Moi.
En tiedä onko tästä aiheesta jo keskusteltu täällä, mutta kysyn nyt asian silti, niin saan varmasti ainakin vastauksen suoraan omaan tilanteeseeni.
Eli siis, tilanne on se, että olen ensi keväänä valmistumassa ammattiopistosta ammattiin ja jään siis työttömäksi. Onko minun haettava ensi kevään tulevassa yhteishaussa, jotta saan korvauksia sitten kun valmistun? Olen siis alle 25v, enkä kyllä mielelläni hakisi minnekkään, minnekkä en ole edes menossa, koska minulla on muita suunnitelmia jatkoa ajatellen.
Mitenkä muutenkin homma työkkärin kanssa toimii sitten kun valmistun? Joudunko automaattisesti jonkinlaiseen karenssiin tai jotain? Olen aiemmin ollut kerran työkkärin asiakkaan lukiosta valmistuttuani, mutta sillon tilanne oli kuitenkin aika erilainen.
Valmistuminen ja yhteishaku
4
73
Vastaukset
- 14+14
http://mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/03_nuoret/05_yhteiskuntatakuu_nuoret/index.jsp
"Nuorten yhteiskuntatakuu koskee kaikkia alle 25-vuotiaita työttömiä nuoria, jotka ovat työ- ja elinkeinotoimistossa työnhakijoina. Yhteiskuntatakuun piiriin kuuluvat sekä ammatillista koulutusta vailla olevat että ammatillisen koulutuksen suorittaneet nuoret. " - klasnlcskjcnhdsk
"Eli siis, tilanne on se, että olen ensi keväänä valmistumassa ammattiopistosta ammattiin ja jään siis työttömäksi. "
miten voit tietää sen nyt jo?
"Onko minun haettava ensi kevään tulevassa yhteishaussa, jotta saan korvauksia sitten kun valmistun? "
on.
"Olen siis alle 25v, enkä kyllä mielelläni hakisi minnekkään, minnekkä en ole edes menossa, koska minulla on muita suunnitelmia jatkoa ajatellen."
niin että olisi muuta tekemistä kuin työnteko ja opiskelu,mutta ilmainen raha kelpaisi? - 1+6
Kun sinulla on sitten koulusi päättyessä ammatti, niin ei tietenkään tarvitse enää hakea minnekään. Karenssia saat muistaakseni 7 päivää tai 5, joku viisas korjatkoon.
Työkkäristä voivat laittaa työnhakukursille, kestää viikon. Muita toimenpiteitä ei tule. Vaikka tottakai työllistyt heti kun koulusi loppuu, se olisi ihan kiva. Eli et mitenkään automaattisesti jää työttömäksi. - 1215123512
^ Kiitti sulle. Aiemman tyyppisiä vastauksia jo melkein osasinkin odottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760