erilliset erityisopettajan opinnot

tuleva erkka opeko

Harkitsen erillisten erityisopettajan opintojen suorittamista tulevaisuudessa Itä-Suomen yliopistossa (Joensuu). Onko kenelläkään kokemusta siitä millaisesta kokonaisuudesta on kysymys? Mitä opinnot sisältää? Kuinka pitkiä päivät ovat (klo 8-16?) yms.?

Minulla on luokanopettajan pätevyys

2

2045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.H

Tutkinnon voi suorittaa myös työn ohella. Jos olet käynyt jo opettajan pedagogiset opinnot. Tämän jälkeen on luonnollinen pohjajo erityisopettajan opinnoille.
      Itse opiskellen Haaga-Heliassa erityisopettajaksi ja olen 10 vuotta opettajana.

Opinnot suoritan etä-monimuotoopiskeluna joten työllekin jää aikaa.
      Kirjoja on paljon luettavaa olen lukenut kaikki kirjat jotka opintosuunnitelmassa on olluy kurssien aikana. Nyt on kova tilanne kun on opetustunteja 31 ja pitää valmistella opetusta nuorille ain aseuraavaa päivää varten.

Opintojen pedagoginen osa suoritetaan HY:n alaisuudessa 25 op. ja 35 op. suoritetaan Haaga-Helian opettajankoulutuksessa erinomaiseten opettajiena ja käyntien aikana alan eri oppilaitoksissa. Varsinkin opetusharjoittelu antoi erittäin paljon. Nimikkeenä tullee olemaan Laaja-alainen erityisopettaja.

Jos haluat lisätietoja niin katso Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, opettjankorkeakoulu, AOKK, (www.haaga-Helia.fi) ja erityisopettajan koulutus. Muita jotka järjestävät koulutusta on mm. HAMK, Oulussa ja Jyväskylässä.

• asdf________________

Voiko erityisopettajaksi lähtee opiskelemaan suoraan lukion jälkeen, ja kuinka monta vuotta erityisopeksi opiskelu kestää? Eikö luokanopettajaksi opiskelu kestä viisi vuotta, onko se sama aika myös erityisopella? Sori tyhmät kysymykset, mut oon yhdeksännellä luokalla, ja mietin jo mitä lukion jälkeen. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3027
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2991
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2377
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1763
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      78
      1294
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1260
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79