Hei!
Olen opiskelemassa tällä hetkellä maatalousalan perustutkintoa, mutta tämän jälkeen aion yrittää päästä seminologin koulutukseen. Minulla olisi muutama kysymys alasta:
- Onko työllistyminen kuinka taattua? Onko seminologeilla mitään työttömyyskassaa tai vastaavaa jos jää työttömäksi? Työalueeni olisi Etelä-Pohjanmaa.
- Olen päättänyt erikoistua alkionsiirtoon koulutuksessa, vaikuttaako tämä palkkaani kuinka paljon? Tahtoisin päästä ainakin 2000 €/kk ansioihin jotta voisin mieheni kanssa elättää meidät ja tulevat lapset. Olen hyvin kiinnostunut lehmien jalostuksesta sekä yleensäkin keinosiemennyksestä, joten esim. erikoistuminen alkionsiirtoasiantuntijaksi ei tuottaisi kait suuria ongelmia.
- Kuinka työt tulevat? Saanko aamulla listan työnantajaltani tiloista missä käydä vai tulevatko ne tietoon jo aikaisemmin?
- Onko Etelä-Pohjanmaalla seminologin koulutusta joka kestää vaadittavat 10 kk? Vai pitääkö lähteä Pohjois-Pohjanmaalle?
- Saavatko seminologit käyttöönsä työsuhdeauton vai käytämmekö omaa autoamme? Lasketaanko ajomatka työaikaan (eli siirryn tilalta A tilalle B)?
- Kuinka pitkä työaika yleensä on? Onko ylitöitä paljon?
Tässä nyt muutama kysymys näin alkuunsa, ala minua todella kiinnostaa joten olisi hienoa jos saisin vastauksia! :)
Seminologin työ
2
1790
Vastaukset
- Jotakin?
Tuolta
http://www.faba.fi/palvelut/siemennys
kun vähän pyörittelet niin löytynee olennaisimmat. Myös yhteystiedot, alueen kenttäpäälliköstä on hyvä aloittaa, hän on seminologien esimies.
Työt tulevat aamuisin tietokoneelle. Valitettavasti kaikki tilaukset otetaan ensin vastaan ja sen jälkeen jaetaan seminologeille. Muutamassa erikoistapauksessa kuten esim alkionsiirrot niin saatetaan tietää jo päiviä etukäteen että milloin tehdään.
Taitaa tällä hetkellä olla kaikilla työsuhdeautot? Mutta autoa ei saa käyttää omiin ajoihin, ainoastaan työnantajan ajoihin. Niin että varsinaista työsuhdeautoa yleensä ymmärretyssä merkityksessä et saa. Vai?
Ajomatka lasketaan työaikaan.
Työaika valitettavasti vaihtelee mutta on keskimäärin sen noin kahdeksan tuntia. On vuodenaikojen mukaan vaihtelua ja sitten on päiväkohtaista vaihtelua. Joskus 6 tunnin päivä, joskus 10 tunnin päivä. - Eräs emäntä
Alkionsiirtokoulutukseen pääsemiseksi vaaditaan tietysti oma kiinnostus, mutta myös työvuosia ja kokemusta siemennyksistä. Huuhtelupäivinä heidän työaikansa on sitten todella vaihteleva, tilamme huuhteluissa käyneet ovat kertoneet päivän voivan olla jopa luokkaa klo 6 aloitetaan vastaanottajien tarkastuksilla monessa eri talossa, klo 10-16 huuhtelussa ja sen jälkeen siiirrot aamulla tarkastetuille eläimille ja kotona kenties ennen puolta yötä. Vaihtelevaa, vaativaa ja mielenkiintoista? Tuttavani kouluttautui seminologiksi vuosi sitten, on sen jälkeen tehnyt sijaisuuksia ja lomia, mutta vakituisesta paikasta ei mitään tietoa. Töitä voi olla tiedossa viikoiksi tai sitten soitetaankin vain aikaisin aamulla että tule tänään, joku sairaana. Palkkataso sen mukainen, ja jos ei saa vakituista paikkaa työaika kuussa voi olla hyvin vaihteleva tai välillä ei töitä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181