Hylätty Kuntoutustuki x 2

Odotellessa

Elikkäs minulla on nyt Tapiola sekä Kela hylännyt kuntoutustukihakemuksen 2 kertaa ja paperit on jo lähtenyt ennen toista hylkäämistä "Työeläkeasioiden muutkosenhakulautakuntaan" niin ajattelin tässä kysellä, että minkähänlaisia toiveita minun kannattaa elätellä niin käsittelyajan kuin kuntoutustuen myöntämisen suhteen.

Ensimmäisen kerran lääkäri lähetti B-lausunnon jossa oli kuntoutussuunnitelma ja totesi täysin työkyvyttömäksi ja ammatillinen kuntoutus ei tule kysymykseenkään ja mitä kaikkea se nyt siihen kirjoittelikaan.

Toinen B- lausunto missä oli 4 sivullista tekstiä koska lääkäri halusi kirjoittaa kaiken mahdollisen mikä voisi auttaa kuntoutustuen myöntämistä varten ja nuo samat, että ei ammatillista kuntoutusta vaan psykoterapia paikallisessa mt polilla ja mahdollisesti tulevaisuudessa sitten toimintaterapia (vielä erittäin kaukana tulevaisuudessa).
Samassa tekstissä hän sanoi, että "Suositellaan plaalle kuntoutustuen myöntämistä, koska on oletettavaa, että kuntoutuminen tulee viemään vielä pitempään, haetaan lisäksi jatkoa kuntoutustuelle nyt 30.6.2012 saakka". Eli sairaslomapäivät tulivat täyteen jo 30.9.2011.

Tapiola sekä Kela kummatkin kumoavat täysin lääkärin kirjoittamat tekstit mm. sanomalla, että "kärsinyt aiemmin jalkaterien ja selä kiputiloista" (kärsin edelleenkin eikä ne kivut ole minnekkään hävinneet) ja se että "masennusta ei voida arvioida olevan vaikea-asteisena ja sen hoitoa voidaan vielä tehostaa" (ei voi tehostaa koska siihen ei ole mitään mahdollisuuksia paitsi laitoshoito)

Diagnoosina on:
Vakava masennus F32.2
Muu sekamuotoinen ahdistuneisuushäiriö F41.3

Vielä ilman diagnoosia oireiden monimuotoisuuksien takia on alaselän kovat selkäkivut ja jalkojen "toiminnallinen häiriö" joka myös jätettiin ilman selvää diagnoosia, myös löytyy mahdollisesti Migreeni (ei varmuutta) ja paniikkihäiriö (ei varmuutta).

Tässä nyt stressailen aika paljon, että mitä tuleman pitää ja kauanko tässä pitää kärsiä kaikista noista byrokratian koukeroista. Jos jollakin olisi vähän heittää arvoita mitkä olisi mahdollisesti lähelle totuutta niin olisin kiitollinen ja myös siitä, että kuinka helposti muutoksenhakulautakunnassa hylkäävät samantyyppisiä valituksia.

Kiitos etukäteen.

13

4700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26

      Tervetuloa suomistoliittoon. Tämä on todellisuus. Näin toimii hyvinvointi yhteiskunta ja länsimainen oikeusvaltio.
      Omalta kohdaltani sairauspäivät tulleet täyteen jo 2/2011, ja sairauslomaa olin alunperin 1/2013, joka on nyt jatkettu toistaiseksi. Lääkärin lausunto "... pidän henkilöä täysin työkyvyttömänä, enkä voi missään taauksessa suositella henkilön työhön paluuta. Katson että hän on kykenemätön palaamaa entisiin ammatteihinsa."
      Minulla vain aivovamma ja vaikea kaularanka vamma, joka ei ole korjattavissa.
      Omalla kohdallani eka työkyvyttömyyshakemus läntenyt 9/2010, ja nyt asiat ovat vakuutusoikeudessa, lukunnottamatta kelan päätöstä joka on sosiaaliturvan mutoksenhakulautakunnassa.
      Odotellaan vakuutusoikeuden päätöstä ensi syksynä.
      Jos suinkin olen vielä hengissä.

    • Näinminulla,,,,

      Muutoksenhakulautakunnasta voi tulla myös myönteinen päätös huolimatta siitä ,että muutoksenhakulautakuntaan paperit lähtee vasta vakuutusyhtiön "tarkastuksen" jälkeen.

      Se on kaikesta huolimatta puolueeton elin.

      Mikäli vastaus on kielteinen haet uutta eläkettä ,et valituksen kautta vaan uusilla papereilla vakuutusoikeudesta.

      • Takautuvien hakija

        Miten käy, jos hakee uusilla papereilla eläkettä vakuutusoikeudesta, eikä tee valitusta; katsooko valitusoikeus mahdollisen takautuvan hakuajan siitä lähtien, kun on tehnyt uuden hakemuksen, vai siitä lähtien, mistä lähtien on hakenut eläkettä alunperin?

