quattro vai ei?

Quattro2

Auton hankinta edessä ja kysymys kuuluu Manuaali Quattro vai automaatti etuveto?

Muuten sama paketti! Kaupungissa ja ruuhkissa automaatti on tietty käytännöllinen mutta onko jollain jakaa kokemuksia / mielipiteitä quattrosta tai molemmista ylipäätään.

Ensinmäin audi minulle. Malli A4 2,0 TDI (177HP), mutta ei osaa päättää kumman noista valkkaa.. hintakin kutakuinkin sama.

10

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molempi parempi

Kumpaa arvostat enemmän, vaivatonta liikkumista vaikeissa olosuhteissa vai automaatin tuomaa mukavuutta? Entä ajatko enemmän maantiellä vai kaupungissa? Neliveto on talvella aivan lyömätön. Itselläni oli ennen automaatti quattro ja sen voin kertoa että se oli liki täydellinen paketti. Kyseinen auto oli A3 3.2 Quattro DSG-vaihteistolla. Se tosin kävi tilojen puolesta liian pieneksi ja piti sitten vaihtaa isompaan.

Mutta jos minun pitäisi noista kahdesta valita, niin ottaisin luultavasti automaatti-etuveto yhdistelmän.

• Quattro2

Kiitosta kommentista.

Maantiellähän sitä pääasiassa tulee liikuttua ja vielä keskieuroopassa missä lumi ei yleensä ongelmia tuo. Jollain tapaa vaan silti tuo Quattro on aina sytyttänyt. Kyllähän se erilailla potkua ja tuntua ajoon tuo.

Mutta taitaapa se minullakin lopulta käytännöllisyyden puolelle kaatua eli automaatti etuvetoon.

jos nyt vielä vähän sitä pyörittelee ; )

• Autoilija2012

Tuon hintaluokan autossa itse ottaisin (tai otan) molemmat. Periaatteessa automaatista voisin luopua, mutta Quattrosta en. Mielestäni siinä mielessä kummastakaan ei tarvitse luopua, että jälleenmyyntiarvossa molemmista saa kyllä nappulaa takaisin. Näin ollen et siis voi laskea, että häviät noihin varusteisiin satsaamasi rahat.

Sitä en sitten tiedä, saako kyseiseen moottooriin molemmat varusteet. Ja tosiaalta, itse ajan vain suomessa. Keskieuroopassa nelivetoa ei paljoa tarvinne.

• Quattro2

Kiitos myös tästä.

Kyllähän se automaatti varmasti mukavuutta kyllä täällä enempi tuo. Ja kun autolla suomessa ajan on suurimmaksi osaksi kesä aika (lomilla).

Juuri kyseisellä moottorilla molempia ei saa. Joko tai.
        Molemmat tulisi kyseeseen sitten 3.0 TDI (204hp), mutta se ei nyt tule
        kysymykseen sillä kyse on leasing autosta saan auto etuna firmalta.

• Hupi

Minulla on quatro ja se on erinomainen talvella, mutta kesällä siitä on vain haittaa korkeampana polttoaineen kulutuksena. Ei se ero paljoa ole, mutta kesällä quattroa ei tarvitse. Sen sijaan talvella, varsinkin kahden viimetalven jättilumissa quattro on ollut huippujuttu.

• 7.s neliveto

Jos ei ole lunta ja mökkiteitä tai venettä vedettävä, niin älä haaskaa rahaa ja energiaa nelivetoon.

• natzi

jätä noi murheet saksalaisille! ei sulla ole kuitenkaan varaa rahallisesti niitä remontteja teetättää!!!

• !!

Paras olisi automaatti neliveto :D, mutta kyllä neliveto ehdottomasti noista vaihtoehdoista.

• daaaaaaaaas

eihän audia kannata ostaa ilman quattroa!!!!! Muutenhan se on kuin volkkari. Ehdottomasti nelikko ja siihen automaatti.

• audii mersuu bemarii

onko audii vai eiiiiiiiiiiiii onko audii vaieiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii(sleepy sleepers!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe