Mikä on tietokone

eri asia.

Voiko laitetta sanoa tietokoneeksi jos se kenkkuilee. Koneeni sähköpostikieli muuttui ruotsiksi.Googlesta hakemalla ..asiantuntija voisi onnistua muuttamaan asetuksia niin että kieli muuttuisi suomeksi. Olen kokeillut Googlen ohjeen mukaan. Ei onnistu. Tietokoneeksi voi mielestäni sanoa laitetta silloin kun esimerkiksi kielen valinta on helppoa. Siis näin. Niks. Tai Naks. Kun joutuu käyttämään asiantuntijoita laite ei silloin ole tietokone vaan asiantuntijan käyttämä laite.

14

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos nyt pilkkua viilataan:
      Tietokone on vain laite joka lähettää sähköä tai ei lähetä eli IO Se ei ymmärrä kieliä eikä mitään muutakaan. Asiantuntijaa tarvitaan siis käytännössä vain kun rauta/osia on fyysisesti rikki.
      Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät ovat taas ihan toinen juttunsa jossa tarvitset apua.
      Kertoisitko vielä mitä sähköpostia käytät, helpottaisi kummasti arvaamista kun asetukset on jokaisessa vähän eri paikoissa.

    • tietokonetietääaina

      Joo tietokone tietää aina :)

    • Winbuntu PCMacci

      Jos laitteesi on ylikallis egon kohotus mac jossa on omahyväisyyden ja paremmuudentunteen Linux jakelu asennettuna, niin sanoisin että ei. Se ei ole silloin tietokone. . vaan se on oman hapituksen kohotus kone. Ja se toimii siten että joka tilaisuuden tullen pitää mainita että.. " Ai niin ,,mulla on muuten mäkki,,eli sun juttu ei toimikkaan tässä ku tää on eri.."" Ja toinen mikä pitää silloin muistaa on mainta joka väliin myös että .." Ei, en mää ole enään minkään massaglobaaliroiston uhri, vaan MÄ toteutan itteeni ja oon rohkeesti erilainen ja järkevä,, ku mulla on tää uus ubuntu.""

    • ?-*-*?

      Kuinka jotkut voivat melkein keskipäivällä saada aikaiseksi näin sekalaisia juttuja?
      Muistuttavat kännipäisten keskiyön jorinoita.

      • Aijaha?

        ?-*-*?

        Ja näin kertoo Linux mies.


      • Aijaha?
        Aijaha? kirjoitti:

        ?-*-*?

        Ja näin kertoo Linux mies.

        Sitäpaitsi ainaki MÄ olen jo keskipäiväl päissän. Hehhe:)
        P.S. Windows 4 ever


      • eri asia.

        Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.


      • Metsää kaatuu
        eri asia. kirjoitti:

        Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.

        "Tietokone" nimityksenä vakiintui kait joskus 50 - 60 lukujen vaihteessa, jolloin niiden käyttäminen oli todellakin vaikeata, ainakin vaikeampaa kuin tänäpänä.

        Kerroppa nyt mistä Suomessa löytyy metsätie missä 13-14 vuotias voiajaa autolla 150-200-400 km/h?
        Oletko edes istunut autossa joka on kulkenut yli 200km/h? - no minäpä olen istunut Saksan moottoribahnella. Oli ihan hulppea tunne.


      • Oo kaanadaa...
        eri asia. kirjoitti:

        Tietokone on virheellinen ilmaisu laitteelle. Sama juttu olisi kun nytkin kuka vain voi ostaa ralliauton. Voisi käydä niinkin että 13-14 vuotias henkilö tulisi merkkiliikkeeseen ja sanoisi. Mikä ralliautoani vaivaa. Metsätiellä 150-200km nopeudessa autoni haluaa syleillä puita. Naapurin poika ajoi 200 nopeudessa puuhun ja kuoli. Tähän myyjä. Meillä olisi teille oikein hyvä malli . Nopeus on 400km. Lisäksi voit katsella elokuvia ajaessasi. Sitten on vielä ilmaavusteiset kuppimalliset ajopenkit. Sisälle voit valita valaistuksen. Siis voiko laitetta kutsua tietokoneeksi jos sen käyttäjältä vaaditaan tietokoneinsinöörin koulutus jotta hallitsee koneen täysin. Eikö sana tietokone ole ilmaisu laitteelle vain myynnin edistämiseksi. Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät.

        "Voiko laitetta sanoa kilpuriksi jossa olisi kanttiset puupyörät. "

        En puupyöristä tiedä mutta kanadassa kaikki on neliskanttista, jopa pyörätkin.
        Ja ihmisten kallokin halkeaa horisontaalisesti kahti niiden puhuessa, ja yläpuolipallo poukkoilee oudsti. Näin kanadassa entäpä täällä lintukoto suomessa?


      • ei noin
        Metsää kaatuu kirjoitti:

        "Tietokone" nimityksenä vakiintui kait joskus 50 - 60 lukujen vaihteessa, jolloin niiden käyttäminen oli todellakin vaikeata, ainakin vaikeampaa kuin tänäpänä.

        Kerroppa nyt mistä Suomessa löytyy metsätie missä 13-14 vuotias voiajaa autolla 150-200-400 km/h?
        Oletko edes istunut autossa joka on kulkenut yli 200km/h? - no minäpä olen istunut Saksan moottoribahnella. Oli ihan hulppea tunne.

        vaan: onpa hulppea tunne kun olen hengissä. Mieti sitä tollo..


    • "puta"

      Laskukonenimitys oli jo käytössä, kun "tieto"koneet ilmestyivät.

    • Reikäkortti prkl vtu

      Wanha kunnon reikäkorttikone pergele. Siinä pyörii ryysis ykkönen ja kakkonen. Ja kolme dee markki antaa satatuhat pojoa stna vttu. Ja kellottuu ku hunajaa vetäs suuhu nii ja vttu.

      • Rengillä o reikä per

        Osta hyväkäs muutama vokaali.


    • .......

      Tietokoneen nimi ei ole sen takia tietokone, että se tietäisi jotain. Tietokone on siis kone jolla käsitellään tietoja. Siksi se on tietokone.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe