erilliset erityisopettajan opinnot

tuleva erkka opeko

Harkitsen erillisten erityisopettajan opintojen suorittamista tulevaisuudessa Itä-Suomen yliopistossa (Joensuu). Onko kenelläkään kokemusta siitä millaisesta kokonaisuudesta on kysymys? Mitä opinnot sisältää? Kuinka pitkiä päivät ovat (klo 8-16?) yms.?

Minulla on luokanopettajan pätevyys

2

1990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.H

Tutkinnon voi suorittaa myös työn ohella. Jos olet käynyt jo opettajan pedagogiset opinnot. Tämän jälkeen on luonnollinen pohjajo erityisopettajan opinnoille.
      Itse opiskellen Haaga-Heliassa erityisopettajaksi ja olen 10 vuotta opettajana.

Opinnot suoritan etä-monimuotoopiskeluna joten työllekin jää aikaa.
      Kirjoja on paljon luettavaa olen lukenut kaikki kirjat jotka opintosuunnitelmassa on olluy kurssien aikana. Nyt on kova tilanne kun on opetustunteja 31 ja pitää valmistella opetusta nuorille ain aseuraavaa päivää varten.

Opintojen pedagoginen osa suoritetaan HY:n alaisuudessa 25 op. ja 35 op. suoritetaan Haaga-Helian opettajankoulutuksessa erinomaiseten opettajiena ja käyntien aikana alan eri oppilaitoksissa. Varsinkin opetusharjoittelu antoi erittäin paljon. Nimikkeenä tullee olemaan Laaja-alainen erityisopettaja.

Jos haluat lisätietoja niin katso Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, opettjankorkeakoulu, AOKK, (www.haaga-Helia.fi) ja erityisopettajan koulutus. Muita jotka järjestävät koulutusta on mm. HAMK, Oulussa ja Jyväskylässä.

• asdf________________

Voiko erityisopettajaksi lähtee opiskelemaan suoraan lukion jälkeen, ja kuinka monta vuotta erityisopeksi opiskelu kestää? Eikö luokanopettajaksi opiskelu kestä viisi vuotta, onko se sama aika myös erityisopella? Sori tyhmät kysymykset, mut oon yhdeksännellä luokalla, ja mietin jo mitä lukion jälkeen. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5534
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4860
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2794
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2068
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1492
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1481
    Aihe