Episiotoma jäänyt auki

sikdushjrksk4726

Olisin vaan tiedustellut onko jollekkin jäänyt episiotomia haava auki ja tehdäänkö sille jälkikäteen mitään.

Synnytin reilut 5kk sitten kaksoset ja b-vauva jouduttiin ulosvetämään, kun ei laskeutunut synnytyskanavaan, sen seurauksena repesin eparista huolimatta. Repeämä on parantunut, mutta epari jäänyt auki, eli on kyllä parantunut, mutta ´repsottaa´auki.

Tietääkö kukaan asiasta mitään, kun jälkitarkastukseen mennessäni en ollut itse alapäätä vielä tiiraillut, eikä lääkäri puhunut asiasta mitään, jälkikäteen huomasin asian ja aika paljon kipua ja vaivaa asia aiheuttaa.

4

6682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b,nj

Kipua? Sitten se leikataan uudelleen. Eiku lääkärille mars.

• ed

sama juttu täälä. tikit aukes epparista jo sairaalassa olles, sanoivat vaan että ei sille enää mitää tehdä, paranee kyllä.. joopa joo. nyt 6,5kk synnytyksestä, ei ole kyllä kipeä eikä vaivaa juurikaan, mutta aika karseen näkönen on ,onneksi sinne ei näe muut! :D mäolin kyllä ennen jälkitarkastusta kattellut alapäähän, ja kyselin lääkäriltä näyttääkö se muka normaalilta. kandi oli asialla, enkä saanu mitää kunnon vastauksia. ikinä en enää anna välilihaa leikata,jos nyt joskus synnyttämään vielä uskallan, ainakin vielä on kammo päällä,oli niin hankala synnytys.

• dhfjjfkj

Mulla samanlainen tilanne ei kyllä vaivaa kuin ihan välillä jos seison liian pitkään.. Nyt 4kk tasan synnytyksestä kyselin asiasta neuvolassa ja sanoi että kun tikit revennyt on palautuminenkin hitaampaa :/ Ärsyttää vaan ku isosisko jolla 1kk synnytyksestä niin eppari jo ihan parantunut... Ja samalla voin sanoa että seuraava lapsi tulee sektiolla meni niin pahasti häntäluu synnytyksessä etten vieläkään voi istua kuin max. 30min..

• dsa111

Mulla aukesi myös epparin tikit noin viikko synnytyksen jälkeen. Muutaman päivän ajan oli tosi kipeä. Kuitenkin haava parani suhteellisen nopeaa (vaikka silloin ei siltä tuntunut!), vaikkakin varmasti hitaammin kuin jos tikit olisivat pysyneet! Ei sille haavalle mitään tehty. Mulle suositeltiin ilmakylpyjä ja istumista lämpimässä vedessä jossa on muutama lusikalllinen suolaa! Nyt synnytyksestä melkein 4 kk. Haavaa ei oikeastaan edes enää huomaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe