Olen sosiaaliturvan alikäyttäjä

tyätön

Niin, eikä ole vaikeuksia. Täysin vapaaehtoista. Toimeentulotukea en ole koskaan hakenut.

T: Korkeasti koulutettu pitkäaikaistyötön.

En voi olla edes liian yksinkertainen (maisterin paprut), enkä nykyisin edes masentunut. Olen tuntematon monille (siis yksinäinen), joten en varmasti edes häpeäisi.

Pitäiskö alkaa nyhtämään lisää kahisevaa?

Enpä taida...

11

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei poissulje

Mitä tekemistä yksinkertaisuudella ja maisterin papruilla on keskenään?

• tyätön

Sitä, että osaa täyttää taatusti lomakkeet.

Eikös näissä uutisoinneissa oltu sitä mieltä, että ei osata? Ja kun masennuskaan ei paina suuremmin päälle... Olen ollut tietoinen näistä tuista.

• Jepulis jep
        tyätön kirjoitti:

Sitä, että osaa täyttää taatusti lomakkeet.

Eikös näissä uutisoinneissa oltu sitä mieltä, että ei osata? Ja kun masennuskaan ei paina suuremmin päälle... Olen ollut tietoinen näistä tuista.

Tiedän useita "maistereita", jotka eivät osaa käyttää edes pesukonetta, yhden kanssa olen naimisissa, eikä se osaa silitä paidan itse.

• Kivat sulle

Kivat sulle. Se on vähän sama asia kuin palkan kanssa: toiset pyytävät korotuksia ja toiset ottavat vastaan, jos liitto sellaisen onnistuu neuvottelemaan. Kukin tyylillään.

• dddddddddddddddddddd

jokaisen oma asia, hakeeko niitä etuuksia, mihin on oikeus.

vaan se seikka, että kaikki ei tietämättään oikeuksistaan tukiin, jättää niitä hakematta, surettaa.

myöskään työmarkkinatukea ei ole pakko hakea.

Ei liikauta, vaikka täällä pröystäiltäisiin että ei hae toimeentulotukea, vaikka sitä olisi oikeus saadakin.

• opiskelija vain

Mitä en ole koskaan hakenut opintotukea, miksi hakisin?

Vanhemmat ostivat minulle kaksion Helsingin Kampissa kun täytin 18v ja myöhemmin sain melkein miljoonan perinnön. On asunto, on auto ja on rahaakin. Opiskelen ainoastaan siksi, koska kampuksella tapan kavereita, mutta töitä tuskin minun tarvitse koskaan tehdä.

Kai olen oikeutettu johonkin opintotukeenkin, mutta en ole edes kysynyt..

• sarjamurhaajafuksi
        opiskelija vain kirjoitti:

Vanhemmat ostivat minulle kaksion Helsingin Kampissa kun täytin 18v ja myöhemmin sain melkein miljoonan perinnön. On asunto, on auto ja on rahaakin. Opiskelen ainoastaan siksi, koska kampuksella tapan kavereita, mutta töitä tuskin minun tarvitse koskaan tehdä.

"Opiskelen ainoastaan siksi, koska kampuksella tapan kavereita"

Hah hah...poliisit on ovella.

• så stolt, heitä volt
        opiskelija vain kirjoitti:

Ajattele, tuollaiset lähtökohdat ja silti päädyit trolliksi suoli24-palstoille. Kyllä nyt on kotiväki sinusta ylpeä.

• 36

Sulla on varmasti halpa vuokra ja syöt kauhean vähän. Ajanviete kirjastossa, joka lähes ilmaista. Vain siten voi elää halvalla.

• trollin paistorasva

Ja sitten on vielä nämä trolliharrastukset, jotka eivät mitään maksa tai vaadi, jos tokko mitään antavatkaan.

• 36

Ja lisäksi saat sukulaisilta ja vanhemmilta tukea, tai käyt ystävien luona syömässä. Kirpparilta vaatteet ja tavarat ja asunto lähes tyhjä ja sisustamaton. Eikä sulla ole perussairauksia, kuin ehkä satunnainen päänsärky kerran kuussa. Kai niinkin voi elää.

Kokemusta on, kunnes sairastuin yksipuolisesta ruokavaliosta enkä jaksanut enää lukea kaiken aikaa. Internettikin oli hankittava, kun tuli tämä kallis tekniikan aikakausi ja tietokoneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe