järjestyssäännöistä, johon ympyröin näkyvästi hiljaisuusajan (klo 22.00 - 7.00).

        Hyvä konsti, soita vaan!
        Taannoin ittellä sama ongelma ja pitkät epäsäännölliset työajat. Yläkerran nahkakuula biletti lähes kaikki arkiyöt lähiökapakasta tultuaan. Tuli vaan mitta täyteen ja soitin päivystykseen. Siellä ämmä alko viisasteleen, ettei oo vapaita partioita. Sanoin vaan, että jospa sieltä sitten toisen naapurin soitosta lähtee kissalanpojat paikalle. "Mä nimittäin meen nyt sinne kämppään omalla yleisavaimellan,: moottorisahalla". Oli partio paikalla reilussa vartissa! Pyysin lähetämään kopion raportista suoraan isännöitsijälle ja parin viikon kuluttua jätkä sai häädön!


    • ...................

      Mulla taas riivaa semmoinen asia, kun kokoajan katoaa tavaraa. Koitin sarjoittaa uudelleen lukot, mutta joku nokkela naapuri haluaa riivata (ilmaista tupakkaa?). Sain hetkeksi rauhan, mutta teetti ilmeisesti omat avaimet asuntooni. Haluaisin tämän riivaamisen loppuvan.

    • molopää

      kun soittaa poliisille niin kannattaa paisuttaa asiaa niin tulevat nopeammin.

    • neuvo123

      ei ole Pk seudulta mutta kumminkin- meillä jos oli vaikka lasten synttärit niin vietiin lappuja kaikille ala alulaan että saattaa tulla melua, ja se että juhlat loppuu kello se ja se jollonka porukat ulos. Ihan vastaavasti voit viedä sinne viestin että hijaisuus (normi klo 22) alkaa ja tahdotte nukkua. Jos ei mene jakeluun niin ilmoitus isännöitsijälle ens alkuun. Poliisit ei kai muuta tee kun käskee olla hiljaa. Isännöitsijä voi antaa häätöuhkauksen.

    • kypsänaapuri

      Meilläkin naapurin mukula oli omatoimisesti jättänyt "herttaisen" lapun rappuun, että pitää pikku syndet siellä ja vieraat häipyy klo jotakin. Siinä oli vielä puh numba häiriöstä ilmoittamista varten. Arvelen, että numba oli mukulalle ittelleen, eikä esim. vanhemmille. Tulos: kymmenittäin kännisiä teinejä pyrkimässä juhliin. Onneksi valpas naapuri huomasi lauman, ennenkuin ne oikeesti pääsivät sisään. Veikkaan, ettei penskan mutsilla ole vieläkään käsitystä, mitä siellä olis voinu tapahtua. Kännykameralla kannattaa ottaa kuvia näistä tilanteista, että vanhemmatkin jälkeenpäin uskovat, mikä oli meininki.

    • Kotirauha on laissa.

      Mitkään laput ennakkoon, eivät oikeuta aiheuttamaan meteliä ja se on VARMA.
      Lähtevät kuin leppäkeihäät, jos meteli jatkuu ja jos toistuu niin poliisi, ilmoitus isännöitsijälle ja jatkossa häätö.

    • kansalaisilla on oik

      Kyllä polisit tulee ainakin meilläpäin en tiedä mitä pitää värittää, meidän naapuri oli soittanut polisille ja sai ne tulemaan meille.Syy oli se että meillä mies puhdisti lapiolla omalla maalla ojaa. Lapio oli kuulema naapurin tontilla pystyssä. Ja lapio ei ollut naapurin puolelle oli matkaa yli metrin.Että näin meilläpäin.Ja olis vielä lisääkin niitä turhia polisi käyntejä mutta ei tälläkertaa enempää.

    • Vastapalloon...

      On kokemusta. Ehdotan seuraavaa: 1. Käy keskustelemassa naapurisi kanssa, viittaa järjestyssääntöihin(poimi kohdat mm. yörauha jne.) 2. Jos bilettäminen jatkuu uhteys isännöitsijään. 3. 2. kohdan jälkeen kannattaa soittaa joka kerta kytät kun on bileitä(koska silloin olet jo keskustellut aiheesta, eikä bilettäjä välitä), Poliiseilta menee raportit Isännöitsijöille. 4. Jos et tee asioiden eteen mitään , annat selkeän viestin bilettäjille, ettei kukaan uskalla tehdä mitään= Bilettäminen jatkuu...

      Rohkeutta ! Käy härkää sarvista, puskii !

      Ja toisia naapureita mukaan rintamaan, ethän varmastikkaan ole ainoa jota asia häiritsee.

    • bilehile***

      Ja kannattaa kuulostella mikä on bilettämistä?
      Onlo se sitä että joku puhuu kovemmin?
      Onko se sitä että soi musiikki ja juodaan viinaa?
      Onko se vaan sitä että istutaan,pelataan ja otetaan ölöviä ja ei soiteta musaa?
      onko se sitä että istutaan iltaa ja naapuri ei tykkää kun kuuluu ravaamista?
      onko se sitä kun porukka käy tupakilla?
      mitä se on on?
      Jokaisella on eri käsitys biletämisestä...

    • Väsynyt meluun

      Eilen lähti valitus isännöitsijälle. Viikonloppuna tuli nimittäin mitta täyteen. Lauantaina klo 22.30 yläkerta lävähti täyteen porukkaa. Samantien alkoi lattialla hyppiminen, musiikin kuuntelu ja kuorolaulanta. Tuntui, että katto tippuu niskaan. Puoli kahdelta oli turvauduttava kovatulppiin, mutta eiväthän nekään auttaneet. Yritin koputtaa kattoon, mutta melu oli niin jumalaton, etteivät varmaan kuulleet mitään. Tai ainakaan välittäneet.

      Katsotaan, josko mies nyt järkiintyisi. Epäilen kyllä vahvasti. Pitäisi vissiin ruveta etsimään uutta kämppää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe