Zooplussan kotiovelle toimitukset ja Itellan "service".

itellan kusettama

Zooplussan kotiovelle toimitukset ja Itellan "service".

Olen tilannut pari kertaa koiranruokaa ym Zooplussasta, asun kerrostalossa jossa on ovikoodi ja Zooplussalla on puhelinnumeroni.
Edellinen toimitus käsitti 4 kpl 15 kg ruokasäkkiä ja Itellan kuski soitti alaovelta kysyen ovikoodia.
Nyt tämänhetkinen tilaus käsittää 3 eri pakettia; 2kpl 2x15kg koiranruokaa ja yhden reilu kilon painoisen paketin jonka joudun hakemaan postista koska jakelija muka "ei ollut tavoittanut minua" vaikka kotona on koko päivän ollut 2 henkilöä.
Mitään puhelinsoittoa ei tullut.

Soitin postiin ja kysyin asiaa ja asiakaspalvelija kertoi että soitto (ovikoodin kysely tms) on maksullinen palvelu jonka lähettäjän olisi pitänyt maksaa.

Nyt hirvittää ajatus että kun tilauksen 2 muuta pakettia yht 60 kiloa tulee niin käy samoin ja joudun hakemaan ne postista.
Ei paljoa naurata koska talouteen ei kuulu autoa.

Zooplussan toimitusohjeissa lukee:

"3. Mitä tapahtuu, jos en ole kotona tilauksen saapuessa?
Tilauksesi toimitetaan suoraan ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen, mutta ellet ole paikalla toimituksen saapuessa, jättää postinjakaja sinulle saapumisilmoitusviestin. Pakettisi on noudettavissa viestiin merkitystä postin toimipaikasta."

On se kumma että postinjakajat osaavat talojen ovikoodit mutta kotiinkuljetuspalvelun kuskit eivät.

En osaa englantia niin hyvin että voisin ottaa yhteyttä zooplussaan tämän asian johdosta joten ilmeisesti asiakassuhde päättyy tähän.

Yli 60 vuotias ei mielellään lähde kantaen tuomaan postista 60 kilon painoista lähetystä eikä Zooplussan edullisista hinnoista ole pätkänkään hyötyä jos hintaetu hupenee itse maksettavaan kuljetukseen.

Alla tilauksen joka on jaettu 3 eri pakettiin, ensimmäisen paketin seurantahistoria, loput 2 pakettia a'30 kiloa on matkalla Saksasta:

Tapahtumat
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella.
Rekisteröinti: 10.1.2012 klo 14:50:47
Paikka: TAMPERE 72/HERVANTA 33720
Katso toimipaikan tiedot

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
Rekisteröinti: 10.1.2012 klo 14:33:06
Paikka: ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS 33800
Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu.
Rekisteröinti: 10.1.2012 klo 13:16:51
Lähetys on jakelussa vastaanottajalle.
Rekisteröinti: 10.1.2012 klo 12:23:12
Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
Rekisteröinti: 10.1.2012 klo 12:17:04
Lähetys odottaa jakelua.
Rekisteröinti: 10.1.2012 klo 12:08:17
Lähetys on jakelussa vastaanottajalle.
Rekisteröinti: 10.1.2012 klo 09:26:51
Lähetys on lajiteltu.
Rekisteröinti: 9.1.2012 klo 16:11:00
Paikka: ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010
Lähetys on rekisteröity.
Rekisteröinti: 9.1.2012 klo 16:03:38
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Rekisteröinti: 9.1.2012 klo 16:03:38
Lähetys on lähtenyt Suomeen.
Rekisteröinti: 6.1.2012 klo 03:55:00
Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000
Lähetys on postitettu lähtömaassa.
Rekisteröinti: 5.1.2012 klo 17:47:00
Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000

9

1609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VVVhhht

Minustakin on kusetusta. Eivät edes yritä tavoittaa, se on totuus. Tietysti olisi hyvä saada tieto perille Zooplussaan, etteivät turhaan pidä tällaista yhteistyökumppania. Useimmille asiakkaille se kotiinkuljetus olisi just se tärkeä juttu.

• voiv

Voi Zooplussaan laittaa suomeksikin viestiä. Vastaaminen vaan saattaa kestää normaalia pidempään.

• LenniAho

On tämä ollut niin hankalaa että minä ainakin luovuin koko zooplussan käytöstä. Lisäksi vielä niiden hyvitysten kanssa kamppailu on ihan hanurista.

• yhteys Zooplussaan

Minun pakettini Itella hukkasi johonkin ja kirjoitin suomenkielisen reklamaation Zooplussalle. Vastaus tuli 2 päivän kuluttua ja rahat hyvitettiin saman tien. Aiemmin Itella hukkasi tilaamistani paketeista kaksi ja sain Zooplussalta korvaavat tuotteet.
      Laitoin reklamaatiooni maininnan postipakettien toimittamisesta Suomessa. Eli päivystät ja odotat postinkantajaa tai haet painavat puhelinkopinkokoiset paketit perävaunulla postista. Soitto etukäteen ei varmaan maltaita maksa ja asiakaskin olisi tyytyväinen.Kannattaa lähettää viestiä Zooplussalle josko ton puhelinsoiton saisi osaksi palvelua.