        Tällä ajallahan on merkitystä, koska eläkettä voi saada vain tietyltä ajalta takautuvasti. Jos ja kun hakemukset ja valitukset ja mahdolliset uudet hakemukset ovat käsittelyssä, niin näiden käsittelyssä saattaa kulua helpostikin niin kauan, että ensimmäisen hakemuksen toimittamisesta on kulunut jo yli sen ajan, jolta ajalta Kela, tai vakuutusyhtiö maksaa takautuvasti eläkettä, Jos siis jossain vaiheessa saa myönteisen päätöksen, tehtyään uuden hakemuksen valituksen sijaan.

        Käsitykseni mukaan Kela maksaa takautuvaa eläkettä korkeintaan 6 kk hakemuksen vastaanottopäivästä lukien.


    • Odotellessa

      En vissiin itse jaksa ruveta enään tekemään noita vaan laitan asianajajan tekemään työt minun puolesta tai jään sitten vain työttömäksi työkyvyttömäksi sairaaksi työnhakijaksi jolle ei saa tarjota töitä.
      Vakuutusoikeudessakin vissiin voi mennä vuosia niin ei se paljoa kiinnosta eli taidan mennä ennemmin käräjäoikeuteen jos se on mahdollista.
      Se kun tienaan alle sen tietyn rajan niin valtio maksaa sen asianajajan palkat ja oikeuskulut.
      Katsotaan ja odotellaan miten käy.

    • wd

      Tervetuloa todellisuuteen, mulla jopa sairaslomat hylätty vuodesta 2009 ja muutaman kerran eläkekin, nyt on sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnassa vetämässä ja kesään mennessä ratkaisu tulee.
      Hylkypäätöksen saapuessa vaan valitus vetämään ja siihen tarvittaessa uusia lausuntoja psykologiltakin jne.

    • rajatilahäiriö

      Onpa outoa, että monilla on ongelmia Kelan kanssa....

      Mulle on myönnetty ekalla kerralla sairausloma, kuntoutustuki ja myös lääkkeiden erityiskorvaus. Diagnoosina mulla on toistuva, vaikea-asteinen masennus, epävakaa persoonallisuushäiriö ja vaativa persoonallisuus ( aikaisemmin ollut psykoottisuutta). En tiedä, onko sillä vaikutusta, että oon ollut kuukausia osastohoidossa. Oon myös tosi sitoutunut hoitoon. Terapiaa on kolme kertaa viikossa (hyödyttömät) lääkitykset. Oon tämän vuoden puolella yrittänyt opiskella, mutta vähäisien voimavarojen ja sairaalloisen vaativuuden takia, siitä ei ole tullut mitään. Entä, onko iällä vaikutusta? Oon vasta parikymppinen ja mulla on vuosien sairaushistoria.

      Lähi viikkoina edessä on kuntoutustuen jatkon hakeminen. Lääkärin ja terapeutin mukaan ei ole epäilystäkään siitä, etteikö tukea myönnettäisi.

      • JärkiKäteen!

        LOPETA NE HELVETIN LÄÄKKEET!! ONKO NIIN VAIKEAA TAJUTA ETTÄ LÄÄKÄRIEN KERTOMAT SADUT YMS LÄÄKEPROPAGANDAT OVAT TÄYTTÄ HUIJAUSTA!....nyt maalais järki edes käteen...voi kyllä ansaitseekin olla masentunut kun myrkky "LÄÄKKEITÄ" (SSRI/SNRI ANTIPSYKOOTIT YMS)


    • Odotellessa

      Pientä päivitystä tässä nyt taas.
      Sain tuossa uuden B-lausunnon ja tein uuden kuntoutustukihakemuksen. Kuntoutustukea krijoitettiin jopa päällekkäin vanhan kanssa ja se jatkuu aina 30.6.2013 saakka.
      Lääkäri myös tukki Kelan porsaanreiän, että he eivät voi itse mennä valitsemaan päiviä milloin maksetaan kuntoutustukea (ei vielä kuitenkaan myönnetty).
      Sain sitten tuossa muutamia päiviä sitten Kelasta lapun ja yllätys yllätys se oli hylätty:
      "Lisäselvitykset eivät ole aiheuttaneet muutosta Kelan päätökseen ja ne on lähetetty edelleen käsiteltäväksi Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan.

      Jättämänne uusi hakemus käsitellään valituksen liitteenä eikä siitä anneta erillistä päätöstä valitusasian vireillä ollessa."

      Nyt sitten olen kirjoittanut yli 4 sivua taas tekstiä tuonne muutoksenhakulautakuntaan sekä odotan vielä mitä Tapiola vastaa kun heillekkin paperit menivät, mutta kummallisesti he eivät vastanneet ensin kuten aikaisemmin, eli kela odotti että tapiola vastasi ja sitten vasta kela antoi oman vastauksensa.

