Mikä on tietokone

eri asia.

Voiko laitetta sanoa tietokoneeksi jos se kenkkuilee. Koneeni sähköpostikieli muuttui ruotsiksi.Googlesta hakemalla ..asiantuntija voisi onnistua muuttamaan asetuksia niin että kieli muuttuisi suomeksi. Olen kokeillut Googlen ohjeen mukaan. Ei onnistu. Tietokoneeksi voi mielestäni sanoa laitetta silloin kun esimerkiksi kielen valinta on helppoa. Siis näin. Niks. Tai Naks. Kun joutuu käyttämään asiantuntijoita laite ei silloin ole tietokone vaan asiantuntijan käyttämä laite.

14

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos nyt pilkkua viilataan:
      Tietokone on vain laite joka lähettää sähköä tai ei lähetä eli IO Se ei ymmärrä kieliä eikä mitään muutakaan. Asiantuntijaa tarvitaan siis käytännössä vain kun rauta/osia on fyysisesti rikki.
      Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät ovat taas ihan toinen juttunsa jossa tarvitset apua.
      Kertoisitko vielä mitä sähköpostia käytät, helpottaisi kummasti arvaamista kun asetukset on jokaisessa vähän eri paikoissa.

• tietokonetietääaina

Joo tietokone tietää aina :)

• Winbuntu PCMacci

Jos laitteesi on ylikallis egon kohotus mac jossa on omahyväisyyden ja paremmuudentunteen Linux jakelu asennettuna, niin sanoisin että ei. Se ei ole silloin tietokone. . vaan se on oman hapituksen kohotus kone. Ja se toimii siten että joka tilaisuuden tullen pitää mainita että.. " Ai niin ,,mulla on muuten mäkki,,eli sun juttu ei toimikkaan tässä ku tää on eri.."" Ja toinen mikä pitää silloin muistaa on mainta joka väliin myös että .." Ei, en mää ole enään minkään massaglobaaliroiston uhri, vaan MÄ toteutan itteeni ja oon rohkeesti erilainen ja järkevä,, ku mulla on tää uus ubuntu.""

• ?-*-*?

Kuinka jotkut voivat melkein keskipäivällä saada aikaiseksi näin sekalaisia juttuja?
      Muistuttavat kännipäisten keskiyön jorinoita.

• Aijaha?

?-*-*?

Ja näin kertoo Linux mies.

• Aijaha?
        Aijaha? kirjoitti:

?-*-*?

Ja näin kertoo Linux mies.

Sitäpaitsi ainaki MÄ olen jo keskipäiväl päissän. Hehhe:)
        P.S. Windows 4 ever

• eri asia.

Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.

• Metsää kaatuu
        eri asia. kirjoitti:

Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.

"Tietokone" nimityksenä vakiintui kait joskus 50 - 60 lukujen vaihteessa, jolloin niiden käyttäminen oli todellakin vaikeata, ainakin vaikeampaa kuin tänäpänä.

Kerroppa nyt mistä Suomessa löytyy metsätie missä 13-14 vuotias voiajaa autolla 150-200-400 km/h?
        Oletko edes istunut autossa joka on kulkenut yli 200km/h? - no minäpä olen istunut Saksan moottoribahnella. Oli ihan hulppea tunne.

• Oo kaanadaa...
        eri asia. kirjoitti:

"Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät. "

En puupyöristä tiedä mutta kanadassa kaikki on neliskanttista, jopa pyörätkin.
        Ja ihmisten kallokin halkeaa horisontaalisesti kahti niiden puhuessa, ja yläpuolipallo poukkoilee oudsti. Näin kanadassa entäpä täällä lintukoto suomessa?

• ei noin
        Metsää kaatuu kirjoitti:

"Tietokone" nimityksenä vakiintui kait joskus 50 - 60 lukujen vaihteessa, jolloin niiden käyttäminen oli todellakin vaikeata, ainakin vaikeampaa kuin tänäpänä.

Kerroppa nyt mistä Suomessa löytyy metsätie missä 13-14 vuotias voiajaa autolla 150-200-400 km/h?
        Oletko edes istunut autossa joka on kulkenut yli 200km/h? - no minäpä olen istunut Saksan moottoribahnella. Oli ihan hulppea tunne.

vaan: onpa hulppea tunne kun olen hengissä. Mieti sitä tollo..

• "puta"

Laskukonenimitys oli jo käytössä, kun "tieto"koneet ilmestyivät.

• Reikäkortti prkl vtu

Wanha kunnon reikäkorttikone pergele. Siinä pyörii ryysis ykkönen ja kakkonen. Ja kolme dee markki antaa satatuhat pojoa stna vttu. Ja kellottuu ku hunajaa vetäs suuhu nii ja vttu.

• Rengillä o reikä per

Osta hyväkäs muutama vokaali.

• .......

Tietokoneen nimi ei ole sen takia tietokone, että se tietäisi jotain. Tietokone on siis kone jolla käsitellään tietoja. Siksi se on tietokone.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2296
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      114
      1761
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1429
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1387
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1238
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1057
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      982
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe