TIETULLI RAJALLE

Erkka

Oliskohan Eelä-Karjalaisilla kansanedustajilla munaa vaatia venäläisille autoilijoille tietullia? Ei kai EU liene asteenä, koska monissa EU maissakin tietullit ovat tätä päivää. Ja jos vedotaan, että pitää suomalaistenkin maksaa, niin sehän olisi kaksinkertaista maksattamista, koska me maksamme teiden kunnossapidon jo verovaroilla. Vaikkapa 5€ maksulla saataisiin jo ihmeitä aikaan, onhan rajan ylityksiä niin julmetun paljon.
Jos ei teiden kulumista voida maksattaa venäläisillä, niin kaupathan sen turismin hyödynkin keräävät, joten ei kun kaupoille lisää veroja.

10

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annamunkaikkiea

      Niin ja mitähän sinäkin sitten maksat paskat tulot ja nekin sossunkautta. Itäbensalla nissan sunny liikkeelle ja haet tupakatkin rajan takaa. >On sukllakin murheet. Hanki edes ittelles elämä.

      • Erkka

        Laitoin liikenneministeri Merja Kyllöselle sähköpostilla toiveen, että hänen asettamansa Ollilan työryhmä selvittäis myös tämän rajamaksujutun. Sain seuraavana päivänä vastauksen, että asia sisältyy työryhmän toimeksiantoon. Niin, että nähtäväksi jää............................


    • durakki

      Hyvä ajatus, eiköhän laitettas 500€ samalla. Loppuis tuo afgaanien valloitus e-karjalassa.

    • mullekin munkki

      Durakilla taas unohtui aamulääkkeet!

    • Liisukka.

      Mielestäni Suomen tai ainakin Lpr:n pitäisi maksaa n. 50-100e jokaiselle venäläiselle joka tulee rajan ylitse Suomen suuntaan ja ei matkusta Lpr:aa pidemmälle.
      Joko kaikille autossa oleville tai ainakin yksi maksu/auto.

    • Sukka-Lee

      Eiköhän lätkäistäs samalla vaivalla kaikille tänne tulijoille pari sataa euroa. Lähtiessä vois antaa sen satasen ja potkun persiiseen.

    • Riitta P.

      Venäläisten tänne tulemista ei saa rajoittaa millään tavalla, koska se voi haavoittaa hyvin alkanutta ostosmatkailua! Pitäisi tehdä just päinvastoin eli lisää houkuttumia heille ja paremmat kulkuyhteydet. Usko, että olisi kaikille kannattavaa jos esim. kaupat tai kunta järjestäisi venäläisille ilmaisen tai nimellishintaisen kyydin esim. viipurista tänne lappeenrantaan. Saadut ostoseurot yulevat moninkertaisesti takaisin bussimaksuun nähden.

      • Kukas sen ryssien

        aiheuttaman hävikin korvaa?


      • Erkka

        Hyvä Riitta P. Minulla ei ole mitään naapureiden ostosmatkailua vastaan.
        ( Maakauppoja vastustan!)
        Päinvastoin, olisihan täällä kaakkoissuomen kaupoissa melko hiljaista ilman venäläisiä ja montaa kauppaa ei olisi olemassakaan.On kuitenkin aivan eri asia teiden kunnossapito ja kauppojen tahkoamat voitot!
        Miten Sinä Riitta hyödyt venäläläisten ostosmatkailusta, ellet sitten ole kauppias.
        Teiden kunnossapidosta kuitenkin maksat kalliin hinnan veroina. Kohtuullinen tietulli ei varmasti matkailuun vaikuttaisi yhtikäs mitään.


    • Jevgeni.

      höpöhöpö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe