erilliset erityisopettajan opinnot

tuleva erkka opeko

Harkitsen erillisten erityisopettajan opintojen suorittamista tulevaisuudessa Itä-Suomen yliopistossa (Joensuu). Onko kenelläkään kokemusta siitä millaisesta kokonaisuudesta on kysymys? Mitä opinnot sisältää? Kuinka pitkiä päivät ovat (klo 8-16?) yms.?

Minulla on luokanopettajan pätevyys

2

2045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.H

Tutkinnon voi suorittaa myös työn ohella. Jos olet käynyt jo opettajan pedagogiset opinnot. Tämän jälkeen on luonnollinen pohjajo erityisopettajan opinnoille.
      Itse opiskellen Haaga-Heliassa erityisopettajaksi ja olen 10 vuotta opettajana.

Opinnot suoritan etä-monimuotoopiskeluna joten työllekin jää aikaa.
      Kirjoja on paljon luettavaa olen lukenut kaikki kirjat jotka opintosuunnitelmassa on olluy kurssien aikana. Nyt on kova tilanne kun on opetustunteja 31 ja pitää valmistella opetusta nuorille ain aseuraavaa päivää varten.

Opintojen pedagoginen osa suoritetaan HY:n alaisuudessa 25 op. ja 35 op. suoritetaan Haaga-Helian opettajankoulutuksessa erinomaiseten opettajiena ja käyntien aikana alan eri oppilaitoksissa. Varsinkin opetusharjoittelu antoi erittäin paljon. Nimikkeenä tullee olemaan Laaja-alainen erityisopettaja.

Jos haluat lisätietoja niin katso Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, opettjankorkeakoulu, AOKK, (www.haaga-Helia.fi) ja erityisopettajan koulutus. Muita jotka järjestävät koulutusta on mm. HAMK, Oulussa ja Jyväskylässä.

• asdf________________

Voiko erityisopettajaksi lähtee opiskelemaan suoraan lukion jälkeen, ja kuinka monta vuotta erityisopeksi opiskelu kestää? Eikö luokanopettajaksi opiskelu kestä viisi vuotta, onko se sama aika myös erityisopella? Sori tyhmät kysymykset, mut oon yhdeksännellä luokalla, ja mietin jo mitä lukion jälkeen. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta