Eli vuosittain tulee poltettua ehkä 1-3 tupakkaa, ja aina kännissä, kun joku kaveri sattuu baarissa tarjoamaan. Selvinpäin en ole koskaan tupakoinut, enkä ole koskaan ostanutkaan tupakkaa.
Ensimmäisen kerran maistoin tupakkaa huvikseni juurikin baarissa änkyrässä kun kaveri tarjosi tuossa jotain kuutisen vuotta sitten, koko elämäni aikana olen nyt polttanut ehkä noin 20 tupakkaa.
Mitään riippuvuutta tai tarvetta ostaa ja poltella selvinpäin en ole koskaan havainnut. Voiko noin pienistä määristä saada mitään merkittäviä terveyshaittoja?
Lasketaanko tämä tupakoinniksi?
7
197
Vastaukset
- Vedetäänkessua
Mitä se riippuvuus nyt sitten on, jotkut vaatii askia tai kahta päivässä, jotkut saman verran vuodessa. Jälkimäisessä tuskin on kyse kehon riipuvuudesta nikotiiniin. En tuohon terveyshaittaan osaa sanoa muuta kuin sen että tupakansavussa on yli 400 myrkyllistä ainesosaa, päättele itse.
- iuhgipug
tuon verran saa myrkkyjä liikentees paris päiväs.it
- kokenut_
Itse olen polttanut jo 4 vuotta, ja jäin vasta "riipuvaiseksi" muutaman vuoden päästä, elikkä en usko että noin vähästä tupakoinnista voisi jäädä riippuvaiseksi, jos sitä nyt tupakoinniksi voi kutsua...
- -
Voiko tuota kutsua tupakoinniksi?
Katso sanakirjasta mitä sana tupakointi tarkoittaa. Se kuka on kyseisen sanakirjan kirjoittanut, hän on vastuussa siitä miten hän määrittelee sanan tupakointi.
Jokainen voi itse määritellä mikä on tupakointia tai mikä ei. Jokainen voi myös valehdella toiselle sanoen että vähäinen tupakointi ei ole tupakointia vaikka vähäinen tupakointi on tupakointia - vähäisessä määrin.
Olet siis tupakoitsija. Vaikka olisit lopettanut 20 tai 40 vuotta sitten, olet aina ja ikuisesti tupakoitsija!- ...
Olet väärässä. Entinen tupakoitsija on entinen tupakoitsia.
- -
... kirjoitti:
Olet väärässä. Entinen tupakoitsija on entinen tupakoitsia.
Niin no kaikkihan tupakoitsijat ovat entisiä koska ne lopettavat siihen saakka kunnes polttavat taas. Sitten kun on haudassa niin sitten se on loppu lopullisesti. Oli lopettanut 15 minuuttia sitten tai 40 vuotta.
- hei
Jos olet polttamatta viikon .Et ole riippuvainen juuri yhtään
Jos olet polttamatta 3 viikkoa.Voit mekein sanoa.En tarvitse tupakkaa
Jos olet polttamatta 4 kuukautta :olet vapautunut nikotiinista myös henkisesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022