      Katsellaan nyt kun soittelen huomenna asianajajan itselleni ja jos hän voi auttaa.

      "sormet ristissä odotellaan"

      • EiTukea!!

        Toiv et saa toisten oikeasti kärsivien ja sairaiden tarvittavia rahoja. "jonkun keksityn sairauden takia"

        Ja jos saat niin toivottavasti ei monet samanlaiset saa, Ja luojan kiitos kela on tiukentanut huimasti tuollaista "luulo masennus normaali tunnetila" "häiriöiden" hyväksymistä.

        Hylätty se olla pitää ja ei saa olla noin luovuttaja ainesta....jos et saa rahoja MENET TÖIHIN NIINKUIN MUISSAKIN MAISSA JOISSA EI NORMAALI TUNNETILOISTA MENNÄ VINKUMAAN LÄÄKKEIDEN JA ILMAISEN RAHAN PERÄÄN.

        :) TUET OIKEASTI SAIRAILLE! EI ANGSTAAJILLE..


    • pitkä aika..

      Tsemppoä vaan..Somlassa on pitkät jonot,..,,.

    • Totuus.On

      Ei tule onnistumaan. ITSEÄ NISKASTA VAIN KIINNI! eikä mitään lääkkeitä jne muita laiskan/luovuttajan "oikoteitä" ..sillä niitä oikoteitä ole olemassakaan ja menet vain pysyvästi monttuun.

      Masennus ei riitä syyksi tai nuo...pitää sinun itse ottaa niskasta kiinni ja alkaa tekemään jotain sen eteen esim alkoholi pois pysyvästi yms...Ja jos olisit todella oikeasti "masentunut" niin olisit kyllä jo esim paljon enemmän yrittänyt..tuo "alakuloisuus" ja ilmaisen rahan yritys jää miltei aina yritykseksi.

      En sano pahalla..mutta nyt niskasta itseään vaan kiinni, Minä ja monet muut ovat onnistuneet siinä ja LÄÄKKEET VAAN PILAAVAT MAHDOLLISUUDEN

      ITSE EN KÄYTÄ YHTÄÄN MASENNUS"LÄÄKETTÄ"(MYRKKYJÄ) EN EDES KAHVIA JUO JA OLO ON IHANIN!

      Ei ole masentanut 14vuoteen :) laiskuus vaan nyt pois..ja niskasta kiinni itseäsi! ja ryhdistäydy! Ei kela ja muut turhaan niitä hylkää...... ei sattumaa ole....VAAN SYYSTÄ!.

      • NytTarkkana

        tee kenelle tullut jatkuvasti hylkäyksiä.

        Niin Hyväksykää asia/menetykset ja menkää töihin tai sossuun

        (jos tuhlaatte joutavaan rahan joka suomessa riittää aivan kaikille*400e kk*) niin oma moka ja kohti leipäjonoa vaan!

        Ja turha kitistä ^että on lapsi wää sitä wää tätä^ oma mokanne ja päätöksenne se on!

        JA NAISENA ON TEIDÄN LAPSISTA HUOLEHDITTAVA JA HYVÄKSYTTÄVÄ ETTÄ MIES VOI LÄHTEÄ JA TE JOUDUTTE JÄÄMÄÄN HOITAMAAN. ja useasti ja nousee jatkuvasti niin miehet eivät enää joudu antamaan elatusta kun jos vaikka ei töissä yms jättää/hylkää.

        JOTEN NAISET OTTAKAA VASTUU! mies ei kanna lasta joten ei ole miehen vastuulla jos nainen pitää lapsen (miltei vuosi aikaa perääntyä!)


      • dos-entti
        NytTarkkana kirjoitti:

        tee kenelle tullut jatkuvasti hylkäyksiä.

        Niin Hyväksykää asia/menetykset ja menkää töihin tai sossuun

        (jos tuhlaatte joutavaan rahan joka suomessa riittää aivan kaikille*400e kk*) niin oma moka ja kohti leipäjonoa vaan!

        Ja turha kitistä ^että on lapsi wää sitä wää tätä^ oma mokanne ja päätöksenne se on!

        JA NAISENA ON TEIDÄN LAPSISTA HUOLEHDITTAVA JA HYVÄKSYTTÄVÄ ETTÄ MIES VOI LÄHTEÄ JA TE JOUDUTTE JÄÄMÄÄN HOITAMAAN. ja useasti ja nousee jatkuvasti niin miehet eivät enää joudu antamaan elatusta kun jos vaikka ei töissä yms jättää/hylkää.

        JOTEN NAISET OTTAKAA VASTUU! mies ei kanna lasta joten ei ole miehen vastuulla jos nainen pitää lapsen (miltei vuosi aikaa perääntyä!)

        Viskaako pahastikin, kun miljoonalla viestillä pommitat ikivanhaan viestiketjuun? Oletko sinä joku asiantuntija tämän viestiketjun aloittajan sairauksista? Huhhuh..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe