mulle tulee usein kuvottava olo. Vihaan tätä tunnetta. Välillä saatan mennä täysin paniikkiin kun huono olo iskee. En enää erota milloin mulla on oikeasti paha olo ja milloin saan sen aikaan itse liikaa miettimällä. Tää oli jo jonkin aikaa paremmin, mutta viimei aikoina tää kuvotus ja huonon olo pelko on taas alkanu lisääntyä. Miten eroon tästä?
oksettaa
10
421
Vastaukset
- :)
Mene hyvä ihminen lääkäriin! Saattaa olla paniikkihäiriö, siihen on hyvät lääkkeet.
- ap
syön jo tähän vaivaan citalopramia. On vain niin turhauttavaa kun tää iskee aina välil takas. En jaksa enää edes valittaa asiasta. Ei mikään auta kuitenkaan.
- Samaapaskaa
Tutulta kuulostaa. Mulla kans tulee tollasia huonon olon kohtauksia, mutta ärsyttävää on myös se että mulla on ihan jatkuvasti sellanen kuvottava olo ja vatsassa jännitystila päällä.
Ootko kokeillu libraxia? Itellä on tuota ja tuntuis jonkinverran auttavan vaikka annos onkin minimaalisen pieni.- ap
en oo kokeillu, ainakaa vielä :D ite siis syön tota citalopramia 20mg päiväs. Nyt taas on pari viikkoa menny paremmin. Aina ku on stressiä niin tilanne pahenee. Todella rasittava vaiva. Mut helpottaa sekin ku tietää ettei ole ainoa.
- 12+7
Täälläkin sama homma :) Ootteko muuten käyny terapiassa tjs? Kun ajattelin että auttaisko se puhuminen tähän ahdistukseen ja huonoon oloon, välillä kun tosiaan on niin yksinäinen olo et tuntuu että vois hypätä vaikka parvekkeelta :( Kaiken lisäksi pelkään oksentamista yli kaiken, ja sen takia pelkään noita kohtauksia todella paljon!
- Samaapaskaa
Kyllähän se puhuminen luultavasti jonkinverran helpottaa oloa mutta ei se sitä ainakaan itsellä poista. Psykiatrin juttusilla käyty monia monia vuosia..
- yhyy;(((
Sama mulla ollu jo tosi kauan. Eikä tee mieli mennä ihmisten ilmoille, ku pelkää et oksentaa tai pyörtyy. Ja pelkään oksentamista ihan kamalasti, varmaa mun pahin pelko.
- Viddu111111
Kouluun ei voi mennä kun oksettaa.Kurkussa painaa,mahassa ei ole mitään,ei ole kuumetta.Vain tuo okstettava olo. :l
- f24f2f
Itsekin kärsin pahasta emeto(oksennus)fobiasta noin 6 vuotiaasti 16 vuotiaaksi. Se rajoittaa elämää hyvin paljon jos välttelee tilanteita jotka voisivat mitenkää johtaa mihinkään oksennukseen liittyvään.
Alkoholia aina käyttänyt kohtuudella jotta se oksennus ei tulisi, kunnes kerran sitten meni yli (16-vuotiaana) ja noin tunnin pahassa olossa maattuani oksennus sitten lensi. Tämän jälkeen pelkoni hieman laantui, mutta edelleen 21 vuotiaana en luultavasti suostuisi oksentamaan vaikka saisin 100 euroa. 1000 eurosta ehkä, en tiedä :S - voieijei
Samma här.. onpa helpottavaa kuulla että jollain muullaki... kun olen ihmetelly ja etsinyt netistäkin apua ongelmaani.
Eli oksettavaa oloa aina sillontällöin.. syön myös minä cipraleksia.. on paniikkiin hätätapauksessa rauhottava.. on unilääkettä arvittaessa. Olen lääkinny ittiä jos millä hömpänpömpällä ja käyny akupunktiot ja fysioterapiat.
Käyn jokakuukausi tk. lääkärin kans ihan vaan juttelemassa.. miehen kans alotettu kirkon pariterapia kun iski masennus ja uupumus kaikenlisäksi vuoden alussa.. huoh..
JA minulla MYÖS EMETOFOBIA.. johon yritän löytää ratkasua ja syytä mistä se on tullu. Rajottaa ja haittaa elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h452929Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062701Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv362419- 322014
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151529- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050