• itellan kusettama

Laitoin eilen Zooplussalle kyselyä asiasta suomeksi ja tänään tuli seuraavanlainen vastaus:

Hei

Kiitos viestistäsi.

Itella kanssa tekemämme sopimuksemme mukaan Priority-pakettien palveluun kuuluu paketin tuonti kotiovelle ja mikäli asiakas ei ole tavoitettavissa, niin sen vienti lähimpään postin toimipaikkaan.

Valitettavasti emme pysty tällä hetkellä tarjoamaan asiakkaalle toimituspäivän- tai ajankohdan sopimista puhelimitse ennakkoon tai ilmoittamaan kun postinjakaja on ovella. Sinulle on sattunut poikkeuksellisesti ystävällinen postinjakaja, joka on soittanut sinulle, vaikka tämä ei kuulu Itellalta ostamaamme palveluun.

Voisimme lisätä ovikoodinne tilauksenne osoitekenttään, jotta seuraavalla kerralla se lukisi valmiiksi paketin päällä? Tällöin postinkantaja voisi katsoa paketista ovikoodin. Kerrottehan koodin meille, niin teemme täällä lisäyksen.

Valitettavasti emme pysty vaikuttamaan enää lähetettyjen pakettien kuljetukseen, sillä ne ovat lähteneet ja niissä oleviin osoitelappuihin emme valitettavasti saa enää ovikoodia.

Pyrimme kehittämään jatkuvasti logistiikkapalveluamme ja välitämme palautteenne logistiikasta vastaaville henkilöille.

Ystävällisin terveisin,
        zooplus asiakaspalvelu

• zoo+

Ihmettelin itse samaa kun postista ei otettu mitään yhteyttä vaikka numero on ilmoitettu tilauksen yhteydessä. Postinjakaja vaan ilmestyi pihaan, onneksi olin kotona. Mutta eikös normaalisti kotiinkuljetuksessa soiteta tilaajalle?

• zoo muutenkin kallis

Jotkus soittaa ja jotkut ei.. Itse tilasin kerran myös zooplussasta kotiinkuljetuksella paketin, ja olin onnekseni kotona silloin kun posti sen toi.. Ei minulle mitään puhelinsoittoa tullut, mutta esim. anttilasta tilatessa kyllä soitetaan olenko paikalla. Kai se on sitten itellan ja zooplussan välinen sopimus, että heillä ei siihen kuulu tämä soittaminen asiakkaalle onko paikalla jotta voi toimittaa paketin.

• postipiru

Mulla on zooplussasta hyvät kokemukset ja ne ovat siellä erittäin ystävällisiä olleet aina. Itellan puoli mulla(kin) taas tökkii joka ikinen kerta.
      Ekalla tilauskerrallani pakettini onnistuttiin hävittämään. Sitä ei kuulunut kahteen viikkoon ja laitoin siitä tiedustelun Zooplussalle, josta sanottiin, että dataa ei vain yksinkertaisesti ollut olemassa Suomeen rantautumisen jälkeen. Laittoivat uudet tuotteet tilalle korvaukseksi ja kuukausi niiden saapumisen jälkeen se alkuperäinen paketti tuli ihan tuhannen rutussa. Näytti lähes yliajetulta.

Nyt kävi juuri tuoreeltaan sellainen juttu, että DHL:n antama seurantalinkki ilmaisi pakettini rantautuneen Suomeen torstaina aamupäivästä ja jäin sitten seuraavana päivänä, eli perjantaina koko päiväksi kotiin, että olisin kotona, kun tuovat pakettia. Ei kuulunut ovikelloa, ei puhelinsoittoa, ei koputusta. Pakettia ei tuotu perjantaina.
      Tänään sain postin joukossa paketin saapumisilmoituksen, jossa ilmoitettiin, että perjantaina klo 13:17 olisi muka joku käynyt ovella koittamassa, muttei ollut tavoittanut minua kotoa ja että voisin hakea pakettini konttorilta. Ja paketilla painoa 23 kiloa ja rapiat. Ei autoa.
      Alkaa harmittamaan tämä Itellan sekoilu kyllä jo pahasti.
      Kuskit valehtelevat tekemistään töistä, ja postia tuhoutuu ihan poskettomasti.
      Naurettavinta ehkä pitkään aikaan oli, kun törmäsin Itellan työntekijän haastatteluun, jossa tämä henkilö ihan pokkana selitti, että noin 100kiloa postia tuhoutuu päivässä, kun lajittelukoneet silppuavat ne rikki. Ja sitä pidetään jotenkin normaalina ja hyväksyttävänä. Ihan posketonta.
      Voisin kuvitella, että jos kerran maksan rahaa siitä, että kirjelähetykseni toimitetaan saajalle, voin samalla myös olettaa sen pääsevän ehjänä perille.
      100 kiloa! Miettikää!

• Kotimaista ollapitää

Meille toimittaa Vauhti-Raksu tilauksemme kotiovelle ja aina olen saanut toimituksesta soiton ennakkoon sekä olen itse päättänyt mihin aikaan paketti tulee perille.
      Hiukan on hinnakkaampi kuin tuo Zooplus, mutta Suomalaisesta palvelusta kannattaa maksaa vähän. Itse ainakin ajattelen suomalaisia työpaikkojakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe