Mikä on tietokone

eri asia.

Voiko laitetta sanoa tietokoneeksi jos se kenkkuilee. Koneeni sähköpostikieli muuttui ruotsiksi.Googlesta hakemalla ..asiantuntija voisi onnistua muuttamaan asetuksia niin että kieli muuttuisi suomeksi. Olen kokeillut Googlen ohjeen mukaan. Ei onnistu. Tietokoneeksi voi mielestäni sanoa laitetta silloin kun esimerkiksi kielen valinta on helppoa. Siis näin. Niks. Tai Naks. Kun joutuu käyttämään asiantuntijoita laite ei silloin ole tietokone vaan asiantuntijan käyttämä laite.

14

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos nyt pilkkua viilataan:
      Tietokone on vain laite joka lähettää sähköä tai ei lähetä eli IO Se ei ymmärrä kieliä eikä mitään muutakaan. Asiantuntijaa tarvitaan siis käytännössä vain kun rauta/osia on fyysisesti rikki.
      Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät ovat taas ihan toinen juttunsa jossa tarvitset apua.
      Kertoisitko vielä mitä sähköpostia käytät, helpottaisi kummasti arvaamista kun asetukset on jokaisessa vähän eri paikoissa.

    • tietokonetietääaina

      Joo tietokone tietää aina :)

    • Winbuntu PCMacci

      Jos laitteesi on ylikallis egon kohotus mac jossa on omahyväisyyden ja paremmuudentunteen Linux jakelu asennettuna, niin sanoisin että ei. Se ei ole silloin tietokone. . vaan se on oman hapituksen kohotus kone. Ja se toimii siten että joka tilaisuuden tullen pitää mainita että.. " Ai niin ,,mulla on muuten mäkki,,eli sun juttu ei toimikkaan tässä ku tää on eri.."" Ja toinen mikä pitää silloin muistaa on mainta joka väliin myös että .." Ei, en mää ole enään minkään massaglobaaliroiston uhri, vaan MÄ toteutan itteeni ja oon rohkeesti erilainen ja järkevä,, ku mulla on tää uus ubuntu.""

    • ?-*-*?

      Kuinka jotkut voivat melkein keskipäivällä saada aikaiseksi näin sekalaisia juttuja?
      Muistuttavat kännipäisten keskiyön jorinoita.

      • Aijaha?

        ?-*-*?

        Ja näin kertoo Linux mies.


      • Aijaha?
        Aijaha? kirjoitti:

        ?-*-*?

        Ja näin kertoo Linux mies.

        Sitäpaitsi ainaki MÄ olen jo keskipäiväl päissän. Hehhe:)
        P.S. Windows 4 ever


      • eri asia.

        Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.


      • Metsää kaatuu
        eri asia. kirjoitti:

        Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.

        "Tietokone" nimityksenä vakiintui kait joskus 50 - 60 lukujen vaihteessa, jolloin niiden käyttäminen oli todellakin vaikeata, ainakin vaikeampaa kuin tänäpänä.

        Kerroppa nyt mistä Suomessa löytyy metsätie missä 13-14 vuotias voiajaa autolla 150-200-400 km/h?
        Oletko edes istunut autossa joka on kulkenut yli 200km/h? - no minäpä olen istunut Saksan moottoribahnella. Oli ihan hulppea tunne.


      • Oo kaanadaa...
        eri asia. kirjoitti:

        Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.

        "Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät. "

        En puupyöristä tiedä mutta kanadassa kaikki on neliskanttista, jopa pyörätkin.
        Ja ihmisten kallokin halkeaa horisontaalisesti kahti niiden puhuessa, ja yläpuolipallo poukkoilee oudsti. Näin kanadassa entäpä täällä lintukoto suomessa?


      • ei noin
        Metsää kaatuu kirjoitti:

        "Tietokone" nimityksenä vakiintui kait joskus 50 - 60 lukujen vaihteessa, jolloin niiden käyttäminen oli todellakin vaikeata, ainakin vaikeampaa kuin tänäpänä.

        Kerroppa nyt mistä Suomessa löytyy metsätie missä 13-14 vuotias voiajaa autolla 150-200-400 km/h?
        Oletko edes istunut autossa joka on kulkenut yli 200km/h? - no minäpä olen istunut Saksan moottoribahnella. Oli ihan hulppea tunne.

        vaan: onpa hulppea tunne kun olen hengissä. Mieti sitä tollo..


    • "puta"

      Laskukonenimitys oli jo käytössä, kun "tieto"koneet ilmestyivät.

    • Reikäkortti prkl vtu

      Wanha kunnon reikäkorttikone pergele. Siinä pyörii ryysis ykkönen ja kakkonen. Ja kolme dee markki antaa satatuhat pojoa stna vttu. Ja kellottuu ku hunajaa vetäs suuhu nii ja vttu.

      • Rengillä o reikä per

        Osta hyväkäs muutama vokaali.


    • .......

      Tietokoneen nimi ei ole sen takia tietokone, että se tietäisi jotain. Tietokone on siis kone jolla käsitellään tietoja. Siksi se on tietokone.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe