Tarvitsin littunäyttööni verkkoadapterin,

epästandardi

joka lykkää ulos 12 volttia tasajännitettä 3:n ampperin virralla. Kirppikseltä löytyikin nuo arvot täyttävä malli vitosella. Mutta ongelma tuli siinä, ettei sen DC-pistoke (plugi) mene sisään näytön liittimeen. Syy on pistokkeen keskireiässä(plus-nasta), joka siis ahdistaa, kun vastapuolen tappi on hitusen paksumpi. Onko kokemusta, voiko tuon reiän porata sopivan kokoiseksi ainevahvuuden siinä kärsimättä?

6

70

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottakai voi

Voi. Mäki porasin nokian puhelimen neula-laturin keskireijän isommaksi, ja nykyään lataan sillä läppäriä, ja tarvittaessa hitsailen tikapuita ja annan apuvirtaa naapurin puimuriin.

• kokemusta opmaava

Tottakai ainevahvuus kärsii porattaessa, mitä enemmän poraa, sitä ohuemmaksi tuo hylsy käy. Liitin voi myös kuumeta, kun poranterä hirttää sopivasti ja keskihylsy alkaa pyöriä vimmatusti terän mukana. Seinämävahvuus on alkuaankin vain pläkkipellin luokkaa. Metallihan lienee yleensä messinkiä. Ehkä kannattaa esim. Elfasta hakea sopiva juotettava DC-plugi.

• deecee perceest

Siinäpä se, miten tunnistaa liittimen tarkat mitat kun niistä ei tunnu olevan kunnon standardeja.

• Samppa-1982

Onko alkuperäisen powerin plugia enää olemassa? Siittä vaan piuhat poikki ja tinaamaan. Kutistesukka on hyvä heittää sauman päälle, tai sähköteippiä.

Keskireijässä ei ole paljoakaan porausvaraa koska ja - navan välissä on tietystikkin vielä eriste.

• DX-MIES

Vaihda vaan johdon päähän uusi liitin jos osaat juottaa.

• Yksi vaan.

Nuo 2.1mm ja 2.5mm blugit näyttävät hyvin samanlaisilta mutta harmeja tulee kun blugi on eri sarjaa.
      Olen porannut muutaman 2.1 suuremmaksi 2.5mm terällä mutta on joku vioittunutkin,hyvällä terällä ja isokierroksisellaporakoneella voi onnistua.
      Pistokkeita ja johtoja on myynnissä.Suosittelen johtoa valetulla blugilla.
      Jos powerissa ei ole ruuvikiinnitystä tee johtoon jatkokarvi kutisteletkulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4862
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3523
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      40
      1413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1312
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1108
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1027
    Aihe